klusmeiden 08 08

Hoi Dames,

Het is hier inderdaad erg rustig. Ik moet zeggen dat ik ook niet iedere dag wat te vertellen heb.. maar toch zoals iedereen hier lees ik wel braaf mee iedere dag haha!

@peetje: oh heerlijk dat jullie slaapkamer nu helemaal af is! Hoe is het geworden?(kleuren enzo)
Je schreef dat je balonnen in de box gooit voor de katten? Heb daar nog nooit van gehoord, dan schrikken ze natuurlijk als die knappen?
Lekker hoor positiekleding, is wel zo fijn! Als je eigen kleding niet meer past zit een positiebroek of trui toch lekkerder hoor, ze zijn er tenslotte niet voor niks voor gemaakt! Ik heb ook nog wat kleding, heb het maar op marktplaats neergezet want ja wat doe je er nu nog mee he?

@Linda:
Groot gelijk heb je dat je het er lekker van genomen hebt! Als je een hele tijd geen chips kon eten mag het ook weleens he!? De kwaaltjes beginnen wel af te nemen dus? Die Angel Sound is inderdaad ontzettend leuk. Ik heb hem ook gekocht, en op een gegeven moment als de baby wat groter is dan hoor je zelfs het dichtslaan van de kleppen dat is echt zo ontzettend mooi!!! Je bent inmiddels alweer 13 weken he?! Gaat wel snel he? Wil je ook weten wat het word?

@firstmum:
Vandaag ben je uitgerekend he als ik me niet vergis? Houd je het nog een beetje vol de laatste loodjes?
Je nichtje was gister ingeleid toch? Wat is het geworden? Kan me voorstellen ja dat je stiekem toch wel een beetje jaloers bent dat jouw baby er nog niet is (misschien inmiddels al wel haha)..
Nou succes en we horen het wel he als er een kleintje is!!

@iedereen:
Hier gaat het allemaal goed. Aymée is morgen alweer 5 weken. Het gaat wel erg snel allemaal! We zijn een beetje aan het uitproberen met de voeding. Ze is nogal hongerig en drinkt een flesje van 120cc binnen een kwartier helemaal leeg, dus we moesten johannes broodpitmeel gaan gebruiken, nu moet ze daardoor harder werken voor der flesje maar alsnog is dat flesje binnen een kwartier leeg, zelf een flesje van 150cc dat presteerd ze om binnen een kwartier leeg te drinken. Nu hebben we rijstenbloempap gekocht om haar melk wat dikker te maken voor de nacht dus nu een beetje uitzoeken wanneer der melk dik genoeg is! Verder ben ik nu bezig om haar iedere ochtend en middag op bed te leggen, dat ze aan dat ritme gaat wennen, dat valt nog niet mee want ze kan niet goed in slaap komen als we haar wakker in bed leggen dus veel gehuil maar goed de aanhouder wint he uiteindelijk! Ik zal weleens proberen om wat foto's van Aymée hier te plaatsen!

Vanavond gaan we voor de eerste keer samen weg, even naar de bioscoop toe met vrienden. Mijn ouders passen op dan dus wel spannend zo'n 1e keer!

Nou meiden ik ga weer even verder, fijn weekend allemaal!
Veel liefs Maaike.

Hoi hoi,

hier nog geen positief babynieuws. Jawel dat de kleine het naar zijn/haar zin heeft in mijn buik, maar we mogen nog niet genieten van het zien en voelen van de babe.

@maaike, wat een mooi meissie. Je zult wel heel trots zijn.
Heb je het al geprobeerd met een andere speen, zodat ze er wat langer over doet. Of werkt het goed met de rijstebloem?
Vind jij het ook zo moeilijk om de kleine te laten huilen voor het slapen gaan. Ik vond dat altijd heel erg, maar dat huilen hebben ze soms gewoon nodig. En wordt vanzelf steeds korter. Totdat ze helemaal niet meer huilen voor t slapen gaan. Als je nu toegeeft duurt het alleen maar langer.
Als je haar bij de eerste tekenen van moeheid in bed legt, en dus niet te lang wacht, dan gaat het vaak wat beter.

