Juni 2021

Hi meiden, ik ben 13-6 uitgerekend! Mijn zoontje wordt binnenkort 1 en we hebben 9/11 se eerste echo! Wat een hoop vroege echo's hier zeg, fijn! Leuk om hier mee te lezen en wat verhalen te volgen :) 

Hi dames,

Wat zijn jullie een super leuk groepje samen en wat zijn jullie ontzettend lief voor elkaar!

Ik heb zelf vorige week een positieve test gehad en zou als het goed is 22 juni uitgerekend zijn. Ik vind het echt allemaal super spannend aangezien ik vorig jaar, in precies dezelfde maand, een miskraam heb gehad. Volgende week woensdag 11 november hebben we de eerst controle, als het goed is ben ik dan 8+1 weken. Het zal dan ons tweede kindje worden aangezien we hier al een knappe dame van 4 rond hebben huppelen.

Ik ben zo ontzettend zenuwachtig, angstig, gespannen en benieuwd naar de eerste echo dat ik soms helemaal vergeet om ook nog blij te zijn met het ‘goede nieuws’ wat we eigenlijk gekregen hebben ...

Ik hoop het hier een beetje van me af te kunnen schrijven en misschien heb ik nog wat aan jullie ervaringen of ideeën.

Liefs, Debora

@Kindersurprise super mooi nieuws! Heel blij voor je!
@Joniece, @Tesca en @Debora gefeliciteerd en welkom!!
Vadaag voor het eerst weer gewerkt. Ga nu eerst halve dagen proberen. @CherryBlossom fijn hè die hormonen?. Vandaag ook spontaan in huilen uitgebarsten bij 3 collega 's toen ze aan me vroegen hoe het met me ging?. Heb ze maar eerlijk verteld dat ik zwanger ben. Aanstaande maandag de termijnecho en daarna hoef ik me niet meer stil te houden. Kan niet wachten! 

Welkom alle nieuwe dames! Gefeliciteerd met jullie zwangerschappen en uiteraard welkom om hier letterlijk alles van je af te schrijven ?
@Kindersuprise wij hebben zometeen intake met de verloskundige en ik twijfel nog heeel erg over de Nipt. Wat is voor jou de reden om het wel te doen? Ik ben zo bang dat ik zo'n vage kansberekening krijg en me dan de rest van de zwangerschap zorgen ga maken.. 

@Nici hahaha ja heerlijk die hormonen hahah beter kan je het dan gewoon vertellen inderdaad.. bijna zover dat de hele wereld het mag weten! 

wij hadden vandaag weer een goede echo!! Iets vooruit gezet naar 9 weken, uitgerekende datum nu 7 juni. Over 2 weken (16 nov) de termijnecho ☺️

Bedankt dames! Het was inderdaad leuk om het zo te vertellen :) morgenmiddag hebben we de echo bij de gynaecoloog. Ook weer spannend haha! 
Fijn @kindersurprise!! Ik ben inderdaad, net als CherryBlossom, ook wel benieuwd naar redenen om wel of geen nipt te doen. 
Gefeliciteerd en welkom voor alle nieuwe dames! ?
Wie wil hier wel of niet het geslacht weten van jullie kindje? Ben ik wel benieuwd naar ?

welkom nieuwe dames!
@CherryBlossom wat fijn weer een goede echo en ook dat je vooruit bent gezet, dat scheelt weer.
Ik heb vandaag opvallend een goede dag. Alleen vanochtend bijna flauw gevallen op kantoor, werd warm en duizelig, zullen de hormonen wel weer zijn geweest. 
NIPT gaan wij sowieso doen, alleen de nevenbevindingen twijfel ik nog over. Het is fijn om te weten of je je ergens op moet voorbereiden lijkt mij of misschien kiest voor het afbreken van je zwangerschap mocht je geen kindje met syndroom aankunnen, maar dat is heel persoonlijk uiteraard.
Ik vraag mij soms ook af of je het van te voren wel wilt weten. Mijn dochter heeft geen schildklier, dit kwam uit de hielprik naar voren. ze heeft toen met 10 dagen oud nderzoek gehad in AMC met MRI scans en alles. Ze heeft er verder geen last van en moet gewoon iedere dag een pilletje slikken haar hele leven lang en om de 3 maanden bloedprikken, ik vond dit bijvoorbeeld niet erg om het dus na haar geboorte pas te weten. 

Terug
Bovenaan