Kinkhoest vaccinatie

[quote quote=10177364]Wat hierboven staat klopt niet. De antistoffen die je tijdens zwangerschap aanmaakt en aan baby in buik doorgeeft, beschermt baby eerste 2-3 maanden na geboorte maar moet daarna wel het gewone vaccinatieprogramma volgen om ook vanaf 3 maanden beschermd te blijven!!![/quote]
Klopt hoor wat jij schrijft! ?

Kinkhoest vaccin krijgen kleintjes 4 X ingespoten al vóór hun 1e levensjaar.  (6wken,3mnd,4mnd en 11mnd) volgens het DKTP schema waar dit vaccin in de combinatie zit.  De vaccinatie geeft maar een x aantal jaar bescherming en niet volledig (bron RIVM). De reden dat er zogenaamde uitbraken zijn komt omdat de volwassenen en ouderen ,die niet laten bij vaccineren vanwege bijv een vakantie, allang niet meer beschermt zijn. Je eigen ouders dus misschien zelfs ook niet! De kinkhoest bacterie muteert ook nog eens en is dus meerdere keren te krijgen in je leven en het vaccin werkt dus niet tegen alle varianten die door de lucht zouden dwarrelen . Een vaccin wil niet zeggen dat je het nooit krijgt he, dus de schuld schuiven aan ongevacineerde kinderen kan van tafel, het kan ook bij opa en oma vandaan komen of bij jezelf, ook al heb je de hele riedel aan vaccins gehad als kind. Er is heel veel info te vinden online en niet alleen bij t RIVM, lees je in en neem niet alles klakkeloos aan van de witte jassen. 

[quote quote=10177387]@mamaatje weet je het beter dan een arts? Dit is mij verteld en ik ga ervan uit dat het klopt. Als het niet zo is zou ik het fijn vinden als je je mening kon onderbouwen.[/quote]
Jij gaat ervan uit dat het klopt omdat het je is verteld?....maar als een ander (zie bovenste quote ) je iets verteld trek je het in twijfel...? bijzondere redenatie.. artsen hebben het helaas ook niet altijd bij het juiste eind. Gelukkig is er wetenschappelijk heel veel te vinden online , zoals bijsluiters etc...ga die eens lezen ipv klakkeloos de witte jas op zijn of haar mooie ogen te geloven. Laat jezelf niks aanpraten maar ga op onderzoek uit! 

Begrijp me niet verkeerd ,ik heb respect voor ieder zijn keuze maar dan moet je wel dingen roepen die kloppen!  

?✌♥️

Hoi, 
Ik heb eergister de prik laten zetten. Ik kreeg de polio boostrix.. gewoon een opfrisser van de dktp prik die je zelf als baby al hebt gehad en die je eigen baby ook gaat krijgen. Mijn verloskundige zegt ook dat er alleen maar voordelen dan nadelen aanzitten. Behalve een blauwe plek en spierpijn in mijn arm nergens last van. De assistent van de dokter heeft hem gezet en is zelf ook zwanger. Vond het belachelijk dat dit niet standaard word gedaan.

Ik hem vorige week ook laten zetten. Ik zou t mezelf nooit vergeven als ze dat krijgt voordat ze zelf is gevaccineerd.. 

Ik heb mij ook laten inenten. Tussen 28 en 32 weken is t beste zei mijn gynaecoloog en de artsen bij de GGD. Je betaalt t wel zelf. Ik heb echter de factuur ingediend bij mn verzekering en kreeg bijna alles weer terug. Enkel een klein bedrag voor de eigen bijdrage moest ik zelf betalen.

Ik heb mezelf in mijn zwangerschap laten inenten, zodat mijn dochter inderdaad de eerste maanden van haar leven beschermt zou zijn. Ook volgde zij een ander inetingprogramma.
ik sta nog steeds volledig achter mijn keuze. Ik heb nergens last van gehad en zou het de volgende zwangerschap weer doen. 
Als je je laat inenten en je kindje is geboren na 37 weken zwangerschap, zou ik dit wel heel duidelijk aangeven bij het consultatiebureau. Hierdoor hoeft je kindje de eerste prikjes namelijk niet.

Ik heb hem ook laten zetten. Mede omdat er een aantal maanden geleden een kinkhoest uitbraak was op de afdeling in het ziekenhuis waar ik wil gaan bevallen. (CWZ Nijmegen) 
Je kunt m maar hebben denk ik dan voordat je eventueel achteraf spijt krijgt.

Ik ga binnenkort de vaccinatie halen. Ik heb zelf 8 jaar geleden nog een keer kinkhoest gehad en een rib gebroken en de rest van mijn ribbenkast gekneusd door de hoest. Iets wat ik niet zou willen voor mijn kind, daarbij is het voor een baby nog veel gevaarlijker. Nu gaf de verloskundige aan dat  je de vaccinatie uiterlijk in week 32 moet halen omdat het daarna geen zin meer heeft. Ik heb vorige week gebeld en kan over 3 weken pas terecht door de drukte. Dan ben ik 30 weken zwanger dus dat is prima. Maar als je nu 33 weken zwanger bent vraag ik me dus af of het nog zin heeft dat je de vaccinatie gaat halen. Succes iig!

Meer mensen die 2 weken na de vaccinatie nog een bult hebben zitten waar er is geprikt? Zo’n 1,5 cm breed en dik. Geen idee of dit normaal is ;)

Terug
Bovenaan