Kinderwens maar nog moeten wachten

Oke ja ik 'voel' mijn cyclus wel altijd namelijk, ik voel dat er een eisprong aan komt en ook door het slijm enzo (sorry voor de tmi). Dus dat is nu al aardig regelmatig, dus ik zou het vervelend vinden als dat opeens weer anders gaat worden doordat mijn spiraal eruit gaat. 

Ik hoop het niet voor jou! En verwacht het dus ook niet. Ik ben zelf aan de spiraal gegaan omdat ik begreep dat dit minder invloed heeft op behoud eigen cyclus dan de pil.
Andere vraag. Praten jullie met vriendinnen over deze kinderwens-maar-nog-wachten? Oftewel, hebben jullie het er mensen over dat jullie er bijna klaar voor zijn?

Ja ik hoop inderdaad dat het ook niet uit gaat maken zometeen, we gaan het nog even afwachten.
Nou een aantal mensen weten inderdaad wel dat we er iets meer mee bezig zijn, als zijnde dat we het meer aan het bespreken zijn enzo. En dat we er wel al over na aan het denken zijn dat we binnenkort een keer willen gaan beginnen.
Maar mogelijk dat wij nu dus komende maand de spiraal eruit gaan halen, en dat weten in principe nog niet echt mensen. Ik had het met mijn moeder over iets voor volgend jaar en toen zei zij nog van: nou ik denk niet dat je dan een kind al hebt, misschien wel al zwanger....dus toen dacht ik: haha je moest eens weten. 
Wat me ergens ook wel weer wat bangig maakt. Zij roept al mega lang dat ze oma wil worden maar ik denk dat als wij nu binnenkort aan zouden komen met dat we zwanger zijn, dat ze het dan toch te vroeg gaat vinden. Dat ze vind dat we nog even moeten sparen eerst en dingen aflossen (we hebben iets van ouders moeten lenen). Dus dat is voor mij opeens spannend, hoewel ze er wel mega blij mee zal gaan zijn.

@Anne-VA, bij mij weten mijn vriendinnen dat ik hier erg mee zat/zit. Het doet mij veel en dat deel ik graag met hen. Het helpt mij om het er met hen over te praten. Zeker als je praat met de vriendinnen die al kinderen hebben, zij begrijpen het gevoel goed. 
Maar wanneer ik hier altijd over sprak gaf ik altijd aan dat wij later wilde starten dan we daadwerkelijk wilde. Nu is dit nog iets eerder geworden. Niemand weet dus wanneer we echt gaan beginnen met proberen. 

@Linda, dat kan ik begrijpen. Het is allemaal best spannend. Alleen al er over nadenken dat je na 28 april misschien weer een stapje wilt zetten doet veel. Herkenbaar. 
Wat het besluit van de overheid ook is, ik hoop dat jullie samen tot een beslissing kunnen komen waar jullie achter staan.
Al een reactie gehad op je mail naar de tandarts?

Nee helaas nog niet dus ik wilde morgen even gaan bellen naar ze zodat ze er even naar kunnen kijken, of mogelijk al een antwoord voor me hebben.
Hoe bevalt het jou zonder spiraal?

Ohja, je kan altijd ook nog om een belafspraak vragen. Misschien fijn om de arst zijn/haar advies te weten voor jullie besluit.

Bevalt goed. Ik kijk er naar uit om volgende maand te starten met proberen. 

Oeh ja spannend! Ik moet als het goed is volgende week ongesteld worden dus als de spiraal er dan uit gaat heb ik dat net gehad. We willen dan sowieso 1 menstruatie weer afwachten zonder spiraal en er dan hopelijk voor gaan. Spannend!

Terug
Bovenaan