Kluskippies wannabe moms!!

Poeh spannend!!
Zelf heb ik eigenlijk geen kwaaltjes... Voel wel af en toe mn buik, wat lichte krampjes en steken af en toe. En mn buik is wat opgeblazen (lijk al wel een paar maanden heen)
maar verder niet misselijk of last van mn borsten en alle andere bekende verschijnselen...

@ Elmoo, lijkt mij echt spannend om nu te weten dat je zwanger bent. Nu breekt er echt een leuke tijd aan lijkt me. Weet je al wanneer dat je het gaat vertellen? Ik zou het echt niet voor me kunnen houden denk ik.
Wat leuk trouwens dat jullie op de zelfde datum uitgeteld zijn, kunnen jullie straks bij elkaar op kraambezoek.

Groetjes poeh

OOooh jee WAT GOED!!!
Gefeliciteerd! Ineens twee zwangeren erbij!

Dit gaat echt helemaal goedkomen deze maand, dit gaat echt de goede kant op!

Ik wil ook, ik wil ook!!!

Joepie,

Ik herken je zo in je verhaal en je twijfels.
Mijn vriend komt uit een ouderwets boerengezin.
'Mannen horen niets in het huishouden te doen' is hun altijd geleerd. Mijn schoonvader heeft zelfs nog nooit 1 luier van één van zijn 5 zonen verschoond.
Na het eten stormen alle jongens naar de bank en dan ga ik met mijn schoonzussen en schoonmoeder alles opruimen en dan hoor je ook nog uit de woonkamer:"waar blijft de koffie??"

Zo gaat het hier dus ook.
Mijn vriend zal nooit iets in het huishouden doen.
Daar zijn ook al meerdere ruzies over geweest. Ook heb ik vaak op het punt gestaan om bij hem weg te gaan.

Het is heel moeilijk om iemand te veranderen, Marloes.
Voor mezelf heb ik gekozen: óf bij hem weggaan, óf accepteren zoals hij is en er niet meer over zeuren.

Hij heeft namelijk ook heel veel goede kanten natuurlijk, maar soms voel ik mij echt zijn huishoudster.
Mijn vriend komt uit een mannengezin (5 jongens dus) en werkt in een mannenwereld en heeft voor mij nooit een relatie gehad. Hij snapt soms echt niet hoe vrouwen in elkaar zitten.
Daarnaast is ie ook ontzettend eigenwijs en is het geen makkelijke prater.
Pfff ja, nu zit ik lekker zn negatieve kanten op te noemen, maar niemand is perfect. Bij elke man is wel iets.

Ik herken ook dat ik niet gewaardeerd wordt over wat ik allemaal doe. Ik wil het liefste ook als een 'prinses' behandeld worden. Maar voor hem is alles zo vanzelfsprekend.
Hij denkt volgens mij echt dat vuile was (die hij gewoon op de grond flikkert) VANZELF weer schoon en gestreken in de kast ligt ofzo.
Ik krijg ook weinig complimentjes, maarja, ikheb mij er een beetje bij neergelegd.

Pfff lang verhaal zeg. Wel goed dat je gedreigd hebt om weg te gaan, daar schrikken ze meestal wel van!

Heel veel sterkte, ik hoop dat je eruit komt!
Ook zo lastig dat je dan gaat twijfelen, wíl ik nog wel kinderen met hem, is hij wel een goede vader? Als je eenmaal zwanger bent, kan je natuurlijk niet meer zo makkelijk bij hem weg.

Ik begrijp héél goed hoe je je voelt!

NOD lijstje:

Antoinette                           3e ronde 1 kindje                                13-05-08
Miranda                                  4e ronde 1e kindje                           16-05-08
Maureen                                3e ronde 1e kindje                           ??????
Gerdien                                  5e ronde 1e kindje                            20-05-08
Esseltje                                   4e ronde 1e kindje                           17-05-08  
                                                           (Ik hoop dat ik nu op het bankje kom!!!!)
Joepie                                      3e ronde 1e kindje                            20-05-08
Mickje                                      3e ronde 1e kindje                              21-05-08
Nathalie                                3e ronde 1e kindje                             30-05-08  
Mamoetje                            6e ronde 1e kindje                              03-06-08      (34 dgn)
Mamoetje                           6e ronde 1e kindje                              25-06-08      (56 dgn)

DE WACHTBANK : Meiden we duimen    voor jullie!!!!!!  

