Klusbabes "5"

Hey Rimke,
Misschien kan je appelsap of druiven proberen? Is goed tegen de diarree en het is lekker (vind ik). Vervelend dat je niks naar binnen krijgt, maar inderdaad wel goed voor de lijn. Had ik dat maar eens. Niet dat ik er heel veel van af wil hebben, maar een kilootje of 8 zou niet gek zijn.
Hoop dat je de rest van je zwangerschap een stuk makkelijker door komt. Maar wel erg goed dat je nu zo gezond gaat leven. Zijn er genoeg die dat niet doen en ik vraag me afof ik de friet, pizza, kebab en die dingen allemaal kan laten staan . Misschien moet ik voorlopig toch maar niet zwanger worden.
Ik heb trouwens wel goed geklust. Iets meer dan andere keren, maar het kan nog vaker. Wil het nog wel leuk houden, als ik echt lang bezig ben zal het misschien wel vaker worden.

He linda,
Wat is er mis met af en toe een frietje?? Of een portie kebab? Niets hoor! Je kan het toch combineren met een beetje rauwkost, tomatensalade of een lekkere wortel salade??
En als je af en toe een appeltje, kiwi of banaan eet en overdag bruin brood met vlees of kaas is daar echt niets mis mee hoor! Je hoeft echt niet meteen op aardappels, groente en vlees over!
Ik ben er heilig van overtuigd dat je met een beetje aanpassing best gezond kan eten,
weet zeker dat je het gaat lukken!
en tja, die diarree, ben wel aan de appeltjes hoor! En drink veel water, en het hoort er allemaal bij, dat weet ik, vind het ook niet erg, maar moet het af en toe even kwijt. Ben allang blij dat ik IETS voel! Anders wordt het helemaal zo vaag he? Je ziet dan niets, voelt nog niets, wordt heel abstract dan.
Terwijl ik met mijn pijnlijke borsten, vlagen van misselijkheid, ongikrampjes enz enz enz, genoeg voel!! Whahaha! Nu maar wachten of over een paar weken er een hartje te zien is op een echo! vind het wel spannend hoor, zometeen zit er niets.........kan dat??? Ach je kan jezelf ook gek maken over niets, moet gewoon vertrouwen hebben dat het allemaal wel goed komt...............

Hey Rimke,
Je hebt inderdaad gelijk, ik mag ook wel eens wat lekkers. Maar ben nu nog niet zwanger dus ga er nu nog van genieten! Haha, dalijk lekker een durum. Hmmm.... En ja, wat ik doe als ik zwanger ben, wil dan echt gezond eten, maar dat wil ik nu ook vaak genoeg en lukt me niet altijd. Maar zoals je al zei, af en toe zondigen is niet erg als je er maar wat gezonds naast eet.
Ben ook wel benieuwd hoe jullie de echo's gaan ervaren. Ga je bij 10 weken al een echo laten maken of pas bij 20 weken? En wat doen engeltjuh en sterretje?
Hebben jullie trouwens allemaal een eigen risico bij de zorgverzekering, of is deze bij jullie allemaal 0 euro? Heb gehoord dat het behoorlijk wat gaat kosten als je zwanger bent. Ik heb op het moment nog een eigen risico van 500 euro, maar denk hem toch maar om te zetten naar 0 euro. Weet iemand iets van de bedragen af wat allemaal vergoed wordt en wat niet (en welke aanvullende verzekering slim is).

@bambi: beterschap
@rimke: Ik vond het niet zo erg toen ik nog niets voelde. Ben jij nu af en toe misselijk? Ik ben sinds een paar dagen bijna constant misselijk en ik heb zo'n sterk reuk vermogen dat ik van bepaalde geuren over mijn nek ga. Ik kook momenteel niet en moet aan bepaalde producten niet eens denken of ik krijg kokhalsneigingen. Het beinvloed echt alles en we denken ook niet dat we het op deze manier nog lang stil kunnen houden. Vooral niet op het werk. Van de week hadden we heerlijke vis met een bolognesesaus, nou die sauslucht  Het bukken als je de wasmachine wilt vullen, het lopen na in de stad een hapje te hebben gegeten. Voor het goede doel, ok, maar een beetje minder had ook gemogen.
@Linda: Jij was de eerste maanden echt ziek ervan of niet?
liefs,
          sterretje
Ik ga wat eten zoeken, want ik voel mijn maag alweer

@linda84,
haha, een broodje durum vind ik normaal gesproken toch al niet lekker. Ik mis wel een lekker stuk boerenappeltaart met kaneel.
Weet trouwens iemand hoe het zit met honing? Baby's mogen t niet maar zwangeren?
Qua verzekeringen???? Ik heb geen idee, ik weet dt ik recht heb op kraamhulp, maar verder?

Hihihi! Bukken moet ik inderdaad ook niet doen, of mijn schoenen vast maken.........dan is er geen garantie dat alles eruit komt, terwijl ik nog niet gekotst heb! Hoera!
Het meeste last heb ik van borrelende darmen, diarree en de krampjes in mijn buik. Als dit zo doorgaat kan ik over twee weken niet meer in mijn kleren, misschien zit er wel een zesling in...........................o mijn god..............niet over nadenken.
En bij elke kramp in mijn buik heb ik een grijns op mijn gezicht maar denk ik mijn achterhoofd ook wel: oe, blijf nog maar even lekker zitten! Een maandje of acht.........

Ik heb trouwens heel erg, al zwangerschapsbeha's aan. Ik heb al een d-cupje van mijzelf maar mijn eigen beha's passen niet meer...................hoop dat die groei zometeen wat stagneert, maar dat zal wel niet. Whahaha!!!

Ik heb geen eigen risico bij mijn verzekering en heb een aanvullende verzekering, ik kan nu al in therapie met mijn kind bij wijze van spreken...........is een heel uitgebreide verzekering, IZZ, voor mensen in de zorg..........je betaalt wat maar dan heb je ook wat, en het gaat van mijn bruto loon af dus zoveel merk ik er niet van!!!

Zo, heb de soep door mijn strot geduwd, nu het crackertje met kaas en tomaat nog...................

O, en die echo's krijgt niet iedereen met 10 weken een echo???
Ik wil wel een combinatie test doen, een zus van mijn menneke is geestelijk gehandicapt.Vandaar.
Ik moet nog eens goed uitzoeken hoe dat met die echo's zit.............zocht vanmiddag al wat op voor een verloskundige praktijk hier in de buurt, nu vanavond nog effe googlen wanneer je echo's kan gaan doen!

je kan gewoon na 10 weken een echo laten doen en het is voortaan ook redelijk normaal volgens mij. Maar normaal gesproken wordt deze niet vergoed. Zit in ieder geval niet in het basispakket. De 20 weken echo wel. Ik geloof dat deze twee echo's het meest normaal zijn. Verder kan je er volgens mij wel voor kiezen dat je meer wilt, alleen wordt dan niet vergoed, tenzij het medisch nodig is.
Je kan ook nog kiezen voor een 3d echo en een pretecho, maar dat is dan allemaal je eigen keuze. Het is overigens allemaal je eigen keus, als je geen echo wil laten doen kan dat ook.

Terug
Bovenaan