Kraamvisite

hoi

wees toch blij dat je kraamvisite krijgt.
mijn zoon is 9 weken tevroeg geboren,en heeft 3 mnd in het ziekenhuis gelegen.
ik heb zelf mijn zoon na 8 dgn voor het eerst vast kunnen houden,omdat ik zo ziek was.
Ik zou het zo fijn vinden,dat mensen mij toch konden feliciteren met de geboorte van onze zoon ,maar bij ons was het alleen maar sterkte met de kleine.
Ik hoop dat ik nog eens een kraamtijd zou mee kunnen maken
 
Hoi 3003,
Ik vind niet dat dat er wat mee te maken heeft... Ik had al eerder gereageerd en als je dat gelezen hebt vind je daar dus dat mijn dochter ook in het ziekenhuis gelegen heeft.

Mijn dochtertje is met een open buikje geboren en moest direct na de bevalling geopereerd worden. Ik heb haar alleen vanuit een couveuse gezien en even haar handje aan mogen raken. Het eerste echte contact was voor mij ook pas na een dikke week.. dus ik weet hoe jij je gevoeld moet hebben.

Maar ik was dus ook blij dat ze eindelijk thuis was (na haar 2x bijna kwijt te zijn geweest na infecties met hele hoge koorts en ondertemperatuur) En ik wilde alleen maar rust.. een leuk feestje voor iedereen die haar wilde bewonderen, en daarna alleen maar de tijd inhalen die we die 3 maanden kwijt zijn geweest.

Dus ik begrijp best dat niet iedereen zin heeft in 4 maanden lang kraamvisite!!!

Groetjes Bren.
 
Hallo allemaal,
ik lees hele herkenbare dingen. Wij hadden van tevoren wel wat nagedacht over het kraambezoek en hoe we het zouden regelen, maar dit hadden we niet verwacht. Ik denk dat we bij de volgende toch iets van een kraamfeest zullen gaan doen.
Bij thuiskomst (ik moest in het ziekenhuis bevallen), waren de ouders er al van ons beide. Dit was niet erg natuurlijk, maar de telefoon ging ook al meteen non-stop. Ik was net een paar uur daarvoor bevallen, en mocht direct naar huis, maar dat betekende niet dat ik niet moe, uitgeput, futloos was.
De dag erna wilden er al mensen op visite komen, die normaal ook de deur niet plat lopen bij ons. Om beleefd te zijn, en trots over onze aanwinst, lieten we ze komen. Na die dag was ik zo moe, mijn man ook, het was ineens de hele dag in en uitlopen van mensen. Nog 1 dag zo gehad, en daarna op advies van onze geweldige kraamhulp, hebben we de mensen die belden gevraagd of ze na een week wilden terugbellen of een afspraak voor dan te maken.  Maar de negatieve en teleurgestelde telefoontjes die volgden, sms-jes, voicemail... we werden er niet goed van. Op een gegeven moment besloten we dat ze maar gewoon moesten wachten tot WIJ het wilden, we hadden echt onze rust nodig. De rest van de kraamweek hebben we lekker kunnen genieten met zijn drieën, en met naaste familie en vrienden die we wel lieten komen.
Uiteindelijk duurden de bezoekjes maar een aantal weken, maar ook bleven vooral stellen zonder kinderen inderdaad erg lang, die hadden niet in de gaten dat we moe waren. Nu weten we dat we gewoon kunnen zeggen dat we moe zijn, maar bij de eerste paar bezoekjes durfden we dat nog niet.
Dus ja, ik denk dat een kraamfeest voor ons een betere oplossing is voor de volgende. Grtjs
 
hi, eerlijk gezegd, wij hebben helemaal geen probleem met de kraamvisite. in de eerste twee weken kwamen er (na een telefoontje of het schikt) nabije familieleden, daarna wat goede vrienden en niemand bleef langer dan gewoon fatsoenlijk is, een uurtje of net aan anderhalf. de laatste visite was toen ons jongetje 12 weken was, twee leden van het vrijwilligerswerk van mijn man.

een kraamfeest lijkt mij niet gezellig. ik heb ooit eens een kraamfeest bezocht, maar dan spreek je echt niet je lieve vriendin met haar man en kindje, maar alleen de suffe zwager zeg maar.

als je visite geen grenzen heeft, zal je als stel zelf heel goed grenzen moeten aangeven.  
het is ontzettend leuk om te genieten van gezelschap met je kindje en alle liefde en trooste en warmte te accepteren.

