Lage Rugpijn

Ja, dat is zeker fijn! Je hoort toch altijd al snel de ‘succesverhalen’ van: oh in de eerste ronde was het al raak! Aan het begin dacht ik toen echt: oh shit, bij ons duurt het dan wel erg lang... Ik heb ook best wat mensen in de familie die al kinderen hebben en dan vooral twee vlak na elkaar. Dat lijkt allemaal zo makkelijk te gaan! Zelfs iemand die stomweg een paar x de pil was vergeten en raak! 
Gelukkig lees je dan ook dat het wel ‘normaal’ is dat sommigen er gewoon wat langer over doen. Één vriendin van me zei ook dat het bij haar een half jaar duurde, dus toen was ik bij jezelf aan het begin gefixeerd op dat het tegen die 6e ronde wel gelukt moest zijn. Toch niet! Neem mij ook wel voor om als het raak is wat mensen in de omgeving te scholen dat het toch wel eventjes kan duren en  dat de ‘wanneer kindjes’-vraag wel confronterend kan zijn als dat zo is. 
Hopelijk valt de teleurstelling dit keer mee en wordt dat een positieve test! Ik kan gelukkig elke maand wel nog redelijk snel denken: we zijn gezond, hebben het goed en ben echt heel gelukkig met mijn man, dus op de dag van de menstruatie mag je chagrijnen en teleurgesteld zijn, maar daarna gaan we vol goede moed voor een volgende ronde. En soms toch ook stiekem denken: we hebben nu toch wel een makkelijk leven, kunnen gaan en staan waar we willen, lekker actief reizen en de aandacht aan elkaar besteden. Met een baby of eigenlijk een kind van iedere leeftijd gaat dat toch minder vanzelf. Dat troost dan ook wel een beetje als het dan weer een ronde niet is gelukt.
Mijn man heeft zich wel laten testen. Dat was in orde. Zo blij dat hij was, want hij maakte zich wel zorgen! Nu spookt bij mij af en toe wel de gedachten dat het dan aan mij moet liggen als het niet lukt... dus in dat opzicht wel fijn dat jullie wat sneller elkaar laten testen! 
Haha, ja zondag en dinsdag lijken een eeuwigheid zeker! Gelukkig is het hier redelijk druk met werk, dus veel tijd om erover te piekeren is er niet. Al voel ik wel al echt ieder steekje en dingetje. En hoe meer ik denk: ben ik nu misselijk, zijn mijn borstel nou wel of niet gevoeliger, ruik ik beter etc.? Hoe meer je je dat inbeeld! Gekkigheid! Haha

Jaa klopt ik vind die vragen ook heel erg lastig. Misschien zijn we er ook te veel mee bezig waardoor het langer duurd, maar als je het nu eenmaal zo graag wilt dan kan je niet anders dan er veel mee bezig zijn haha. 
Mag ik vragen waar je man zich heeft laten testen, verwijst de huisarts je door ? Gelukkig dat alles in orde bleek te zijn! En aangezien je ook elke maand ongesteld word denk ik dat je ook in orde gaat zijn, we behoren misschien bij de mensen waar het gewoonweg wat langer duurt.. 
Jaa je lichaam gaat je nu echt voor de gek houden!ahah maar ik hoop echt het beste voor ons en dat we kunnen zeggen dat we positief hebben getest 

Haha, ja inderdaad! Normaal zijn we ook gewend om te werken aan wat je wilt, maar bij zwanger worden is dat niet te voorspellen! 
Mijn man had de huisarts gebeld en daar kon hij toen een potje halen om in het ziekenhuis te ‘vullen’ en in te leveren. Hij had zich wel even een beetje ingelezen, zodat hij het verhaal iets aantrekkelijker kon presenteren aan de huisarts, Haha. Maar die vond het eigenlijk wel prima om hem een doorverwijzing te geven. Al hoor ik hier soms ook huisartsen die daar wel wat moeilijker over doen (en er nog geen indicatie voor zien).
Hoe oud zijn jij en je man/vriend trouwens? Ze zeggen ook, hoe jonger, hoe beter. Al dacht ik dat het pas bij de vrouw een rol speelt als je 35+ bent? Anyway ik ben zelf 30, mijn man 28.

Ja klopt, heb ik ook al vaker gehoord. Zelfde als met de gyne denk ik, dat je eerst al wat 'langer 'moet proberen.
Mijn man is 27 en ik zelf 25, dus ik denk dat onze leeftijd, zowel die van jullie als ons, best oke is? Haha

Haha, ja, volgens mij zijn we nog wel jong genoeg ;)
Hoe staat het er nu mee bij jou? Ik heb nog steeds rugpijn en vage buikpijn op en af. Gelukkig nog geen rood of bruin verlies. Fingers crossed! 

En voel je je ook anders dan normaal of ? Ik heb helemaal geen klachten meer, geen rug pijn of buikpijn. Ik weet niet zo goed of het een 'goed of slecht' teken is. Ook men afscheiding ( sory voor de detail) is nu redelijk droog, en dit heb ik meestal voor ik ongesteld word.. maar laten we de hoop niet verliezen 

Nee, verder voel ik mij gewoon hetzelfde. Alleen minimaal gevoelige tepels (vooral de linker op 1 of andere manier) en die rugpijn is wel meer dan normaal. En buikpijn heb ik normaal ook wel een paar dagen voor mijn menstruatie, maar meestal volgt er dan ook al een beetje bruin verlies. Ik heb nu juist best wel wat dunne afscheiding (Haha, klinkt zo vies hè. Gelukkig zijn we vrouwen onder elkaar!). Ik dacht vanmorgen zelfs: oh, daar komt het hoor, maar toen was het geen bloed maar licht wit spul :/
Heb vanmorgen ook eens een zooitje ovulatie/cyclus apps geïnstalleerd en ingevuld, om te kijken wat de cyclusvoorspellingen zijn, maar daar wordt ik niet veel wijzer van! 
Vooral omdat dit echt de eerste keer was met ovulatietesten en die best laat kwam. Geen idee of ik 14 dagen na de ovulatie of juist eerder ongesteld moet worden (morgen is de 28e dag, maar als ik 14d na de ovulatie mijn nod moet hebben is dat de 32e dag). Vaaaag! 
Bij jou ook wel een beetje vaag dat ineens alle klachten weg zijn. Normaal heb je dat ook nooit of wel? 
Het is echt lang uitzitten voor mij gevoel dit keer Hahah. Heb jij dat ook? 

Wij vrouwen begrijpen elkaar gelukkig ahah. Je hebt al aardig wat klachten die lijken op een zwangerschap!!ahah.
Neen bij mij zit het zo, dat ik enkele dagen voor men menstruatie het gewoon echt al aanvoel dat ik ongesteld word, en zo af en toe wat buikpijn heb of emotioneel, geirriteerd,.. ben maar nu voel ik echt nog niets, misschien dat het dit weekend veranderd.
Ik gebruik ook een app, maar vooral om bij te houden wanneer ik men eisprong heb,ongesteld werd,.. maar ze zeggen dat zo een app alleen maar helpt als je effectief een regelmatige cyclus hebt( ik heb een onregelmatige cyclus ). Normaal gezien moet je ongeveer na 14 dagen, vanaf je eisprong ongesteld worden en kan soms een dag of 3 afwijken. Heb je altijd een cyclus van 28 dagen ?
ja ik vind het ook best vaag dat ik niets voel, ik zit eraan te denken om misschien morgen al een testje te doen,wagen of niet?

Terug
Bovenaan