Juni 2021

Ik vond het ook veel bloed, maar het was maar 50ml in totaal zei ze! Lijkt dus veel meer dan het is. 
Ik heb alles in 1 keer gedaan, zou zelf ook geen zin hebben om daar apart voor te gaan. 
@Nekokim, wat apart dat je nu al de intake krijgt. Ik heb die pas als ik 7 maanden ben. Er valt nu ook nog niet zo veel te vragen, zit het zelf ook niet weten! Dat is een beetje op de zaken vooruit lopen. Straks als je heel veel moet kopen en voorbereiden, komen de vragen vanzelf, ik zou ze dan gewoon stellen. Komt vast helemaal goed! 
@Pukje, ik heb de NIPT zonder nevenbevindingen

@ongeduldje Valt mij toch tegen dat jij als 'ongeduldje,' de intake vrij snel vindt?
Maar ik heb mij via een bureau ingeschreven met allemaal ZZP'ers en daar is dit gebruikelijk. Zelf vind ik het fijn, want als ik pas rond week 30 erachter kom dat we geen match hebben met elkaar, kan ik verder gaan zoeken... Niet veel trek in? Ik laat sowieso even weten hoe het gegaan is.

Hahahahaha goeie, nekokim ;) ja en dan ben je natuurlijk weer aan de late kant inderdaad. Maar als ze met zzp'ers werken zal er vast wel een geschikte kraamhulp tussen zitten :)

Hi! Gefeliciteerd allemaal!
Ik ben een beetje laat maar hoop dat ik nog mee mag doen :p Onze zwangerschap is heel onverwacht, maar wel heel gewenst. 
Ik ben 29 jaar en nu 8+5 weken zwanger van ons eerste kindje. De huisarts heeft ons uitgerekend op 21 juni, maar wij hebben 25 november onze eerste echo die wat meer duidelijkheid gaat geven. 

Omdat ik niet wist dat ik zwanger ben heb ik helaas de eerste weken van mijn zwangerschap nog e-sigaretten gerookt, alcohol gedronken en geen foliumzuur genomen. Ik maak mij dus flink zorgen. Zeker ook omdat ik nog helemaal niks van zwanger zijn en baby's af weet. Ik heb al wat mee lopen lezen, maar alle tips zijn welkom!

Welkom XilianRose!
Nou, ook al is een zwangerschap gepland, dan weet je nog niet alles ;-) Waar ik zelf veel aan heb zijn apps, maar ook boeken zoals 'Oei, ik Groe!'. Je hebt er meerdere varianten van, maar ik heb het dikke zwangerschapsboek wat je ook als naslagwerk kan gebruiken om dingen op te zoeken. Oh ja, wat ik ook handig vind is de Zwangerhap app, want daarin kan je zien wat je mag eten en drinken en wat (liever) niet. Daar kwamen soms ook dingen voorbij die ik niet wist en je krijgt er veiligheidswaarschuwingen van supermarkten door als er bijvoorbeeld iets met een product is.
Ik wens je in ieder geval een fijne zwangerschap toe!

Terug
Bovenaan