Juni 2021

Dank jullie wel voor jullie NIPT berichten. Zelf vind ik het echt een moeilijke keuze om te maken en worstel ik er nogal mee.
@Skye Nog gefeliciteerd!?
@Gebruiker Wat vervelend! Ik ga voor je duimen dat het de volgende keer goed gaat?
@HappyH Ah wat naar! Sterkte?

Wij doen trouwens de nipt zonder nevenbevindingen. Wanneer er bij die nevenbevindingen iets uit komt dan blijft het erg onzeker wat dan en of dat wel zo is. Je zou dan vervolgonderzoek moeten doen, die wellicht schadelijk zijn voor een misschien toch prima gezond kindje. Ik vind die onzekerheid die misschien nergens voor nodig is het niet waard. De drie chronosoomafwijkingen daarentegen zijn wel duidelijker en hebben grote gevolgen voor de overlevingskans van de baby. Wij maken ook voor de test al een keuze wat we doen wanneer er een afwijking gevonden wordt. 
Daarnaast zijn veel afwijkingen bij de 20 wekenecho ook te zien. 

He meiden, wat een boel updates weer van iedereen. Gezellig!
@Gebruiker, getsie wat naar.. dat is inderdaad niet wat je hoopt te zien. Sterkte voor de komende weken met het afwachten.. 
@Happy, wat shit dat je je zo voelt zeg. Hopelijk kan een opname inderdaad voorkomen worden.
@iedereen die misselijk is, sterkte!! I feel you. Godzijdank geef ik niet over, daar ben ik zó blij mee.
@iedereen met een goede echo, wat fijn!! 
@nieuwe dames, gefeliciteerd!!
Wij hadden vandaag de eerste echo. Super spannend en surrealistisch. Ze zag direct een kloppend hartje, al was het één grote ruis haha. Dat haalde de druk er af, heel fijn. Uiteindelijk een inwendige echo gedaan om meer van het kindje te kunnen zien. Echt een 'mensje' al kunnen zien. Ze heeft me voor nu een dag vooruit gezet, maar ze dacht wellicht wel twee of drie vooruit in totaal. Ze kreeg het kindje niet helemaal goed gemeten. Dus voor nu 7+5. Super spannend allemaal en tegelijk heel geruststellend om te zien dat het voor nu goed is. 
De prenatale screeningen moeten wij ons ook nog wat in verdiepen/een keuze op maken. Eind deze week intake, dus hoop dat ze ons wat meer kan vertellen. Twijfel er best wel over ook.. 

@HappyH, och wat ontzettend naar. Ik hoop heel erg dat je niet opgenomen hoeft te worden en dat er misschien nog wat medicatie is voor jou, sterkte!! ??
@alittlebite, bijzonder is het hè. Echt al een klein mini mensje. Fijn dat alles er goed uit zag!!

Gefeliciteerd nieuwe dames en welkom. 
Hier gisteren de eerste echo gehad. Voor nu ben ik 21 juni uitgerekend. Toch fijn naast de misselijkheid een kloppend hartje gezien te hebben.
Nu volgende week dinsdag het intake gesprek met de vk telefonisch. En voor 1 dec de termijnsecho ingepland. 

@Asda, gefeliciteerd met je goede echo!
@gebruiker, wat jammer dat het zo onduidelijk was.
Hoe gaat het met de kwaaltjes van de dames die niet heel misselijk zijn? ik heb vandaag weer alleen beetje gevoelige borsten maar verder helemaal niks meer. Begin langzaam ongerust te worden.

Terug
Bovenaan