Miep36
 
Wij hebben de familie laten komen wanneer ze wilden en voor de rest (vrienden/kennissen/collega's) 2x een middag in het weekend  ingepland. Deze kraamfeesten zijn goed bevallen al was het wel zo dat er nog een heleboel mensen "niet konden" waardoor er nog best veel visite tussendoor  was. Wij hebben die feesten 4 en 5 weken na de bevalling gedaan maar dit zou ik de volgende keer later doen. Veel te veel voor zo'n kleintje. Ze was er dagen van slag van!
Ingeborg
 
Wij hebben er van te voren ook over nagedacht. Aangezien mijn vriend nogal veel sport, en dus s'avonds weinig thuis is hebben wij ook een kraamfeest gegeven.
Eigenlijk 2, de eerste voor de familie en de tweede voor vrienden. We hebben bij de geboortkaartjes uitnodigingen gestopt. Niet iedereen die een kaart heeft gekregen, kreeg een uitnodiging voor het kraamfeest. We hebben iemand uit het dorp 'ingehuurd' om de visite te voorzien van beschuit met muisjes en drinken. We hebben het van 15:00 tot 18:00 gehouden. De volgende keer zou ik het zo weer doen. We hebben naar mijn idee voor iedereen  tijd gehad. Echte vrienden en dichtbijzijnde familie komt toch wel eerder, dus die heb je al persoonlijk gesproken. Daarna hebben we inderdaad nog kraamvisite gehad van de mensen die niet uitgenodigd waren op het kraamfeest (hadden ook niet verwacht dat die zouden komen). Deze bleven inderdaad erg lang zitten, erg irritant.
 
Bij mij heeft de kraamvisite zich over het algemeen aan de regels gehouden. Ik heb er ook maar een per dag gepland. Misschien is het volgende nog een tip:
Vrienden van ons hadden op het kaartje vier zondagen gezet waarbij je er een ui kon kiezen en dan  tussen twee  en vier mocht komen. Vier kleine kraamfeestjes dus.

Groetjes,
Linda
 
Hoi,

Toch nog even reageren, want afgelopen zondag hebben wij onze kraamborrel gehouden!
Het was heel erg gezellig en een eventuele volgende keer zou ik het zeker weer doen!
Het was van 15.00 - 18.00 uur en veel mensen waren er die we hadden uitgenodigd. Ik zie in andere stukjes staan dat je dan geen tijd zou hebben voor je beste vriendin, etc. Maar zij komt toch zeker al wel eerder?
Onze zoon was zondag 5 weken en 5 dagen oud. Hij kon het prima aan. Hij lag binnen te slapen in de kinderwagenbak (op tafel). Buiten waren statafels en was alles gezellig versierd. De rokers waren buiten en veel niet-rokers en mensen die de baby wilden bekijken waren binnen.
Wij hadden 2 soorten geboortekaartjes: met kraamborrel en zonder kraamborrel. Dus we hebben 1 of 2 keer per week wel eens bezoek thuis gehad en afgelopen zondag de rest op de kraamborrel. Op een paar vakantiegangers na, hebben we nu iedereen op bezoek gehad. Nu is er dus weer volop tijd voor naaste familie en beste vriendinnen om vaak te komen. Gezellig, morgen komt mijn beste vriendinnetje helpen in badje doen, etc., etc.
Ook kreeg ik zondag van veel mensen te horen dat ze erg blij zijn met de kraamborrel. Mensen twijfelen hoe lang ze moeten wachten tot ze langs mogen komen, etc., etc. Nu hoeven ze niets te doen en komen op de kraamborrel. Ik heb heel veel Prenatal-bonnen gekregen en heel erg veel leuke kleertjes, nog in de goede maten ook (herfst/winter)...
Ik doe het nooit meer anders (als er nog eens een tweede mag komen).

Liefs,
Dan76
 
Terug
Bovenaan