Kan het zijn dat ik zwanger ben?

[quote quote=10546611]In voorvocht zitten wel degelijk zaadcellen dat is de reden dat voor het zingen de kerk uit zeer onbetrouwbaar is als anticonceptie. En wat heeft plassen te maken met de kans op een zwangerschap? Als je gemeenschap hebt zonder voorbehoedsmiddelen heb je gewoon een kans om zwanger te worden[/quote]Zie berichten hieronder :)

Urine neutraliseert de buis waar ook sperma doorheen komt. Dit is dodelijk voor zaadcellen. Kans is niet nihil maar wel degelijk heel erg klein.

Vaak is deze methode onbetrouwbaar omdat er toch net te laat teruggetrokken word.
 
Voorvocht zelf bevat geen spermacellen, maar er kunnen wel spermacellen in ‘lekken’, ook zonder dat de man klaarkomt, waardoor het voorvocht dus wel degelijk spermacellen kan bevatten. In een onderzoek is gebleken dat 18% van de mannen spermacellen in voorvocht heeft zitten. Het ligt er dus een beetje aan hoe je het formuleert, nee in het geproduceerde voorvocht zit strikt gezien geen sperma, maar door lekker kan er wel sperma aangetoond worden in voorvocht. Al met al: geen betrouwbare methode om zwangerschap te voorkomen
 
Even ter verduidelijking!
Wij weten dat voor het zingen de kerk uit niet de beste methode is, je kan inderdaad in voorvocht wat zaad vinden al is dat niet bij iedereen of veel. Ook weet ik dat hij natuurlijk optijd zou moeten reageren.
Ik snap ook dat mensen denken waarom niet een gewone anticonceptie, echter is het zo dat wij de afgelopen 2 jaar heel wat anticonceptie hebben geprobeerd maar alles met hormonen gaf mij lichaam veelste veel bijwerkingen. Door de pil bloede ik wel 2 maanden (4 soorten pillen geprobeerd). Anticonceptie pleister bleef er maar af komen, anticonceptiering verhoogt de kans op trombose nog meer dan de pil! En de anticonceptie injecties kunnen er voor zorgen dat je het eerste jaar na het verwijderen er van niet makkelijk zwanger wordt, de spiraal is zeer onprettig omdat ik een lage baarmoeder heb en hij en ik het kunnen voelen. Dan heb ik nog maar 1 optie en dat is condoom wat wij gek vinden voelen en daardoor hier niet van genieten. 
Nog een baby zou natuurlijk altijd welkom zijn! Maar we zijn er nog zeker niet mee bezig momenteel. 
Ik heb vanochtend een test afgenomen en deze was negatief. Dus ik zal daar gewoon vanuit gaan nu. Maar al mijn krampen zijn gestopt en ik heb gewoon afscheiding wat ik normaal niet heb paar dagen voor mijn menstruatie. Dus dat vind ik nog wel gek, maar goed alles kan nog!  
Dus laten we aub lief voor elkaar zijn vooral als we niet iemands situatie weten, trek geen conclusies en reageer niet op een nare manier. Deze forums zijn overigens om elkaar te helpen/steunen als vrouwen. ?
 
 
Reageer niet op een nare manier zeg je, ik vind het eerlijk gezegd echt allemaal smoesjes. Als je geen kind wil dan zorg je voor je juiste anticonceptie klaar. Dan is dat maar een condoom. Dat je dat niet fijn vindt, pech dan. Verantwoordelijkheid heet dat.
Nu is een kindje nog welkom, maar wat als je nu zwanger wordt van dat kindje. Ga je daarna dan nog niks gebruiken?
Laat jezelf of hem dan helpen, sterilisatie oid. Neem je verantwoordelijkheid.
 
Emilyvs er wordt jou volgens mij helemaal niet om je lomp, misplaatste mening gevraagd. Zeker niet als je het verhaal van de topicstarten ter verduidelijking leest, wat ze overigens niemand verplicht is maar wel doet. Chateau daarvoor. Dus, Emily, ik zou zeggen.. get a life or eat your snickers.
 
Geen antwoord op je oorspronkelijke vraag maar ik herken me enorm in jouw aanvullende post. Ik heb zelf ook een enorme zoektocht achter de rug naar voor mij geschikte anticonceptie. 
ik ben uiteindelijk bij Sensiplan uitgekomen, heb de cursus gevolgd en pas het nu toe. Ik ben hier zo enorm tevreden over dat ik je de tip wil geven om eens naar Sensiplan te kijken (is een website van, kwestie van even googelen). 
Succes!
 
Je hebt vast veel gaande in je persoonlijk leven want zo een reactie is niet normaal hoor. Of je wilt heel graag aandacht, dat kan ook natuurlijk.
Als jij dat smoesjes vind dan is dat toch prima lieve Emely, maar fijn dat je jouw emotie (die DUIDELIJk niets met mijn verhaal te maken heeft) even kwijt kon! Is dat ook weer eruit toch? En mocht je toch denken ja ik zit inderdaad met iets anders in mijn leven mag je dat ook delen hoor! En ik hoop dat je dan niet iemand er tussen hebt die rot gaat doen tegen je, daar zijn deze forms niet voor.  
Zooo jammer dat er vrouwen zijn die nog zo toxic kunnen zijn, bizar zeg.
Zegt ze als je het niet fijn vind pech dan ?. Als of zij mijn moeder is. Ik ben geen meisje van 15, ik ben gelukkig getrouwd met nog een kind van 2. Dus conclusie:  maak je een beetje minder zorgen om mij en meer om jouw zelf, zal je vast meer verder helpen dan dit. Dit is niet goed voor je hart hoor! 
 
 
Terug
Bovenaan