Kilo's..............

Tja ik mag niet klagen.
Ik woog altijd 58 kilo en ben alweer op gewicht. Tegen week 33 van mijn zwangerschap woog ik 72 kilo maar omdat ik toen ziek werd woog ik nog maar 62 kilo tegen het einde van de zwangerschap. Niet echt een pretje hoor. Na de bevalling zat ik dus ook onder mijn normale gewicht. Ook niet fijn. Zeker niet als je BV geeft. Na 6 weken ben ik daarmee gestopt en toen ging het hard.
Nu zit ik weer op gewicht dus heeft dat ziek zijn toch nog iets positiefs ogeleverd NOT. Nee hoor, geloof me,  je kunt het echt beter andersom hebben.

Ik woog voor mijn zwangerschap rond de 72 kilo, en nu nog maar 68. Dit komt doordat ik in het begin van de zwangerschap eerst 8 kilo ben afgevallen doordat ik alleen maar aan het overgeven was. Aan het eind van de zwangerschap woog ik rond de 82 kilo, dus ben uiteindelijk maar 10 kilo aangekomen en dat was er zomaar af en door de borstvoeding gaat er langzaam aan nog wat af, wat ik natuurlijk helemaal niet erg vind. Wil uiteindelijk wel naar de 65 kilo. Dus nog 3 kilo te gaan.

Groetjes

Hier nog een veeeeeeel te zware moeder! Ik woog voor mijn zwangerschap 72 kilo (ook al teveel voor mijn lengte 1,68)
Tijdens mijn zwangerschap rond de 100 en nu nog 85 en ik ben al 4 weken aan het lijnen en er gaat geen kilo vanaf !!!!
Ik ben dus al 4 weken 2x avonden in de week aan het aquadancen en niet meer snoepen!
Denk dat ik toch maar ga sonja bakkeren ofzo.....zucht weet het anders ook niet meer, voel me zo in ieder geval niet gelukkig..

Greetz,
Rosanne

Hallo allemaal,

Nou ook ik woog eigenlijk al veel te veel voor mijn zwangerschap, namelijk zo'n 95 kilo. Uiteindelijk gegroeid tot 113 kilo, maar weeg nu 91,1 kilo. Ben op 5 december bevallen, dus dit heeft me zo'n 4 maanden tijd gekost. Maar goed Sonja Bakker werkt, het blijkt!

Alleen heb ik wel een klein beetje vel over (mijn buikje), maar goed ben niet zo'n fan van buikspieroefeningen, en ach het heeft 9 maanden gekost om te groeien, dus zal ook nog wel even duren voordat weer wat strakker wordt.

En het Bakkeren is best goed vol te houden en ik ga proberen er nog 10 af te krijgen om op een gezond gewicht uit te komen. Veel sterkte allemaal ermee.

Groetjes Anneloes

Hoi,
Hier nog een veelste te zware mama.
Ik ben nu 2 kilo lichter dan op de top van mijn zwangerschap en voel me er echt rot bij.
Ik ben vandaag begonnen met Sonja Bakker dus ik hooop het het werkt en ik het volhou.
Hebben jullie nog andere tips.
Sporten mag ik helaas niet dus ik ben aan de wandel .
Liefs suzie

Hoi allemaal,

wat een bekend probleem. Ik woog 82 kilo voor de zwangerschap, toen al zo'n 6 kilo teveel, eigenlijk is 76 een beter gewicht voor mij, ik ben 1,79 m. Ik woog op mijn 'top' over de 100 kilo, was echt een walrus. Nu weeg ik nog 86,4 kilo en er gaat toch steeds vanzelf een beetje af terwijl ik er nog niet echt mee bezig ben. Ik heb me voorgenomen om een sapkuurtje te doen (5 dagen alleen groentesap drinken) om de gifstoffen van o.a. de zwangerschap eruit te krijgen, maar het lijkt me wel erg zwaar. Toch ben ik wel iemand die een radicale methode nodig heeft, matigen is niet mijn ding.

Ik doe met jullie mee in de strijd om de kilo's.

