Kindje geboren in mei?

Floor, hoe groot is jouw beer Joris dan, als 74 al te klein wordt?
Joah past nu soms nog 68, meeste is nu 74.

Koud he

Lekker op mijn kleed

hoi mama van danea,

hoe groot joris nu is weet ik niet precies, met 4,5 maand was hij 68,5 cm en 8200 gram. de laatste keer met wegen was hij bijna 9 kilo.
hij past nog wel in 74, maar ik vind sommige truitjes gewoon echt te strak zitten (hij is geen dikkerd trouwens, gewicht en lengte zijn mooi in lijn)
zijn winterjas 74 was echt te klein, want hij schoot steeds omhoog en dan had hij een bijna blote rug en dat vind ik niks. ik moet zeggen dat ik misschien ook wel snel overstap naar een maat groter, maar ik vind strakke kleding, of kleding die eigenlijk net te kort is niet zo mooi.
woensdag ga ik naar het cb, dus ben erg benieuwd, maar ik verwacht niet dat hij echt boven de 9 kilo zit. hij zal dus wel kleiner zijn dan joah.
trouwens wat ik ook heb gemerkt dat er heel veel verschil zit in merken.
prenatal is behoorlijk klein, terwijl h&m beter zit.

nou ja, in ieder geval, hij is lekker groot :) en draagt 74/80.

gr floor

Hoi allemaal,

echt super leuk om te lezen over alle kindjes die ook in mei zijn geboren.
Hier nog even een berichtje van ons, het gaat ineens weer zo snel het lijkt wel alsof Isabella ineens weer tien dingen tegelijk leerd. Ze rolt nu de halve kamer door, we hadden haar op het speelkleed neergelegt en we konden haar ineens niet meer zien vanaf de keuken, was ze helemaal naar de hoek van de kamer gerold. Echt heerlijk om te zien hoe ze daar zo mee bezig is.
Ze is ook een soort liefdesmakelaar, als ze bij mijn man op de arm zit en zijn haar vast pakt en ik kom met mijn gezicht in de buurt dan pakt ze ook mijn haar vast en brengt ze ons naar elkaar toe, als we elkaar dan zoenen begint ze te lachen, zo lief!!!!
Ik ga proberen ook een fototje te plaatsen hier zit ze aan de broccoli.
Zitten jullie kindjes eigenlijk in de kinderstoel, wij doen het nu eigenlijk zelden, maar het zou zo makkelijk zijn als ze er vaker in kan zitten.....

groetjes

Nou, ik snap er niks van!!!!! Ik vertelde in mijn vorige berichtje dat maatje 68 te klein wordt, meneertje is nu 65cm nog maar! (Heb in mijn vorige berichtje ook een fout gemaakt; had opgeschreven dat hij bij 4 mnd 64cm was, maar dat moet zijn; 62cm; hij is dus wel gegroeid!)
Hij weegt wel al 7900 gram, haha! Maar het gekke: hij zit qua gewicht precies op de middenlijn, en qua lengte er maar ietsje onder! Als je het mij vraagt is het een kleine dikkerd hoor, hihi! Ach, komt natuurlijk allemaal goed als hij meer gaat bewegen....
Ik vind het grappig te lezen dat sommige kindjes al achteruit kruipen of de hele kamer rondrollen..........., dat zie ik hier nog niet zo snel gebeuren hoor!
Ik vind het trouwens wel gek dat hij maatje 68 bijna niet meer past, terwijl hij nog maar 65 cm is! zouden ze een 'foutje'op het cb hebben gemaakt????
Groetjes maar weer......

Hai meiden,

Wat leuk om zo te lezen wat alle mei kindje al kunnen!
Ik moet zometeen met Mila naar het consultatiebureau. Het voelt voor mij elke keer een beetje als een test. Ze komt namelijk steeds maar weinig aan en daarvoor hebben we ook steeds overleg met de dietiste.
Ik ben benieuwd hoeveel ze nu is aangekomen. Nou moet ik er wel bijzeggen dat Mila erg beweegelijk is. Ze kruipt de hele kamer door en staat ook al. Zelfs doet ze al pogingen om aan de rand van de box stapjes te maken. Sinds eergisteren zegt ze "mama". Wat worden onze kleintjes toch snel groot he?!

