Kinkhoest vaccinatie

Ik was niet bij de vk maar gynaecoloog. Ik heb haar informatie gevraagd en ze zei resoluut: halen! 
Ik heb dat gedaan evenals griepprik. Ik had nergens last van. Je moet het alleen zelf betalen. Ik ben blij dat ik 't gehaald heb. Kindje van collega was 2 maanden eerder geboren maar kreeg kinkhoest. Uiteindelijk gelukkig goed gekomen. 

Overigens is bij ons 't vaccinatie programma er niet op aangepast. Hier heeft het consultatiebureau navraag over gedaan, maar als zwangere haal je de kinkhoest prik. Je baby krijgt een cocktail 3 x. Dus voor meerdere ziektes. Mis je er 1 dan dus ook vaccinatie tegen andere ziektes. Dus wij hebben wel t normale programma doorlopen. 
Ik zou die vraag ook zeker stellen bij de kinderarts of cb

De vaccinatie is juist bedoeld om je baby te beschermen en is veilig, voor jou en voor je kindje. Er is vast weleens een kindje in de buik overleden nadat de moeder gevaccineerd was. Ik ben ervan overtuigd dat dit kindje ook overleden was wanneer de moeder niet was gevaccineerd. Het zal niet door de vaccinatie zijn gekomen. Net zoals er weleens een kindje is gediagnosticeerd met autisme die het vaccinatie programma heeft doorlopen. Dat kindje had ook zonder vaccinatie autisme gekregen. 
Wees dankbaar voor de mogelijkheid die we in Nederland hebben om onze kinderen gezond op te laten groeien. Als je het kunt betalen, doen!
Er zijn diverse baby's overleden omdat ze kinkhoest kregen en de moeder niet gevaccineerd was. De meeste baby's krijgen geen kinkhoest, ook niet als ze niet gevaccineerd zijn via de moeder. Maar, dat ene kindje dat het wel krijgt zal maar net de jouwe zijn. 
Mijn kinderen zijn goud waard en ik zal alles doen om ze te beschermen. Dus ik heb de vaccinatie gehaald en laat ze ook daarna vaccineren. 

Hoi iedereen,
Ik heb de vaccinatie afgelopen week gehaald! Zoals ik omschreef was ik idd wat bang voor gevolg van de prik. Dit zal ook nog wel komen door een miskraam die ik heb gehad (wel bij 9 weken maar toch, dit zal die twijfel wel hebben veroorzaakt). Maar na fijn gesprek met mijn huisarts en jullie reacties, voelde het goed en ben ik nu blij dat ik het heb gedaan! 
Ik heb hem woensdag laten zetten (toen 33 weken) alleen nu een beetje rode huid op de inentingplek en huid voelt daar beetje warm aan dus dat houd ik even in de gaten. Blauwe plek gevoel is normaal bij een vaccinatie verder stelt de vaccinatie zelf niks voor ;)
Gister bij de gynaecoloog geweest toevallig voor controle en alles was in orde en ook nu beweegt het kindje goed.
Nogmaals bedankt allemaal!
Groetjes Sanne 

Ik heb als klein kind kinkhoest gehad (wel gevaccineerd, maar lage weerstand en woonde in een uitbraakgebied) en ga hem dus absoluut halen. Mijn moeder heeft nog een trauma aan die tijd! Baby’tjes zijn nog zoveel kwetsbaarder. 

Na het lezen van de column van Lisa Wade in de ouders van nu heb ik het gevoel dat ik hier moet reageren! Heeft zij de vaccinatie gehad tegen kinkhoest? Zo zonde als dat niet zo is. En zo fijn dat die vaccinatie nu wel gepromoot wordt! Het is de enige manier om je baby in de eerste 2-3 maanden te beschermen. Zulke vaccinaties worden echt uitgebreid getest, daar hoef je niet bang voor te zijn. Ik zou veel banger zijn voor de verschijnselen van kinkhoest bij zo'n kleintje. 
Bovendien hoeft je baby na de geboorte 1 prik minder te krijgen (alleen nog bij 3 en 5 maanden ipv bij 2-3 en 4 maanden). Dan krijg ik met liefde zelf een prik.
Ik ben blij dat ik dit bij mijn derde kindje (nu 4 maanden) heb kunnen doen en dat we in Nederland de kans hebben onze kinderen te beschermen!

Terug
Bovenaan