klein groepje...

Hey Astrid,

Heb je dat bij je andere kindjes ook zo snel gedaan, want ik heb bij de bv cursus het advies gekregen te wachten tot de kleine 4 weken is met het met de fles voeden, i.v.m. mogelijke tepel-speen verwarring... Ik heb dus braaf 4 weken gewacht en daarna was het geen probleem...

Jeetje Gean, da's effe schrikken zeg... Hoe krijg je nou een stroomstoot door je arm? Nou ja, die kindjes zullen wel vaker wat meemaken, maar met zo'n kleintjes is het toch wel spannend, omdat ze zo moeilijk kunnen aangeven als er iets is...

Hier verder alles prima, ben nog wel wat aan het klooien met die nutriton wat een vies plakspul is dat zeg!

groetjes Linda

ja soort kramp zeg maar, net of je je elleboog stoot tegen het telefoonbotje...
ik kreeg idd ook het advies om te wachten met de fles. ben wel al aan het afkolven om straks wat te hebben als ik weer aan het werk moet... gaat alleen nog niet zo heeeel goed! telkens 40 a 60 cc.... nou hoop toch dat Karina dr wat meer uit krijgt:) ga ook maar eens het huilen opnemen en wat filmpjes nemen.

Linda geef jij geen BV meer dan? of doe je afkolven en dan in de fles?

liefs Gean

ja soort kramp zeg maar, net of je je elleboog stoot tegen het telefoonbotje...
ik kreeg idd ook het advies om te wachten met de fles. ben wel al aan het afkolven om straks wat te hebben als ik weer aan het werk moet... gaat alleen nog niet zo heeeel goed! telkens 40 a 60 cc.... nou hoop toch dat Karina dr wat meer uit krijgt:) ga ook maar eens het huilen opnemen en wat filmpjes nemen.

Linda geef jij geen BV meer dan? of doe je afkolven en dan in de fles?

liefs Gean

Eerlijk gezegd heeft Jordi in zijn hele leven maar 1 keer de fles gehad, dat was ook wel vrij vroeg,
en Dion heeft helemaal nooit een fles gehad, maar ik moet nu wel het idee is over twee weken te gaan rijden (naar NL) dus voor die tijd even oefenen lijkt me wel zo handig. Hoe zou ik het anders moeten doen? Met een cupje of een lepeltje misschien?

Gean: Karina weer een beetje bijgekomen van de klap? En jij ;) ?

Vanmorgen Jayden aangegeven bij het gemeentehuis, hij is nu een echt Belgje, haha, vind ik wel grappig, mijn zoon heeft een andere nationaliteit dan ik :p
Ik heb me laten vertellen dat je daar in NL nog maar 2 werkdagen voor krijgt ipv 4? Klopt dat?

Hoe vinden jullie het forum nu, nu iedereen bevallen is?
Stomme vraag misschien hoor, ik vind ons 'klein groepje' leuk omdat je elkaar wat beter leert kennen zo maar voor de rest vind ik het minder leuk dan voordat iedereen bevallen was of ligt het aan mij? Ik reageer af en toe op iets wat geopend word maar de 'sfeer' is anders, ik weet niet hoe ik het uit moet leggen, misschien snappen jullie me wel...?

grx

hey Astrid,
tja je kan het gewoon proberen met de fles, als je merkt dat hij minder goed aan de borst gaat drinken (verkeerd gaat aanhappen, telkens loslaten) zou je het met een bekertje kunnen proberen (of met een spuitje hoor ik ook wel eens)
tja vind het vooral "los zand" zoals wij nu hebben in klein groepje is veel persoonlijker. het is bij de meeste topic's dat je alleen antwoord krijgt op de vraag meer afstandelijker.
nou fijne avond maar weer, ga me met man en kind bezig houden:)

liefs

Hoi dames!

Ik geef nog steeds borstvoeding hoor, en ben dat ook van plan te blijven doen, geef alleen nu wel wat vaker de borstvoeding gekolfd met de fles, vanwege de nutriton, dan hoef ik niet zo te modderen met het papje vooraf. Dat is zo'n geklieder, want Oliver vindt het niet lekker, en duwt het er dan weer uit met zijn tong, vervolgens maait hij uit boosheid zijn handen langs zijn gezichtje, en vervolgens zit dat papje overal, behalve in zijn mond. Ik heb nu wel de tactiek om zo snel mogelijk nadat het papje in zijn mond zit mijn pink er ook in te doen, waardoor die gaat zuigen en slikken. Werkt wel, maar het blijft een kliederboel, dus overdag als ik ergens heen ga, zorg ik dat ik genoeg bv in fles heb. Dan kan ik de nutriton gewoon in de bv oplossen.