Groetjes

Hoi hoi,

Gisteren bij cb geweest en ons ventje is nu 69 cm en 7880 gram!!! Wat gaat dat toch hard he! Kreeg tips over voeding etc....en daarin zou ik eigenlijk het ritme van mijn zoon moeten veranderen. Ik merk ook zelf dat hij zijn slaapje van smorgens niet meer al te lang doet, als ik hem laat liggen na   30 minuten slapen  valt hij na een uur wel weer in slaap, maar dat is natuurlijk niet de bedoeling. Dus dacht ik vandaag...ik haal hem na dat half uurtje slapen uit bed(nog steeds rode wangen en moe) fruithap gegeven, daarna gewandeld en om 12 uur fles. Meneertje was kapot...dus hup bedje in, valt in slaap...weer na een half uurtje wakker!! Ik hoor hem nu in zijn bed, maar probeer hem wel te laten liggen. Soms word ik hier erg radeloos van..hebben jullie dat ook? Dat slapen en dat ritme wat veranderd!!!En passen jullie dat ook aan? Voorheen deed ik 2 uur op, 2 uur slapen.

OOk kreeg ik de tip om de papfles niet meer savonds te geven, maar smorgens...gek toch want daar slaapt hij juist zo goed op?!

Vrijdag bij de huisarts geweest,want die kleine is nu al 3,5 week verkouden zonder herstel...eidnelijk peniciline gekregen, had ook een middenoorweginfectie!!! Gelukkig gaat het nu de goed kant op!

Lopen en kruipen doet ons ventje nog helemaal niet!!! Hij is denk ik een beetje lui....hahahaha. Nee is meer een denkertje dit ventje.

xxx

He gipsyd,
wat ben ik blij met jou stukje!! Hier is ook 1 en ander aan de gang, moet er wel bij zegge dat ons ventje sinds gisteren weer flink hoest en een schor stemmetje heb dus wss keelpijn. Maar ook hier de slaapjes duren op de kop af een halfuur, en ook 's avonds is het drama om hem echt goed in slaap te krijgen, gisteravond duurde dat echt ruim 2uur voordat die echt goed sliep. Ik heb begrepen, dat en het ritme gaat veranderen, maar dat ze ook een sprongetje maken, maar ik voelde me ook radeloos, liep helemaal gespannen door huis, te bang om een geluidje te maken haha. Ja heel zielig. Naja als het echt niet lukte het slapen, leg ik hem in de kinderwagen en loop beetje binnen heen en weer, meestal met goed succes.
Ik hoop zo dat het snel over is!!!

Liefs

Hej!

Hier ook net terug van de BarnaVÃ¥rd Centralen (CB). Linde is nu 7.880 gram en 68 cm, hoofdje 43,8 cm. Ze is goed gegroeid, 3 cm in een maand! Wow! Eten doet ze nog niet graag, behalve broccoli! Dat gaat er in met schaaltje en al zowat, de jongens liggen in een deuk om haar. Ze doet dan een regelrechte snoekduik naar voren om bijna met haar neusje in de prak te belanden, hihihi! De rest vind ze nog niets. Op de BVC zeiden ze dat ik eens vis mee moest gaan koken om te testen. Mmm ik zie wel. Fruit lukt ook nog niet zo. Nu heeft ze ook wel net haar 1e tandje gekregen en de 2e is ook aan het doorbreken. Ik kan me voorstellen dat ze maar 1 ding tegelijk kan en dat eten dan ff wachten moet. Verder rolt ze wel van buik naar rug maar andersom niet. Wel stampt ze zo hard met de voetjes als ze op haar kleed op de grond ligt dat ze rustig een paar decimeter door de kamer stiefelt. En verder, ja jongens, gewoon nog steeds verliefd op ons meissie..... straalverliefd kan ik wel zeggen. Iedereen van ons! Dus daar gaan we lekker mee door: genieten! Ze ziet er zo lief uit in haar winterpak, lekker he! Het is al echt koud hier, het meer voor ons huis begint al op te vriezen. Koning Winter doet zijn intree. Groetjes en liefs Pippi

Terug
Bovenaan