Heej meiden,
Ik heb nog geen tijd gehad te reageren, sorry!
Gisteren dus bij de VK geweest. Om eerlijk te zijn stelde het niet veel voor. Had er meer van gehoopt, maar goed het liep ook allemaal erg uit, was half uur te laat aan de beurt en er was geen ruimte, dus we zaten in een kamertje aan een lunchtafel en in die kamer zat iemand anders gewoon achter de computer. Maar goed. Later gingen we wel naar de echte spreekkamer.
Het enige wat ik kreeg was wat informatie over wat je wel en niet mag eten enzo. En ze vragen of er bepaalde erfelijke ziektes in je familie zijn, of je zelf ziek bent of ooit geopereerd etc. Verder hebben ze mijn bloeddruk gemeten en me gewogen. Maar ben nog nul aangekomen sinds ik zwanger ben, want weeg me thuis ook veel. Ik heb vanmorgen bloed laten prikken, dat doen ze standaard bij een zwangerschap en over twee weken krijg ik daar de uitslag van. Iemand vroeg wat dat rhesus was, maar dat is best moeilijk uit te leggen. Het heeft er kort gezegd mee te maken dat als ik een negatieve bloedgroep heb (zoals bijv A neg) en het kindje positief bloed dat dan (zodra mijn bloed met dat van de baby in contact komt) ik antistoffen aan ga maken. Dat kan bij je eerste baby geen kwaad, maar als je er niets aan doet (je krijgt namelijk op een gegeven moment in de loop van je zwangerschap en erna (dacht ik) een prik) kan mijn lichaam een volgende baby afstoten als die weer een positieve bloedgroep heeft. En dan gaat de baby dood. Dus het is heel belangrijk dat ze weten of je rhesusfactor hebt of niet. En als ze het weten is er dus niets aan de hand, maar als je er niet achterkomt en je doet er niets aan is de kans op miskramen bij je volgende zwangerschap dus heel groot. Maar niets om je druk over te maken, omdat ze het bij iedere vrouw controleren.
Ik heb nog helemaal niets van een hartje gehoord ofzo, verder kunnen ze je wel wat gerustellen, maar ze kunnen nu nog niet weten of het goed gaat met je kindje. Dus echt afwachten tot de eerste echo! Nog drie weken!
Er gaan er dus een aantal lekker op vakantie. Heerlijk hoor geniet ervan! wij gaan denk volgend weekend ook een weekendje naar Limburg. Maar alleen als het redelijk weer is, want we willen kamperen. Dit weekend gaan we niets bijzonders doen, beetje wandelen/ familiebezoeken. Koninginnedag gaan we de hele dag lekker in het dorp rondhangen, bands kijken, naar de rommelmarkt etc. Meestal drink ik wel wat biertjes, maar dat zal ik nu moeten laten! Niet erg hoor, want het is voor een goed doel, maar ben wel benieuwd naar de reacties van vrienden!
Nathalie ik hoop dat alles snel goed komt en probeer je inderdaad niet te druk te maken. Je zit nu even in een rotfase, maar daar kom je wel weer uit!
Ga je voordat je volgende week een paar dagen weg gaat nog testen? Dan heb je misschien wel meer duidelijkheid! Ik hoop het echt heel erg voor je dat je zwanger bent!
Ik ga even boodschappen halen. Er is geen melk meer in huis en daar ben ik gek op!
Groetjes!