Juni 2021

Jaaa ik heb foto's! Ik zal hem er even bij doen ? volgens de meting 6w5d dus klopt aardig,  maar dit was een pretecho dus dat is allemaal nog niet officieel haha. Ik heb a.s. dinsdag een echo bij de gynaecoloog! 
https://www.mupload.nl/img/kpef6g89qic.jpg

Wat fijn om alle positieve berichten te lezen. Dit is mijn tweede zwangerschap en beide keren is het redelijk snel gegaan, maar doordat we best een aantal vrienden hebben waarbij dit zeker niet zo is, zijn we ons er extra van bewust hoe bijzonder het is en leven we echt met iedereen mee. Wij hebben een eerste echo gehad en een kloppend hartje gezien. Ik zou ongeveer 7 weken zijn, verloskundige plakte er expres geen dag op, omdat een halve millimeter meer of minder al 3 dagen kan schelen in dit stadium. Over een week of 4 is de termijnecho, dan vertelt ze meer, maar ik denk dat we ongeveer uitkomen op de verjaardag van mijn dochter. 
Ik heb heel veel last van misselijkheid. Maandag en dinsdag op het werk ging het  wel (misschien door afleiding), maar afgelopen twee dagen veel gespuug en erg lamlendig. Hopelijk wordt het snel wat minder, geloof dat de HCG-piek rond een week of 8 ligt.

@Skye, wat fijn!! Wat een opluchting zal dat zijn. Mooi dat het al zo goed te zien is ook! Lekker van genieten de komende tijd. 
@Ongeduldje, ik snap dat je even heel onzeker daarvan raakt. Gelukkig dat je verloskundige je gerust wist te stellen. En je mag gelukkig bijna weer voor een echo, of heb ik dat verkeerd gelezen? 
@Cherry, wat leuk om die ontwikkeling zo te zien zeg! Baal nu bijna dat ik dat niet heb gedaan van week tot week tot nu toe.. ;-) 
@Galileo, herkenbaar.. wij hebben ook een bevriend stel voor wie het niet zo makkelijk ligt. Moet eerlijk zeggen dat ik het ook best spannend vind om het tegen hun te vertellen straks. Maak ons ook extra bewust hoe speciaal het is dat het is gelukt, en eigenlijk ook zo snel. En wat bijzonder dat je waarschijnlijk rond de verjaardag van je dochter uitgerekend bent! 
Het is echt mega gezellig hier, haha, maar ik hou het daardoor ook niet meer helemaal bij. Ik lees gezellig mee en niet van jullie verhalen, sorry als ik wat dingen mis zo nu en dan. Ik ben vandaag 7 weken (denk ik) en mag maandag dan ook eindelijk voor de echo. Begin er nu wel ook echt zin in te krijgen, maar tegelijkertijd zo spannend ook. Het voelt ergens allemaal nog heel onwerkelijk. Maar wie weet met straks met een goede echo dat het iets meer in gaat dalen.. 
Misselijkheid viert hier hoogtijdagen trouwens. Niet te harden vandaag. Sinds deze week heb ik er echt meer last van, al hoef ik niet over te geven nog. Dat waardeer ik dan maar weer, haha. Alle beetjes helpen.. ?

Jeetje wat een boel berichten! Ik ben ook weer bijgelezen.
@skye wat een mooie duidelijke echo, geniet ervan! Fijn, die geruststelling he!
@galileo en @alittlebite. Verschrikkelijk die misselijkheid he, jeetje wat kan die ingrijpend zijn. Ik merk zelf ook dat ik er wel wat zat van begin te raken.. hopelijk zitten we een beetje op t hoogtepunt, dan is t te overzien.
Verder is hier het bloedverlies toch weer begonnen na 3 dagen even niks. Het is niet veel maar toch niet fijn. Gelukkig heb ik nog genoeg kwalen dus ik hoef niet heel erg te twijfelen. Volgende week vrijdag heb ik weer een echo, mag schijnbaar wat vaker komen vanwege t bloedverlies.

We komen net terug van de echo en alles is goed gegaan!
We zijn zo ontzettend blij! Het voelt nog steeds onwerkelijk allemaal, maar ben dolgelukkig :)

@HappyH, wat vervelend zeg, dat bloedverlies. Fijn dat het je niet al te veel ontregeld / aan het twijfelen brengt. Ook dat je wat vaker langs mag komen bij de verloskundige, kan me voorstellen dat dat wel fijn is. En dat misselijk zijn, haha, echt relaxt is het niet te noemen. Had er eigenlijk nog niet zo'n last van, maar sinds deze week neemt het echt toe. Zo'n kokhalsreflex met tandenpoetsen soms, de hele dag een weeig gevoel en weer kokhalsen als ik bepaald voedsel ruik. Het had allemaal slechter gekund voor mijn gevoel. Wie weet zakt het inderdaad wat af straks, al heb ik het gevoel dat het eerst nog een tijdje toe gaat nemen.. ?

Terug
Bovenaan