Kraamvisite

Ik ben half januari uitgerekend en  ik  kijk  er echt heel erg naar uit  dat ik mijn kindje mag laten zien. Maar  ben ik soms wat huiverig voor de 'kraamvisite'. Misschien geheel onterecht, maar  als ik dan op het forum lees: "er komen mensen die je normaal nooit ziet en amper spreekt",.... dan bevestigt dat wel mijn (voor)gevoel.
We zetten straks wel de rusttijden en het verzoek tot een belletje vooraf op het kaartje, dus hopelijk is dat voor ons voldoende. Ik las overigens ergens  op het forum de tip om tijdens rusttijden de telefoon uit/zacht te zetten,  misschien is dat  niet zo slecht idee.
 
Oh, kraamvisite  vind niet zo erg. Waar ik me heel erg aan kan ergeren is mn schoonouders die in 4 weken tijd nu al 6 keer zijn langsgeweest. Want ze zijn zo trots... Ja, maar wij hebben ook nog andere visite. Daar houden ze geen rekening mee!!
En dat terwijl we ze ongeveer 1 keer per kwartaal zagen!!

Ik zag het al aankomen, en heb dus met mn vrien van te voren overlegd dat ze niet de deur plat hoeven te lopen. Nu is het zover, en weigert mn vriend dat tegen zn vader te zeggen!! Aaarrrgghhhhhh!!!
 
Kraanvisite? Ik was het verschrikkelijk zat! We hadden op t kaartje gezet: graag vooraf even bellen. Dit was echt heerlijk, de meeste mensen deden het ook wel!  Lekker ruim  inplannen in de kraamtijd en we hebben ook bewust een avond in de kraamtijd niets gepland. Lekker even met zijn drietjes zijn. Maar na 5 weken kwam er nog visite. Dat  was echt niet leuk meer hoor!  Soms 4 avonden in de week visite 's avonds. Ben blij dat we eindelijk rust hebben en al die visites gehad hebben.  

Is misschien een tip: Hou halverwege in de kraamtijd een avond lekker voor  je gezin. Even geen visites. Is echt lekker en  kom    je echt even lekker tot rust.
 
Toen ik bevallen was, hebben we meteen iedereen heel trots opgebeld. Mijn ouders zeiden meteen: bel van de week maar als we langs kunnen komen. Mijn mans ouders zeiden meteen: we komen eraan! Ook mijn zussen konden rustig wachten, mijn mans broers wilden meteen komen.

We hebben alleen mijn mans ouders laten komen, de broers en zussen moesten maar even wachten. Maar dat doe ik de volgende keer ook niet weer! Net bevallen, net een uur thuis en al visite. Ik ga naar de wc, mijn man heeft onze zoon op de arm. Ik kom terug, hij wil zoon aan mij geven, schoonmams 'pakt' hem zo af!

Ik snap de heisa over het weigeren van de ouders de eerste 1 à 2 dagen niet hoor....  Ja, het is hun KLEINKIND, maar het is toch zeker jouw KIND!?!?!

Voor de rest heel veel mensen gezien die we verder ook nooit zien. Omdat wij 6 weken na de bevalling zouden verhuizen, dachten mensen: we wachten wel tot je verhuisd bent. Mijn zoon is nu  2 maand en we hebben nog alle visite niet gehad!

Ja, ik ben hártstikke trots! En ja, iedereen mag hem zien! Maar bah, wat kunnen mensen opdringerig zijn. In mijn ogen kijk je met je ogen, niet met je handen. Heb tíg mensen gehad die hem per sé vast moeten houden en hem vervolgens zonder vragen de hele kamer rond laten gaan.
Toen wij als reactie daarop maar gingen weigeren om vast te laten houden, waren verschillende mensen gepikeerd, want tja, Truusje mocht het vorige week wel....

Nou, ik weet het wel, volgende keer een kraamfeest, ben ik in één keer van het gezeik af!
 
Hallo.

