Kan het zijn dat ik zwanger ben?

<p>Goedenavond!</p><p>Ik en mijn man gebruiken geen anticonceptie maar voor het zingen de kerk uit. We hebben nu een 2 jarige en vinden het nog misschien net te vroeg voor een tweede, al hoewel een baby nu ook welkom zou zijn. </p><p>Ik heb sinds een paar dagen krampen alsof ik ongesteld moet worden. alleen voel ik mij veel meer moe dan normaal, mijn afscheiding is dan ook nog best veel in vergelijking met als ik ongesteld moet worden dan ben ik hartstikke droog. </p><p>Ik had volgens de app vandaag mij menstruatie moeten krijgen, maar het voelt eerlijk gezegd alsof die niet zal komen. </p><p>Mijn man geeft aan niet te denken dat ik het ben en we maar een aantal dagen kunnen wachten met testen. </p><p>Wat denken jullie? </p><p>hoe hebben jullie dit ervaren in jullie vorige zwangerschappen (als je eerder zwanger bent geweest)?</p><p>mvg x</p>
 
Uiteraard kun je zwanger zijn ja. Voor het zingen de kerk uit is ook geen enkele vorm van bescherming ;).
Ik zou zeggen, doe een zwtest dan weet je het!
 
Ik denk dat niemand hier iets zinnigs over kan zeggen, aangezien niemand een glazen bol heeft. De enige manier om er achter te komen is een zwangerschapstest doen.
 
In principe zitten er in voorvocht geen zaadcellen. Maar als het terugtrekken net te laat gebeurt , of hij komt voor een 2e keer klaar zonder tussendoor te hebben geplast, kan je zwanger raken ja.

Het beste kan je een zwangerschaps test doen. Hou je ons op de hoogte? :)
 
[quote quote=10546580]In principe zitten er in voorvocht geen zaadcellen. Maar als het terugtrekken net te laat gebeurt , of hij komt voor een 2e keer klaar zonder tussendoor te hebben geplast, kan je zwanger raken ja.

Het beste kan je een zwangerschaps test doen. Hou je ons op de hoogte? :)[/quote]In voorvocht zitten wel degelijk zaadcellen dat is de reden dat voor het zingen de kerk uit zeer onbetrouwbaar is als anticonceptie. En wat heeft plassen te maken met de kans op een zwangerschap? Als je gemeenschap hebt zonder voorbehoedsmiddelen heb je gewoon een kans om zwanger te worden
 
Ik dacht eerlijk gezegd ook dat er geen zaadcellen zitten in voorvocht... maar dat wanneer de man is klaargekomen blijven er altijd wat zaadcellen achter in de buis. Dus stel dat de man eerder is klaargekomen (hetzij door het zelf te doen, hetzij samen) en dus tussendoor niet naar het toilet is geweest, dan zitten er in de volgende ronde voorvocht dus wel zaadcellen. 
Maar goed, neemt niet weg dat dit sowieso een erg onbetrouwbare vorm van een zwangerschap voorkomen is  ? dus ja in theorie zou je zwanger kunnen zijn en dat weet je alleen maar zeker door een test te doen. Zeker als je nu voorbij je nod bent kan je een betrouwbaar resultaat verwachten van een gewone test. 
 
BCW: In voorvocht zitten geen zaadcellen. Máár als de man van tevoren nog is klaargekomen en niet heeft geplast, kunnen er wel zaadcellen in zitten.
Maar ik vind het echt een hele domme manier van anticonceptie. (Of het kind moet wel gewenst zijn, maar anders echt egoistisch)
 
conclusie van alle reacties hierboven: kans is klein maar niet 0%. Oftewel, doe een test en je weet het!
 
Terug
Bovenaan