Hoe is het avondje weg bevallen? Voor herhaling vatbaar? Of vond je het toch wel heel moeilijk?

Liefs,

He firstmum,

Jammer zeg dat de kleine het nog steeds naar zijn zin heeft in je buik! Wanneer moet je weer naar de verloskundige toe? Misschien kunnen ze je wel een handje helpen?

Ik ben inderdaad apetrots op mijn meisje!
we hebben inderdaad al geprobeerd met een andere speen om haar voeding te geven, een normale stand 1 speen maar als de voeding te dik is krijgt ze daar dus niets uit en dan hebben we een 3standen speen maar daar gaat het weer veeeelste snel mee.. Dus ja op een gegeven moment moet je wat anders gaan kiezen maar ja wat??

Opzich heb ik er niet zo'n moeite mee om de kleine te laten huilen, het enigste probleem is dat ik haar net zo lang kan laten brullen tot ik een ons weeg want ze huilt zichzelf niet in slaapt.. alleen als ze heeeel erg moe is! Ik leg haar nu standaard wel iedere middag wakker in bed, dan begint ze te huilen maar omdat ze dan dus zo moe is valt ze uiteindelijk wel in slaap! In het begin lukte het niet om haar dan in slaap te krijgen maar nu gelukkig wel!

Het avondje weg was heeerlijk! Manlief had er meer moeite mee dan ik, ik heb zelf zoiets wat mij betreft blijft ze lekker bij opa en oma slapen zodat je ook gewoon uit kunt na de bioscoop maar dat wou jordy toch nog niet. Die vond het nog iets te vroeg! Ik had er helemaal geen moeite mee, meestal is het toch omgekeerd he dat de vrouw moeite heeft om haar kind achter te laten?

Nou 1 juli heb ik de nacontroles bij zowel de gynaecoloog als de verloskundige dus ben benieuwd of alles het weer naar behoren doet! Heb alleen geen idee wat ik me bij die nacontrole moet voorstellen..?

Liefs Maaike.

Hoi dames,

ik wilde even zeggen dat ik bevallen ben van een dochter, Ilse. Afgelopen dinsdag geboren om 20.49. Ze weegt 3600gram en is 49 cm lang. Het gaat allemaal goed.

Ik kom binnenkort nog even langs om bij te kletsen.

Liefs,

Hallo,

First mum@ GEFELICITEERD!!! Wat geweldig een dochter!
Heb je een beetje een voorspoedige bevalling gehad? Geniet ervan!

Ik lees wel mee, maar heb de laatste tijd weinig nieuws onder de zon.
Zit inmiddels bijna 5 weken van mijn laatste menstruatie af en heb nog geen eisprong gehad (gezien de temperatuurcurve).
Heb de HH geraadpleegd en die zegt dat we gewoon moeten doorgaan en het los moeten laten en nog niet de medische molen in moeten stappen.
Dat wilde ik eigenlijk toch al niet, dus gaan we vrolijk verder.

Tot snel,
Saskia

Hoi hoi

@Firstmum: Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter!! Ik hoop dat alles goed is gegaan. Geniet van jullie wondertje!!

@Mamasaskia: Een spannende tijd voor je dus weer. Misschien moet je het idd een beetje loslaten, hoe moeilijk ook. Of proberen met ovutesten.... Ik wens je veel succes en vooral veel plezier

@ iedereen: Ik kreeg een mail dat dit forum gaat verhuizen naar een adere site, namelijk zwanger.nl. Dus maandag en dinsdag is het forum niet beschikbaar en daarna moeten we dus inloggen op de nieuwe site. Je kunt gewoon dezelfde gegens houden en als je wilt ook aanpassen. Verder alles goed hier. Zit vandaag in de 14 week. Misselijkheid is zo goed als over :) Buikje groeit mooi. En maandag weer naar de VK, hartje luisteren :)

Fijn weekend

Liefs

Terug
Bovenaan