MamaJM                                2e ronde 2 kindje                                05-05-08
Jolie80                           2e ronde 2e kindje                   06-05-08

OVERTIJD meiden we duimen extra hard  Wel/Niet zwanger? Spannend!!!!

Britt                                                3e ronde 1e kindje                         17-04-08     Spannend!!!
Spring                                        5e ronde 1e kindje                         27-04-08     Spannend!!!
LoempiaMonster      1e ronde 1e kindje                          29-04-08     Spannend!!!
Poeh                                           2e ronde 1e kindje                         01-05-08      Spannend!!!

De ZWANGERE  onder ons:   *********************************** *** GLITTERS!!! !!!

R ozemarijke          3e ronde 1e kindje         uitgeteld  op 30 oktober 2008
Bolle                                1e ronde 1e kindje         uitgeteld op 1 december 2008
Elmoo                              1e ronde 1e kindje            uitgeteld op 10 januari 2009
Dotje                                2e ronde 1e kindje            uitgeteld op 10 januari 2008

Verloskundige bezoek :

Bolle                             2e bezoek                             10-06-08

1e Echo, ahhh wat lief en mooi

Bolle                              14-05-08

Hallo!

Poeh, wat spannend zeg, ga je dan morgenvroeg testen???
3 zwangeren in één maand, dat zou wat zijn! Dan komt het met ons
ook vast wel goed!

Gerdien,

Wat fijn dat je me zo goed begrijpt (voor jou natuurlijk wat minder), vreemd
he, dat mannen soms zo kunnen reageren!!! En wat raar dat ze dan met
z'n allen op de bank zitten en dan ook nog vragen waar de koffie blijft...
pppfff...je schoonmoeder zal wel niet anders gewend zijn, maar dat moesten
ze bij mij echt niet doen hoor, ben hun slaafje niet...
Toch zie je dan vaak dat jongens dat ook meenemen he, dat gedrag, toch
jammer...wordt hij ook boos dan, als je erover begint, of begrijpt hij dan wel
wat je bedoelt??Zeg je er nu helemaal niks meer van dan? Vind het wel knap
hoor...goed dat je je erbij neer hebt gelegd, maar het blijft vervelend he...
En ook omdat je dan 1000x kunt uitleggen waarom je iets vindt, of wat je niet
zo leuk vindt, maar het lijkt net of ze het niet willen/kunnen begrijpen!

Bij mij is het niet zo dat hij niks doet in huis, hij doet juist heel veel, maar
dat komt omdat ik dus heel weinig kan...als ik een week gewerkt heb, dan
moet ik in het weekend gewoon bijtanken, want anders gaan de vermoeid-
heid en de pijn niet weg...soms heb ik aan een weekend nog te weinig,
maar de dingen die ik dan doe, die worden dan zo ondergewaardeerd,''t
is altijd of ik niet genoeg doe...heb hem al vaker gezegd dat als hij vindt dat
hij teveel moet doen (omdat hij ook veel werkt en vroeg op moet staan) dat
we dan maar een huishoudster moeten nemen, om de grotere klussen te
doen...dat wil hij niet, maar toen heb ik hem gezegd dat hij dan wel moet
accepteren dat er iets meer op hem terecht komt...dat vindt hij dan goed,
maar zodra hij thuis komt gaat hij gelijk controleren of ik nog wat heb ge-
daan en dan vooral wat ik NIET heb gedaan! En daar baal ik dan zo van,
omdat ik mezelf dan altijd weer moet verdedigen...
En ik hoef geen prinsessenleven, hihi, maar ik wil wel het gevoel hebben
dat hij me waardeerd en respecteerd zoals ik ben...

Maar, heb vanmorgen al een paar smsjes gehad dat hij zich kl*ten voelde
en dat ik alles voor hem was en dat hij echt niet wilde dat ik bij hem weg
ging, dus ik denk dat het wel over is gekomen...ik ben benieuwd!
Bedankt voor je berichtje, het heeft me wel goed gedaan dat ik niet de
enige ben die soms twijfelt of getwijfeld heeft!

Lekker hoor, al die zwangere kluskippies, ik word er helemaal vrolijk van en
toch geeft me dat dan weer moed, dat het vast bij ons ook nog wel mag
gebeuren! We klussen lekker door!

Meiden, ik ga weer van de zon genieten!

