kijkoperatie (ltt)

Hi Mier,
ik heb op 19 april een kijkoperatie gehad als gevolg van een verdenking op een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Het is mij ook reuze meegevallen. Onder algehele narcose maken ze (bij mij) 3 sneetjes in je buik: één nét onder/in de navel, één L en één R van het schaambeen. Ze blazen vervolgens gas is je buik zodat alle organen goed te bekijken zijn. Ik had inderdaad al een gescheurde eileider waar een vruchtje in zat en deze hebben ze er dan ook via één van die snedes uitgehaald. Ben dus nu ook mijn eileider kwijt maar verder zag alles er goed uit (geen verklevingen en geen endometriose). Na de operatie heb ik  spierpijn gehad in mijn R arm en moeite gehad met ademen. Je middenrif wordt namelijk behoorlijk opgerekt. Verder eigenlijk gauw genezen, wel bij de huisarts de hechtingen eruit moeten laten halen.
Heel veel succes en sterkte.

Bij mij zijn ze ook via mijn navel gegaan. om de buitenkant te bekijken bij mij zat 1 eileider geknikt en verkleefd aan mijn darmen dus ja dan kan er niks doorheen en aan de andere kant zat een cyste dus ook daar kon niks doorheen. tevens veel verklevingen weggehaald in augustus geopereerd en in feb zwanger geworden! ben nu bijna 25 weken!

Je kan wel last houden van het gas wat ze inspuiten, dit doen ze om je buik boller te maken zodat ze alles beter kunnen zien. Ze zeggen dat het max een paar dagen duurt maar ik had er een week last van. Pijn in mijn schouders bij het zitten want het gast stijgt naar het hoogste punt. nadat ze dat gedaan hadden hebben ze mijn eileiders nog een keer dorgespoten om te kijken of nu echt alles open was.

Gaan ze ook nog in de baarmoeder kijken (want dat doen ze niet via je navel) ?

Ester

Hi Mier,
ik moest één menstruatiecyclus afwachten voor we weer mochten proberen. Dat hebben we netjes gedaan en toen was ik gelijk zwanger. Super dus. Helaas was het van een leeg vruchtzakje en dat is er vorige week mbv medicijnen uit gekomen. Was toen precies 9 weken. Nu dus maar weer afwachten. Helaas bleek bij de echo dat er nog iets bovenin mijn baarmoeder zit dus misschien toch een curettage. Baal er echt vreselijk van maar we weten wel dat ik zwanger kan worden, dat mijn  L eileider werkt en dat mijn baarmoeder innestelbaar is. Maar ja, zou uiteindelijk wel graag een kindje willen hebben.
Sterkte,
groeten, Y

y dat is wel snel! balen dat het niet goed was!!

gisteren heb ik de operatie gehad,alles zag er goed uit!
eileiders zijn goed doorgankelijk,er zijn geen verlklevingen gevonden.
dus dat is wel positief! maar waarom duurt het dan zo lang?

ik heb veel last van mijn armen en schouders,mijn buik heb ik weinig last!
ze hebben 2 sneetjes gemaakt in mijn navel en 1 in mijn schaamhaar!
het is me wel allemaal meegevallen,ze waren ook allemaal heel lief voor me dus dat bracht me wel op mijn gemak

bedankt voor jullie reacties! en dat we allemaal maar een mooie wonder mogen krijgen

xxx mier

ester volgens mij hebben ze wel in de baarmoeder gekeken
hebben ze dat bij jou gedaan? en hoe doen ze dat?
de gyn zei dat er klemmen op mijn baarmoeder waren gezet en dat ik daar nog wat van kon bloeden

xxx mier

Hi Mier!

Hoe gaat het met je? Is de pijn in je schouders al weg?

Ze kijken in je baarmoeder met een camera, via je vagina. Dan blazen ze de boel op om te kunnen kijken (wat ze dus ook doen in je buik) Maar dat met klemmen weet ik niet zo goed wat ze bedoelen. Met het maken van een HSG hebben ze wel een klemmetje op je baarmoedermond gezet om het cathetertje vast te houden of iets dergelijks.

En die 2 sneetjes kloppen. Ik heb er 1 kado gekregen.. omdat ze er niet goed bij konden en de OK tijdens mijn zwangerschap heb ik er aan de andere kant nog 1 kado gekregen. Zie eruit al een wieber! Maar ik mag niet klagen want God's zijn dank ik ben zwanger.

Wat willen ze nu gaan doen?
Ester

Terug
Bovenaan