Juni 2021

Oh leuk al die aankomende echo's. Spannend voor degenen die hun baby voor de eerste keer zien! En leuk weer voor de dames die voor een 2e keer gaan. 
Haha @cherryblossom je lichaam is wel lekker onvoorspelbaar, maar wel grappig dat je juist opeens weer kwaaltjes krijgt op t moment dat je twijfelt. Je lichaam zorgt wel voor geruststelling.
Bij mij is t bloedverlies er nog steeds. Het is ongeveer een theelepeltje per dag heb ik t idee. Paar inlegkruisjes per dag. Het is gelukkig wel steeds donkerbruin, dus oud bloed. M'n gynaecoloog zei dat ik me daarom niet veel zorgen hoefde te maken. Ben ook echt heel blij dat ik al een goede echo heb gehad en wil ook even vragen of ze bij de volgende echo eens wil kijken of er een 2e vruchtje is geweest ofzo, misschien dat dat t bloedverlies verklaart.
En de misselijkheid wisselt heel erg per dag. Vandaag een iets betere dag, "maar" 2x overgegeven. 1x door een te volle maag en 1x door een te lage maag. Blijf maar kleine dingen eten door de hele dag heen, dan hou ik t redelijk.
Wil niet negatief uit de hoek komen maar deze zwangerschap valt me toch wat tegen op deze manier. Had zo de hoop dat het de vorige x eenmalig was en niet erger kon dan toen, maar dus toch wel. Gister ook echt even flink moeten huilen hierdoor, gewoon uit frustratie dat ik me zo slecht voel. Hoop dat het binnenkort bijtrekt :)

Fijn weekend dames

@HappyH ik snap wat je bedoelt! Ik heb geen andere zwangerschap om te vergelijken maar het is wel zwaar zo he. Dus helemaal niet gek dat het tegenvalt en soms een huilbui veroorzaakt. Hopelijk over een paar weekjes wat beter ?
@Kindersuprise ooh dinsdag dat is al bijna ?

@HappyH en @CherryBlossom, wat vervelend dat jullie zo misselijk zijn. Ik ken het van mijn vorige zwangerschap, helaas heeft dat tot het einde geduurd (het werd wel minder hoor). Pin je niet teveel vast op die magische 12-weken grens, kan zijn dat het over gaat, maar hoeft dus niet. Ik heb zeker tot week 18 ontzettend in de weerstand gezeten zo van: deze week gaat het over, en elke keer was ik weer zo teleurgesteld. Ik bedoel te zeggen, laat het allemaal over je heen komen, dat scheelt misschien wat frustratie ?
Beetje wrang om te zeggen maar ik heb heel erg geluk deze zwangerschap, maar een beetje misselijk en nog niet 1 keer overgegeven. Het kan dus wel iedere keer anders zijn!
@HappyH vorige keer heb ik ook wekenlang dagelijks bloedverlies gehad, bij mij stopte het ongeveer bij week 10. Er is nooit een oorzaak gevonden. Maar ik zat toen dus ook echt niet ontspannen zwanger te zijn, sterkte daarmee, hoop dat het snel ophoudt! 
Ik ben nu 9+3, vrijdag mijn termijnecho, kan echt niet wachten! Er zit bijna 3 weken tussen de eerste en tweede echo, ben benieuwd hoeveel die kleine druif gegroeid is ☺️

He dames,
Iemand de gouden tip tegen de misselijkheid. Ik begin tegen een uur of 10-11 met mega misselijk worden  heb al van alles geprobeerd tabletten van de huisarts, zetpillen,  gember tabletten , coca cola. Niks helpt. Contineu een kokhals gevoel, ook kei moe....
Zo is er niks aan?
Woensdag 2e echo. En miss een tweeling en weet ook niet of ik dat allemaal wel aankan.... dit was t laatste wat ik verwacht had?
Sorry zit er even door heen.