Liefs Joepie

Allereerst Dotje: SUPER SUPER SUPER!   Gefeliciteerd meid, geweldig nieuws! Geniet er lekker van en hopelijk een heb je een heerlijke en voorspoedige zwangerschap. Leuk, twee zwangeren erbij, op naar de derde....
Poeh: wat een verhaal, fijn denk ik dat je het even hier kwijt kon he. Die botsingen met je vriend kan ik me wel voorstellen. Het heeft helemaal niets met beschermen te maken, het kan heel goed dat hij niet anders weet vanuit zijn opvoeding. Ws ben je heel anders opgevoed en dat kan dan botsen. Hopelijk kunnen jullie er goed over blijven praten. Ik probeer dat ook altijd te doen met mijn man (ben bijna 3 jaar getrouwd nu), want we hebben ook aardig wat clashes zeg maar. Ik probeer altijd naar mezelf te kijken, wat mijn aandeel is en wat ik kan veranderen. Dit helpt vaak wel. Ik wens je veel succes en dat de leuke dingen maar vaker zijn dan de minder leuke.
Ik ben nog steeds niet ongi, voel me niet zo lekker, maar lijkt niet echt op een aankomende menstruatie. Ik heb ook een test gedaan, omdat ik heel regelmatig ben, maar helaas negatief. Dus ik ga sowieso 3 dagen wachten en vrijdag weer testen of ik wordt ongi in de tussentijd (ik denk het laatste, voel me niet echt zwanger). We zien het wel, maar had graag iets meer duidelijkheid al gehad eerlijk gezegd. Succes allemaal meiden, ik hou jullie op de hoogte!

Jolie

o sorry sorry, haal ik weer twee namen door elkaar: mijnberichtje was bedoeld voor joepie!  

Heeej meiden wat super, weer een zwangere hier!! heerlijk zeg! krijg er helemaal de kriebels van..ik ook nog niet ongesteld dus...... wie weet...hihi
Was vanmorgen bij mn beste vriendin op de koffie en die waren ook al weer tijdje bezig voor n 2de. ze hebben 1 zoontje die in januarie 3wordt en nu zou ik dus pas al bij dr op de koffie gaan en toen smste ze dat ze ziek was enz enz...haha ik terug gesmst. zwanger soms??? hihi.. smste ze al iets vaags terug... nou ze zijn weekje op vakantie geweest en nu ging ik dus echt op de koffie...en ja hoor komt ze aan met cake met aardbeien en op die van haar blauwe en bij mij roze muisjes...hihi voor wat ga jij zegt ze! ik zei..oh zie toch zwanger he...wat een boefje!!! maar vind zo leuk weer! ze is begin december uitgerekend!! joepie..sinterklaas kindje..haha
ohoh..en ik zo jaja, kben ook 1dagje overtijd...wie weet.... pffff ben wel benieuwd hoor. voel me best goed eigenlijk. heb anders vaak zeurend gevoel in mn onderbuik en nu niet echt eigenlijk dus misschien zijn de rd'tjes wel verdrongen door n zaadje!!! joepie...i hope!
Maar ja nog ff afwachten, ik blijf er nuchter onder hoor. je kan wel enorm gaan zitten zenuwen en testen en weet ik wat maar dan maak je jezelf alleen maar gek vind ik dus ik wacht gewoon iig deze week rustig af!!!! pfff en hoop natuurlijk dat ik ook in het glitterlijstje kom hier bij al die andere zwangeren...gezellig!!
leuk leuk, belde trouwens gister nog n andere vriendin die is in november uitgerekend....al die zwangeren om me heen..het moet haast wel vruchtbare periode zijn...haha ik hoop het maar!!
Lieve schatten ik duim voor iedereen, vooral ook voor mezelf ohoh lekker ego bezig he. maar ik ga weer lekker naar buiten zo! ff verkleuren! lukt al aardig!! heerlijk!
Vanavond moet ik werken dus niet hier.. jullie zien me iig morgenmiddag weer.. en misschien straks nog ffies...
Ik hou jullie op de hoogte!
Dikke knuf ikku
Trouwens sterkte voor diegenen met rd'tjes, vind ik altijd zo balen met dit heerlijke zonnige weer.... xx

Ik denk ff spieken of natalie het naar der zin heb gehad in luxemburg.. zie ik ineens 2 zwangere!!

En nog op de zelfde datum uitgerekend (alleen dotje in 2008:S  hihi.. )

MEIDEN VAN HARTE!!

xxx Mamoetje

kom vnavond ff buurten!!

Terug
Bovenaan