Ik schrik ook wel een beetje van alle negatieve ervaringen die ik hier lees!
Al denk ik dat het er maar net aan ligt wat voor bevalling je hebt, en wat voor vrienden / familie je hebt.
Toen ik beviel van mijn jongste dochter vorig jaar, hebben wij gewacht met ouders op de hoogte te stellen tot een uur of 7.30 (ze is om vier uur midden in de nacht geboren) Het is dan wel een domper als je eigen ouders niet opnemen. Gelukkig kwamen ze wel gelijk, samen met mijn schoonouders die ochtend op visite. Onze zussen kwamen gelijk die middag en avond. Leuk! Mijn schoonmoeder heeft de eerste dag voor ons gekookt (dat kan mijn man echt niet) en de dagen erna deed mijn kraamhulp dat, of kwam mijn schoonzus met een opwarmertje.
Wij vonden juist dat het heel stil was de eerste week. Onze vrienden en kennissen wilden ons juist met rust laten, terwijl wij zelf wel zin hadden in de kraamvisite. Pas na de eerste week begon de visite een beetje op gang te komen.
Ik heb eigenlijk 1 negatieve ervaring eraan overgehouden. Kennis van mijn man kwam onaangekondigd langs. De bv lukte totaal niet, en Eline zat maar te krijsen. Ik werd er helemaal gek van. Hij komt binnen, ploft op de bank neer. Vraagt amper hoe het met baby en mij is, en begint gelijk een of ander wauwelverhaal over weet ik veel wat. Toen ben ik naar boven gegaan en ben heel boos geweest. Zo boos dat mijn oudste kwam kijken wat er aan de hand was, hormonen ook denk ik. Ik zat maar te huilen. De volgende dag zei hij tegen de juf, toen ze vroeg hoe het met de baby en mama was: Papa zit alleen maar beneden bier te drinken met zijn vrienden. En helpt mama helemaal niet. Dat was natuurlijk niet zo, mijn man heeft de grootste moeite gehad om die kerel de deur uit te werken. Maar heeft wel koffie aangeboden, wel zo fatsoenlijk.
We hebben hem hier naderhand wel op aangesproken, dat je niet zomaar 's avonds binnen kan wapperen bij mensen die net drie dagen een baby hebben gekregen. En dat enige interesse in moeder en kind ook wel gepast is.
Hij heeft zijn leven gebeterd, want er zijn nu meerdere kinderen in de omgeving geboren, en daar belt hij netjes en neemt zelfs cadeau mee.
Verder alleen maar leuke ervaringen gehad. Dat we zelfs eigenlijk zoiets hadden van , gaan jullie nu weer weg?