Koemelkallergie?

Kan de huisarts geen verwijzing geven voor de kinderarts in het ziekenhuis? Dan kan het worden vastgesteld en pas dan krijg je het vergoed. Dus voor nu goed de bonnetjes bewaren dan kan je het alsnog declareren als blijkt dat zij koemelk allergie heeft 

Ik heb begrepen dat de huisarts dit ook kan vaststellen.. ik heb wel het idee dat ze juist meer uitslag op haar wangetjes krijgt en ze heeft eczeem op de slapen, dit lijkt ook niet te verbeteren, lijkt me sterk dat het 'erger' zou worden door pepti?

Ohw dat is dan per gemeente verschillend ik had echt een doorverwijzing nodig van de huisarts voor het ziekenhuis. Maar in sommige gemeente moet je het ook online bestellen maar ik kon gewoon met mijn recept naar de apotheek. Wat voor zalf had je ook alweer voor de eczeem? Lijkt me inderdaad niet de bedoeling dat het erger wordt

[quote quote=10295438]Ohw dat is dan per gemeente verschillend ik had echt een doorverwijzing nodig van de huisarts voor het ziekenhuis. Maar in sommige gemeente moet je het ook online bestellen maar ik kon gewoon met mijn recept naar de apotheek. Wat voor zalf had je ook alweer voor de eczeem? Lijkt me inderdaad niet de bedoeling dat het erger wordt[/quote]
Kheb hydrocortison gekregen, een lichte variant.. maar we hebben gisteren koelzalf op de slapen gesmeerd en vaseline op de wangen en vond het vanochtend wel rustiger..

Update.
Gisteren was het op zn ergst. Mn dochtertje had vuurrode wangen en ook flinke rode plekken bij haar slapen. Ze wreef er ook vaak in/aan. Echt zielig.
We moesten 2 dagen stoppen met hormoonzalf en sinds gisterenmiddag weer begonnen en vandaag ziet het er gelukkig rustiger uit..
Ook nog contact gehad met mijn zorgverzekeraar ivm vergoeden. 
- Testperiode wordt niet vergoed.
- Mag alleen vastgesteld worden door een kinderarts en consultatiearts. Sinds 1 jan 2019.
- aN vaststelling wordt het 100% vergoed.

Waarom moest je stoppen met de hormoonzalf? Ik hoop dat er snel een arts naar de koemelk allergie kan kijken. Mijn zoontje is van december 2017 en dus toen werd de test periode nog wel vergoed 

[quote quote=10296075]Waarom moest je stoppen met de hormoonzalf? Ik hoop dat er snel een arts naar de koemelk allergie kan kijken. Mijn zoontje is van december 2017 en dus toen werd de test periode nog wel vergoed[/quote]
Je moet na 5 dagen smeren 2 dagen rust aanhouden.. 
Ja k hoop dat ze dit ook echt heeft en dat het gewoon in combinatie met voeding en zalven de eczeem onder controle blijft of natuurlijk weggaat..
Anders moet ik weer wat anders proberen, moet ze weer andere voeding krijgen..

Terug
Bovenaan