keuze voor fv bij eerste kindje, waarom krijgt bv niet eens de kans? ben benieuwd

Marloes, wat jammer dat je dat zo ziet. Ik dacht dat we in deze discussie toch genoeg redenen voorbij hebben zien komen waarbij de flesvoeding ook voor het kind beter was.

Ik begrijp dat je bedoelt dat borstvoeding intensief is en de moeder veel energie kost hoor, maar om dan te zeggen dat je voor flesvoeding alleen maar kiest omdat dat makkelijk is voor de moeder, dat is mij echt veeeel te kort door de bocht...

Groetjes
Wasabi!

Net als Wasabi heb ik moeite met je stelling, Marloes.

Ik geloof niet dat het altijd een kwestie van kiezen is.
Sommige vrouwen hebben geen keuze, omdat bv, om welke reden dan ook, niet bij iedereen lukt.
En als moeders wel bewust voor de fles kiezen is dat ook echt niet altijd alleen voor hun eigen welzijn.

Ptra

Ik verklaar de stelling ook niet heilig hoor! Er zijn altijd uitzonderingen (de 2% waar het lichamelijk niet mogelijk (bv. borstoperatie) en dan diegene, vind ik persoonlijk, die zelf heel veel te lijden gehad hebben van zwangerschap/bevalling, maar dan nog....).
Maar als je echt het beste voor je baby wil, doe je daar veel voor. Alleen heb je daar soms (vaak) hulp bij nodig. En die is zo makkelijk te verkrijgen:
www.borstvoedingsforum.nl

En als je deze artikels leest, kan je toch niet anders zeggen dan dat borstvoeding toch echt de nummer 1 voeding moet zijn:
redenen
motivatie

En "smoesjes" als "mijn melk was niet goed/ niet voldoende":
kwaliteit
En mocht je melk dan toch niet genoeg kunnen kolven of zo, geeft het altijd nog het moedermelknetwerk (www.moedermelknetwerk.nl) . Waardoor je (tijdelijk) melk kunt krijgen om toch bv te geven (totdat je zelf wel weer genoeg hebt).

bij "redenen" hoort trouwens deze link: 101 redenen

En van de stelling 'flesvoeding geef je voor jezelf' vind ik het meest toepasselijk bij de mensen die zeggen dat ze geen zin in kolven hebben. Daar klopt het toch juist helemaal!

Zit je de boel nou op stang te jagen hier Marloes?
Na de hele discussie hierboven kom je hier weer mee aan? Je staat klaarblijkelijk nog achter je stelling, je licht hem alleen nog even toe?

Ik haak even af hoor

Groetjes
Wasabi!

Terug
Bovenaan