Ik vond dat voorheen ook al soms, er zitten wat meiden bij die ik zonder ze ooit ontmoet te hebben, niet echt leuk vindt, dat vind ik wel raar van mijzelf... Maar hier bij klein groepje is wat meer diepgang. Wel is de verdeling nu anders over het hele forum, voor de bevalling waren we allemaal hetzelfde, nu is de een al weken moeder, en de ander pas net, en daar merk ik in de andere onderwerpen wel een verschil... Misschien dat het dat is wat je merkt... Ik hoop echter dat je dat bij ons niet zo voelt, al moet ik wel zeggen dat ik het fijn vindt dat we nu allemaal bevallen zijn... Praat toch fijner...
Wat betreft flesvoeden voor de 4 weken, misschien is de beste optie dan met een spuitje langs je pink spuiten als je hem aan je pink laat zuigen? Maar ik ben het met Gean eens dat je het gewoon kan proberen en als je verschil merkt, probeer dan wat anders. Zover ben je over 2 weken niet van de 4 weken verwijderd toch?

Wel merk ik bij mezelf dat ik voor mijn gevoel minder vaak op het forum te vinden ben, omdat ik gewoonweg drukker ben hier thuis, met het verlof had je toch meer tijd (aangezien ik nog geen kinderen had)...

groetjes Linda

Hoi dames!

Ik geef nog steeds borstvoeding hoor, en ben dat ook van plan te blijven doen, geef alleen nu wel wat vaker de borstvoeding gekolfd met de fles, vanwege de nutriton, dan hoef ik niet zo te modderen met het papje vooraf. Dat is zo'n geklieder, want Oliver vindt het niet lekker, en duwt het er dan weer uit met zijn tong, vervolgens maait hij uit boosheid zijn handen langs zijn gezichtje, en vervolgens zit dat papje overal, behalve in zijn mond. Ik heb nu wel de tactiek om zo snel mogelijk nadat het papje in zijn mond zit mijn pink er ook in te doen, waardoor die gaat zuigen en slikken. Werkt wel, maar het blijft een kliederboel, dus overdag als ik ergens heen ga, zorg ik dat ik genoeg bv in fles heb. Dan kan ik de nutriton gewoon in de bv oplossen.

Ik vond dat voorheen ook al soms, er zitten wat meiden bij die ik zonder ze ooit ontmoet te hebben, niet echt leuk vindt, dat vind ik wel raar van mijzelf... Maar hier bij klein groepje is wat meer diepgang. Wel is de verdeling nu anders over het hele forum, voor de bevalling waren we allemaal hetzelfde, nu is de een al weken moeder, en de ander pas net, en daar merk ik in de andere onderwerpen wel een verschil... Misschien dat het dat is wat je merkt... Ik hoop echter dat je dat bij ons niet zo voelt, al moet ik wel zeggen dat ik het fijn vindt dat we nu allemaal bevallen zijn... Praat toch fijner...
Wat betreft flesvoeden voor de 4 weken, misschien is de beste optie dan met een spuitje langs je pink spuiten als je hem aan je pink laat zuigen? Maar ik ben het met Gean eens dat je het gewoon kan proberen en als je verschil merkt, probeer dan wat anders. Zover ben je over 2 weken niet van de 4 weken verwijderd toch?

Wel merk ik bij mezelf dat ik voor mijn gevoel minder vaak op het forum te vinden ben, omdat ik gewoonweg drukker ben hier thuis, met het verlof had je toch meer tijd (aangezien ik nog geen kinderen had)...

groetjes Linda

hallo,
nou vandaag voor het eerst een redelijke hoeveelheid melk afgekolfd, pas als Karina huilt lukt het dus vandaag maar even laten huilen (wat een verschrikkelijke moeder he:) ) normaal krijg ik er 20 cc uit en nu toch maar eventjes 110 cc gekolfd!!!! en dat in 8 minuten... snap nu ook waarom Karina zich zovaak verslikt! spuit er gewoon uit.
is er een rekensommetje hoeveel voeding ze nu mag hebben??? want met BV weet je natuurlijk niet hoeveel ze binnen krijgt.

Terug
Bovenaan