Hey Mutske, super vervelend zeg... Helemaal omdat je al zoveel hebt geprobeerd en niets lijkt te helpen. Bij een tweeling heb je wel heftigere zwangerschapskwaaltjes. Schoonzus is zwanger van een tweeling en ook extreem misselijk en moe. Zelf ben ik misselijk bij vlagen en er is geen pijl op te trekken. Moet tegenwoordig een plastic tasje mee als ik van huis weg ga, want soms overleef ik een ritje in de auto niet. Wat ik zelf bijvoorbeeld fijn vind is kauwgom kauwen. Zit dan als een koe te malen en te smakken op mijn Sportlife, maar dat geeft soms wel een soort van verlichting. En met een mondkapje op ziet niemand het ;). Wie weet werkt dat voor jou ook? Denk dat het heel erg zoeken is wat voor jou werkt. En denk toch blijven eten, want een lege maag maakt het nog erger. Gemberthee zou bijvoorbeeld moeten werken, maar bij mij werkt het bijvoorbeeld averechts?.

Oh ja die misselijkheid is echt irritant! Ik heb nog niet hoeven overgeven maar soms overvalt zo'n golf van misselijkheid me wel echt enorm. Kost me ook echt bakken energie merk ik. De pilletjes van de huisarts werken bij mij eigenlijk best goed. Gisteren weer ingenomen en vandaag weer een aardige dag. Het is zo lastig he want als ik net gegeten heb, word ik daae vaak juist even misselijk van maar even later is dat dan wel weg. Mijn man moet nu best veel doen in de verzorging voor onze dochter omdat ik vaak echt even moet gaan liggen :( hopelijk trekken die klachten weg rond 12 weken! Dat was bij mijn vorige zwangerschap wel gelukkig zo. 

Het is fijn de herkenning te hebben in de verhalen, maar ik baal voor jullie dat jullie net zo lamlendig zijn als ik. We hebben net een huis verkocht en moeten ons huis verkopen, maar ik heb nog amper wat kunnen opruimen, liefst slaap ik de hele dag door de misselijkheid heen, maar met een dochter van 16 maanden, een baan en een huishouden is dat kansloos! Gister dag werk wel doorgekomen zonder overgeven, maar vraag me niet hoe. Hier helpt het om te blijven eten, inderdaad kleine beetjes en droge dingen, met smaak. De dunne crackers met zeezout en rozemarijn bijvoorbeeld. En qua drinken gaat drinkyoghurt wel oke. Ook sabbelen op een lolly is soms oke, maar soms ook niet. Soms heb ik ook opeens ergens trek in, aaarvan ik dan denk ‘dit gaat helpen!’ maar ik heb inmiddels appie vrees, omdat ik daar steeds kotsmisselijk word. En wil mijn man, die fulltime werkt, veel zorg voor dochter overneemt en ondertussen ook het huis opruimt en opknapt niet extra baar de winkels sturen.. Elke avond om 9u denk ik ‘zo, weer een gehad’ 

Het is toch wel helpend om te lezen dat een aantal van jullie een beetje in hetzelfde schuitje zitten hoor. Deze weken zijn echt een b*tch, hopen dat het op een gegeven moment minder wordt. Ik heb niet echt tips voor je mutske, behalve dat je de hele dag door gewoon moet blijven eten..En drinken! Door t overgeven verlies je vocht en dat moet wel aangevuld worden :) 
Ik was vanmiddag op een verjaardag, m'n zoontje was mee en we moesten gelukkig op tijd weer naar huis om te eten. De gastvrouw had allemaal foute hapjes, rauwe vleeswaren en kazen, filet american, chorizo.. heb een paar chipjes gehad en een stokbroodje kruidenboter. Het móet toch haast wel dat het opviel dat ik bijna niks nam ? ook een wijntje afgeslagen. Heb gelukkig geen commentaar gehad

Terug
Bovenaan