Kind niet naar opvang brengen waar kinderen zijn die geen vaccinatie krijgen

@wilhelmientje,
'Maar die niet-vaccineerders geloven alles zooi op internet, liever dan naar wetenschap te kijken en steken elkaar aan met broodje aap verhalen als verlamming na hpv vaccin.  '
Dus de ervaringen van ouders is zooi? En wetenschap bewijst wat die stoffen doen in het lichaam en dat is blijkbaar ook zooi?
En dan nog het ergste is dat verlamd meisje een zooi noemen... haar ervaring is zooi? Haal je kop uit je poepgat 
https://youtu.be/mtNqDGDNLxk

Beroep heeft hier niets mee te maken. Ik werk zelf als verpleegkundige en werk veel en nauw samen met artsen. Maar iedereen houd liever zijn lippen stijf op elkaar en doen het in hun privé situatie heeeeel anders dan op de werkvloer. En waarom? Iedereen is bang voor zijn baan en om geboycot te worden of bestempeld te worden als klokkenluider.
Dus laat dit aub er buiten, aangezien ik zelf de andere kant ken..

Nou dames, kan het misschien wat aardiger naar elkaar? 
Ik heb niet alles doorgenomen maar vroeg me af vanaf welke leeftijd kindjes echt sterk genoeg zijn en voldoende gevaccineerd zijn om zodanig geen risico te lopen op besmetting..? Weet iemand dit? 
In onze vriendenkring hebben we besloten de opvang onder elkaar & met familie op te lossen totdat onze kindjes in ieder geval zo’n 1,5 / 2 jaar zijn. Het klinkt misschien heel raar maar hoe fel wij voor vaccins zijn, zo fel zijn de ouders ook die hun kinderen niet laten vaccineren.
Mijn nichtje (woont in het buitenland) zweert erbij dat haar kind autististisch is geworden na een vaccinatie. In het land waar zij woont zijn namelijk opvallend veel kinderen met autisme. Ze heeft dus haar jongste niet laten vaccineren, (toevallig?) heeft zij geen autisme dus ze is er heilig van overtuigd. 
Het blijft een lastig onderwerp maar waar ik het meeste moeite mee heb is dat ouders geen keuze / garantie hebben om hun kinderen veilig naar een kdv te brengen. Ik schrik ook van de opkomst van ouders die niet willen vaccineren. Dit gaat goed mis binnen een paar jaar verwacht ik.. :( 

Ik wilde eigenlijk niet reageren. Want iedereen z'n eigen mening.. Maar waar het denk ik om gaat:
Stel een kindje is niet gevaccineerd en heeft een virus opgelopen. Dit weten de ouders nog niet, want elk virus heeft een incubatietijd. In die incubatietijd komt het in contact met een baby van 4 maanden die de vaccinaties nog niet heeft gehad (want die krijgt hij pas met 14 maanden). Het niet gevaccineerde wordt er flink ziek van, maar is al ouder dus heeft meer weerstand. De baby overlijd echter aan de ziekte, want die kan zich er niet tegen verweren.
Mocht het kind de vaccinatie wel hebben gehad had hij de baby nooit kunnen infecteren. 
Het heeft dus best wel consequenties voor andermans kinderen, zeker op een kdv. Niet enten moet iedereen zelf weten maar het aangeven op het kdv lijkt me meer dan logisch. Je wilt andere kinderen niet in gevaar brengen lijkt me.  

@lammetje, je kan altijd iets bij je dragen of je nou gevaccineerd bent of niet. Net zoals heel veel mensen iets bij zich dragen (op hun huid) zonder dat ze er zelf ziek van zijn geworden en dan een ander persoon aanraken en dat dan die persoon ziek wordt ervan. 

Her bofvirus kan ook een gevaccineerd persoon bij zich dragen... elk virus kan je dragen, gevaccineerd of niet. Dus je kdv kan vol zitten met gevaccineerde kinderen en jijzelf bent van plan te vaccineren maar kan nog niet vanwege de leeftijd, dan loopt jouw baby nog steeds risico. 
Op een school kregen heel veel kinderen kinkhoest. Ze beschuldigden de niet gevaccineerde kinderen, maar hun waren niet patient zero, een leraar zat gewoon lekker rond te hoesten en besmette zo de gevaccineerde als de niet gevaccineerde kinderen... dit is niet in NL maar toch heel erg relevant.

Terug
Bovenaan