Groetjes,
Nienke

dit is werkelijk niet mijn favoriete onderwerp         BAH hihi maar afijn:
ik ben altijd al een zwaargewicht geweest, woog rond de 105 kilo

na mijn 1e zwangerschap (toen was ik 13 kilo aangekomen) hard geprobeerd de kilo's kwijt te raken, maar toen ik aan de hormonen moest omdat ik geen eisprong had, ben ik nog zwaarder geworden

toen woog ik ondertussen 125 kilo *slik* en bij deze zwangerschap 8 kilo aangekomen en nu zit ik nog steeds op de 130 kilo

ik was meer afgevallen, maar de pil werkt niet mee en nu met 2 kinderen ren ik me rot maar val niks af, en het is ook niet zo dat ik veel eet of slechte dingen eet......ik ga nu maar eens van die maaltijdvervangers proberen, Sonja Bakker hoef ik niet in te voeren hier want manlief is het tegenovergestelde van mij en de 2 mannen hier in huis zijn zulke lastige eters! die lusten haast enkel de standaard aardappelen en groente en om nou voor mezelf hele andere dingen te gaan koken zie ik ook niet zo zitten.......

lastig dus hoor, maar als ik naar mijn kindjes kijk schaam ik me nergens voor, 2 prachtige gezonde ukkie's en ik neem gewoon lekker de tijd om langzaam af te vallen zodat het er niet gelijk weer aan zit en het belangrijkste blijf ik vinden dat ik lekker in mijn lijf zit, dus als ik in ieder geval het niveau weer bereik dat dat het geval is, ben ik tevreden

het gekke is wel dat ik werkelijk totaal de puf niet kan vinden om weer te gaan sporten (spinning) terwijl ik dat zo enorm leuk vond na mijn 1e zwangerschap......ben momenteel 's avonds te moe om uit mijn ogen te kijken hahahaha

Ik vind Sonja Bakker persoonlijk echt DE oplossing!!!
Ik hou absoluut   niet van dieeten, kan het wel heel goed volhouden hoor maar als je dan stopt heb je het 3 keer zoveel weer erbij!
Met Sonja bakker ben ik begonnen omdat het niet echt een dieet is, je leert alleen hoe je anders kunt eten en daar val je dus vanaf! Heb je je ideale gewicht bereikt, dan zit je dus ook al helemaal in dat nieuwe eetpatroon en hoef je niets meer bij te komen als je gewoon zo blijft eten.
Ik ben van plan als ik mijn gewicht bereikt heb (ben 1.73, wil 65 kilo ongeveer wegen) om gewoon door te gaan met gezond eten, maar dan wel eens af en toe als ik zin heb uiteten gaan (of naar de snackbar of een pizza  mmm) maar ik blijf me dan gewoon elke week wegen, net als nu, en zorg gewoon dat ik dan niet meer boven die 65 uitkom.
Als ik zie dat dat wel gebeurd, doe ik gewoon even rustig aan (of een fruitdag, of een week uit het boek volgen).

Mijn vriend is helemaaaal niet te dik, dus die doet ook niet mee! Lijkt moeilijk (met eten koken enzo) maar dat is (vind ik) helemaal niet zo. Het zijn hele normale dingen die je mag eten. S'avonds veel aardappelen, groenten en vlees/vis en dat eet hij gewoon mee.
Als ik macaroni of nasi ofzo moet maken (houd hij niet zo van) neem ik hem lasangna ofzo mee.
Wat ook fijn is, is dat je in de weekenden altijd wat extra's mag, zoals warme pistolet met een eitje (smorgens), broodje gezond, ovenfrites etc

Dus iedereen die wat kilo's kwijt wil, raad ik dit echt aan! Is echt makkelijk vol te houden hoor! De eerste 2 weken vond ik wel moeilijk, maar nu gaat het vanzelf en denk ik er niet eens meer zo bij na, en val toch nog steeds goed af! (en ik sport trouwens niet, wandel wel veel met mijn dochtertje en doe heeeel af en toe (lees: bijna niet dus!) buikspieroefeningen).
Ben nu in 6 weken tijd van 78.7 naar 68.8 gegaan, bijna 10 kilo kwijt dus!

Terug
Bovenaan