Kraamvisite

@fanny,

Wat erg van je moeder. Zoiets heeft altijd al een hele impact, maar zeker zo vlak na een geboorte. Als je nog emotioneel onstabiel bent. Zo liggen dood en geboorte wel heel dicht bij elkaar!!

@iedereen:

Mn zusje heeft een hele mooie geboortekaartjetekst. Daarin staat: Ýls u vingertjes en teentjes wilt komen tellen, geef ons dan een paar weekjes om te wennen, en dan graag bellen voor een afspraak.

Ik wou dat ik het ook zo gedaan had.

xxx
Mama van Navara
(09-10-08)
 
hallo ,

omdat ik 5 weken te vroeg bevallen ben wist bijna niemand er wat vanaf .
wat ook maar beter was wandt we hadden een hele heftige tijd (mijn baarmoeder hebben ze moeten verwijderen anders kon ik hier nu niet meer reageren )
ik heb op het randje van de dood gelegen .
mijn vriend heeft s'morgens een paar smsjes verzonden dat wij een zoon hadden maar direct zijn telefoon uit gezet .
ik heb bijna een week in het ziekenhuis gelegen op de dag dat ik naar huis mocht had ik direct het huis vol met visite kraamhulp mijn 2 andere kinderen me zus schoon familie en ga zo maar door .
ik was door alles nog heel moe en heb toen ook direct verteld dat het bezoek af gewisseld moest worden .
we hebben 2,5 week elke dag visite gehad !!!!!!!!!!
nu is mijn zoontje bijna 6 weken en we hebben nu nog 3x in de week bijna visite voor de kleine !!!!

het is dat ik nu geen kinderen meer kan krijgen anders kwam er bij de volgende een kraamborrel zo als ik dat hier lees dan ben je er gewoon in 1 x van af .
visite is heerlijk maar zo veel
 
Ik herken veel van de verhalen. Ik kon de eerste twee weken bijna niet vooruit en had veel kraamtranen. Ons meisje vergde heel veel aandacht en wilde bijna niet slapen. Ik zat er helemaal doorheen en hoewel er netjes op het geboortekaartje stond bellen vantevoren dachten de meeste toch van ach wij zijn speciaal we komen gewoon onaangekondigd aan. En dan kreeg je ook nog van die goedbedoelde adviezen of van die opmerkingen ach ik had er  al eentje rondlopen toen ik mn tweede kreeg  moet je nagaan hoe moeilijk dat was. Ook inderdaad van die mensen die s avonds om 8 uur kwamen en gewoon tot half 12 bleven zitten terwijl je 100x zegt pfff ik moet er vannacht weer 3x uit dat red ik nooit, ben echt moe. En dan dat ze gewoon zeggen ach joh dat lukt wel en nog blijven zitten! Ben nu zwanger van de tweede, maar deze x gaat t toch anders. Ik zeg nu gewoon als het niet uitkomt of zet ze gewoon buiten als ze te lang blijven zitten. Hun moeten rekening houden met jou niet andersom!!
 
Mijn jongste dochter Emma komt uit Zuid Afrika.
We hebben haar geadopteerd toen ze bijna 5 maanden was.
Op het kaartje hadden we geschreven dat we eerst wat tijd wilden om aan elkaar te wennen.
Maar het ging vanzelf, precies alsof Emma vanaf haar geboorte al bij ons was.
Na amper een week hebben we vrienden en familie zelf opgebeld: Je mag komen hoor!
 
Hoi,

Ik schreef hiervoor al dat ik geen problemen verwachtte van de kraamvisites. Cas is nu 6 weken.

Ik vind de visites eigenlijk tegenvallen. Ik had veel mer mensen verwacht. Nu komt er doordeweeks bijna niemand. In het weekend 1 of 2 bezoekjes. Veel van onze vrienden zijn nog niet geweest, wat ik erg jammer vind.

Veel mensen zeggen ook dat ze zich niet te snel willen opdringen omdat ik na de bevalling ben geopereert en het herstel nog vrij lang duurt. Maar van mij mogen ze komen hoor.
 
hallo allemaal

ook wij hebben het rustig aan gedaan met de kraamvisite.
Onze zoon is nu bijna 5 weken, is met een keizersnee ter wereld gekomen en ik had een complicatie na de operatie, dus herstel duurde wat langer.
Sinds 2 weken komen er bijna dagelijks(1xper dag) mensen op bezoek.
Dan heb je tenminste ook een beetje tijd voor iedereen.

Groetjes
 
hoi allemaal!

Zelf heb ik een dochter van 8 weken nu.
De 2 weken ervaarde ik kraamvisite als zeer negatief, puur omdat ik het niet aankon, overspoeld werd door emoties, en ik niet gezellig en hartelijk kon zijn, ik voelde mezelf echt een sacherijnige trut!!!En ik voelde me schuldig, want ik vind gastvrijheid heel belangrijk. Nu vind ik het heerlijk als er visite komt en kan ik er echt van genieten. Ook van de mooie en leuke cadeautjes die je krijgt. Wij hebben best veel visite gehad, en af en toe was het me echt teveel in de 1ste 2 weken, met name van stellen die bijvoorbeeld tot 1 uur 's nachts bleven hangen. Kraamvisite geeft een dubbel gevoel, aan de ene kant is het hartverwarmend dat mensen belangstelling voor je baby en voor jou hebben, dat geeft een fijn gevoel, de andere kant is dat ik er toen gewoon te moe voor was. En er zijn altijd mensen die moeilijk doen, die persé de baby   vast willen houden, terwijl ik duidelijk zei dat ze temperatuurproblemen had en echt tussen de kruiken moest liggen. Waar ik ook moeite mee had is, dat er mensen kwamen met snorzieke kinderen, daar zit je niet op te wachten als je in je kraambed ligt.
Een volgende keer blijf ik lekker 8 dagen op bed liggen, vraag ik of manlief vakantie neemt na de kraamtijd en wil ik er nog meer van genieten dan nu, want ik heb enorm getobt met de borstvoeding, en het is me niet gelukt om bv te blijven geven.
Belangrijk is denk ik wel dat je mbt bezoek duidelijk grenzen aangeeft, het moet niet zo zijn dat je huilend achterblijft als het bezoek eenmaal gewieberd is.
 
Bij de oudste hebben we ook heel lang kraamvisite gehad.Maar dat kwam ook door de zware bevalling.Het heeft al zeker 7 weken geduurd voor ik zelf weer een beetje de boel kon runnen.Ik was ingeknipt en het genas allemaal heel moeillijk. Door de pijn was ik heel emotioneel en niet iedereen kon daar mee omgaan.
Bij de jongste ging de bevalling heel snel 4 uurtjes.Met 3 dagen liep ik weer rond en de visite was met 6 weken afgerond. Daarna ging de oudste voor het eerst naar school en hebben we aangegeven dat we doordeweeks geen visite meer wilden en in het weekend op afspraak.Dus kregen we soms nog wel eens visite maar niet gekker als anders.Voor de oudste was dit ook goed zo konden we met hem ook andere dingen doen
 
Terug
Bovenaan