Welkom nieuwe dames, gefeliciteerd!! Ook weer een paar goede echo's, wat een goed nieuws: blij voor jullie!! ?
Ik ga de NIPT doen zonder nevenbevindingen. Ik vind dat er nog te weinig bekend is over wat deze chromosomale afwijkingen voor gevolgen zouden hebben om dat nu serieus te kunnen overwegen. Ik ken een aantal vrouwen in mijn omgeving die geen NIPT hebben gedaan, is ook heel ontspannen. Ligt maar net aan hoeveel informatie behoefte je hebt denk ik. De 20-weken echo is voor mij, wat informatie betreft, het belangrijkste onderzoek. Die is overigens ook niet verplicht. Ik heb de vorige keer ook zo de NIPT gedaan en ik vond het wachten op de uitslag ontzettend spannend, daar zie ik wel tegenop.
@Esmee Beverwijk, wat fijn dat er zo'n goede behandeling is voor het missen van een schildklier!
Wij wachten ook met namen tot we het geslacht weten. Zou echt niet kunnen wachten tot de geboorte, ik ben veel te nieuwsgierig!! ☺️
Ik huil heel wat af, mijn man schuift zo nu en dan een pak zakdoekjes mijn kant uit ? Voordeel van dat thuiswerken is dat hij veel meer mee krijgt van die eerste weken! Bij de eerste zat ik toch voornamelijk op kantoor ellendig te zijn. Dit is toch wel echt veel meer ontspannen.