Bij mij is de kraamtijd anders verlopen.Onze dochter is 9 weken te vroeg geboren en 7 weken in het ziekenhuis gelegen. Dus de roze wolk was ff ergens anders waar die eigenlijk had moeten zijn. Ik had HELLP en Eva kreeg het steeds moeilijkere in mijn buik en werd gehaald met de keizersnede.
Alles was gelukkig goed gegaan. Ze heeft 1 x een infectie gehad en 'n ruisje op het hartje. Dit kwam omdat de dunctus niet dicht was.( bloedvaatje tussen de 2 grotere vaten).
Terug komen op de kraamvisite is bij ons redelijk rustig verlopen.We deden maar 2 a 3 keer per week bezoek en gaf wel aan als het te veel werd.
en dat was meer dan genoeg. Maar nu genieten we volop.

Groetjes Linda
 
Onze dochter is vandaag 8 weken oud en wij zijn voorlopig nog niet klaar met de kraamvisite... Maar dat komt door onszelf, want wij hebben erg veel kaarten verstuurd en we plannen de weken niet zo vol. Meestal hebben we doordeweeks 2 avonden visite (de 2 weken kerstvakantie niemand gehad), plan ik overdag nog wat vriendinnen en soms in het weekend 1x. Zo duurt het dus wat langer voordat iedereen is geweest, maar hebben we wel lekker wat tijd voor elkaar als gezin. Ik vind de visite erg gezellig, maar dat komt dus ook omdat we niet elke dag visite hebben... Mijn ouders kwamen de 1e week dagelijks, maar dat wilde ik graag. Mijn schoonouders meestal om de dag ofzo. De dag dat ik bevallen ben zijn beide ouders, mijn broer en schoonzus en mijn mans zwager met kids langsgeweest in het ziekenhuis (ca. half uurtje). Zelf vonden wij een kraamfeest niet ons ding, nadat we er 4 hadden meegemaakt van vrienden. Het is niet persoonlijk, de kraamvrouw kan maar ca. 10 min met de gasten praten voordat de volgende alweer klaar staat met een kado, enz. Zelf vind ik het leuker om 1 op 1 contact met vrienden en familie te hebben. Helaas komen er ook mensen langs, waarvan ik gehoopt had dat ze een kaartje zouden sturen. Maar ja, dat hou je niet tegen als je ze een geboortekaartje stuurt... (mijn beste vriendinnen waren nog niet eens langsgeweest en onze oude buurman stond al op de stoep...zucht).
 
Bij ons wordt het zeker geen kraamfeest. Ik vind feestjes bij mensen thuis (verjaardagen ed) meestal erg vervelend. Je ziet iedereen, maar je spreekt eigenlijk niemand. Wanneer mensen aleen op visite komen, dan heb je tenminste de gelegenheid om echt met elkaar te kletsen.

En ik vind het ook erg leuk om mensen te ontvangen die ik normaal gesproken niet of nauwelijks spreek.

Wel zijn we van plan om de visite zoveel mogelijk te spreiden. Dus minimaal 1 weekenddag en 2 werkdagen worden visite-vrij gepland. En zeker niet teveel mensen op 1 dag.

Ook heb ik er geen moeite mee om mensen weg te sturen als ik te moe ben, of als ze te lang blijven plakken. De meeste mensen in mijn omgeving begrijpen dat prima.
 
Hoi hoi,

onze dochter is nu 7 weken oud en krijgen ook nog steeds kraamvisite.
De eerste weken hebben we  maar weinig bezoek willen ontvangen omdat mijn moeder erg slecht lag in het ziekenhuis.  2,5 week na de geboorte van ons meisje is mijn moeder overleden en moest er van alles gereged worden voor de mis enz.
Toen heb ik onze kleine meid gewoon elke keer meegenomen en familie enz condoleerde je eerst en daarna meteen feliciteren.
Dat komt zo hard aan op die momenten.
Zelfs op het cematorium doen mensen dat als ze weg gaan.
Nu is het een paar weken later enbellen ze op of ze op kraambezoek kunnen komen.
Ons hoofd staat er niet echt na maar toch laten we maar steeds een paar komen in de week.

groetjes Fanny
 
Terug
Bovenaan