Lage Rugpijn

Haha ja nu is het met de kleertjes een beetje van alles wat, maar vind het allemaal zo schattig dat het me niet uitmaakt!
Jij hebt toch ook al behoorlijk wat in huis!  Ik heb laatst ook nog een gratis ledikantje kunnen ophalen, dus wij hebben nu 2 bedjes: de cosleeper van onze fam en dat ledikantje. Ideaal! Ik had dat ledikantje via Facebook (je hebt zo van die Facebook pagina's die 'gratis af te halen in [plaatsnaam]). Ooit voor aangemeld, nooit wat opgehaald, tot dit ledikantje voorbij kwam. Ik houd wel van die doorgeef dingen, geeft een wat duurzaam gevoel! Misschien hebben ze dat ook voor jouw locatie? Zeker de moeite waard. En de vinted app is ook wel leuk voor tweedehands kleertjes (of marktplaats).

Een babyfoon moeten wij nog kopen. Moet me nog verdiepen in welke een beetje goed is. Welke hebben jullie genomen? Ook een borstkolf wil ik nog gaan kopen, maar dan na de bevalling. Autospiegel is ook een goed idee! Die ga ik op mijn lijstje zetten haha! Hebben jullie dat ook, zo'n soort kraamcadeau lijstje? Mensen gaan erom vragen dus ben toch al een beetje betaalbare dingen aan het verzamelen om erop te zetten, maar vind het zo moeilijk! 

Een babynestje is super cute trouwens, vooral voor in de box! Die heb ik op het lijstje staan haha. Verder leg ik een kleed in de box en hang ik er zo'n mobieltje in. Bij ons komt de box in de hoek van de huiskamer, dus te veel tierelantijntjes hoeft niet voor mij ;) Een draagzak of doek lijkt me ook echt fijn! Ik heb er nu eentje van die van de neefjes zijn geweest, maar zou ook nog zo'n doek willen kopen. Die zijn lekker compact en kan je knopen, waardoor het altijd goed zit. Ga denk ik dan bij een winkel langs als de kleine er is om te 'passen' (en te leren knopen haha).
Hebben jullie al een huis op het oog en weten jullie al wanneer je zou kunnen verhuizen? 
Vluchtkoffer heb ik nog niet klaar hoor haha. Moet zelfs alle kleertjes nog wassen. Doe dat lekker allemaal in mijn verlof ;) Bij jou gaat de tijd nu wel wat vlotter natuurlijk. Zo bizar dat we elkaar zo opvolgen, als je nagaat dat we vorig jaar in een hele andere situatie zaten! We hadden het dan wel over 'het gaat wel lukken en wie weet zijn we vlak na elkaar zwanger', maar dat het echt is gebeurd blijft wel bijzonder hè! :D 

Haha klopt, erg bijzonder en speciaal! Toen waren we nog symptomen aan het bespreken en nu praten we over ons grootste droom. Zo leuk ook! En echt wel grappig hoe bij ons vaak dingens overeenkwamen hahah. En ik ben ook nog maar pas begonnen aan men vluchtkoffer. Ben vandaag ook begonnen met de kleertjes te wassen enal, maar ben nog niet klaar. Heb volgende week een afspraak bij de gyne en dan vraag ik het nog eens na wat er zoal mee moet etc,.. Heb jij nog afspraken staan voor echos. Mag bij jou de partner al mee of moet je alleen gaan, hier is het nog steeds alleen gaan door de corona crisis.. 
We gaan, als alles goed gaat, ergens volgende week tekenen voor een huisje, en zouden er in principe pas tegen september in kunnen omdat de vorige eigenaars ook nog moeten verhuizen. Maar dat vind ik nog niet zo een groot probleem. Dan is de kleine ongeveer een 2 tal maandjes oud en kan ik ook de baby kamer beginnen maken haha. Zijn jullie ook nog van plan om te verhuizen ? 

Oh ja, dat ken ik van die paginas op facebook. Heb er tot nu toe niets speciaals tegen gekomen maar is wel heel handig. En fijn dat je beide bedjes al hebt, want zo een cosleeper gaat ook maar mee tot 9 kilo als ik het goed heb. En klopt, op marktplaats vind je ook enorm veel dingen die nog in goede staat zijn. Kleren krijg ik ook nog veel van familieleden waarvan de kids al groter zijn, dus is ook mooi meegenomen ahah. 

Wij hebben de babyfoon van Luvion (luvion prestige touch 2 eco babyfoon) genomen, was wel prijzig vind ik (220€ als ik het goed heb) maar die heeft wel goeie opties en een groot scherm wat wel fijn is. Je moet het maar eens opzoeken en in de winkel bekijken wat je er van vind. Borstkolf kan je bij ons huren bij de mutualiteit waar je bent aangesloten, ik weet niet of dat bij jullie ook zo is ? Maar zou je eens kunnen navragen. Ben je ook een beetje zenuwachtig voor borstvoeding? Eerder ben ik bang zeg maar dat het niet gaat lukken, of niet genoeg melk produceer. Het is ook niet zo dat ik al lekkende borsten heb of zo haha. Hoe zit dat bij jou?
Wat betreft het lijstje voor de kraamcadeau, velen hebben vooral al gevraagd wat ik nodig heb en wat niet dus heb geen lijstje gemaakt zeg maar. Maar je kan zeker alles noteren en kijken wat je nog nodig hebt. En het hoeven indd geen al te dure dingen te zijn. Denk ook maar eens aan kleine " brolletjes" zoals zo een kussentje voor geen plat achterhoofd te krijgen, of verzorgingsspullen, misschien extra flesjes of een sterilisator. En eventueel al spullen voor als ze wat ouder zijn zoals een zit/loop stoeltje, voor rond de 6 maand denk ik. 
Heb je ook al doopsuikers in gedachte, als je die eventueel wilt laten maken of zelf maken? 

Ja, gek hoe dat allemaal loopt hè, maar oh zo fijn! Gewoon nog 1 a 2 maandjes en we hebben de kleintjes in onze armen. Echt een bijzondere gedachten! 

Wij hebben verder geen echo's meer. Eerst was het standaard om een groeiecho te krijgen, maar als je geen risico hebt en je buik groeit goed dan is er geen indicatie voor. Wel regelmatig controles. De vorige waren zonder mijn man, maar volgens mij mag hij de volgende keer weer mee! 

Hebben jullie het bevallingsplan al besproken? Weet je of je pijnstilling wil en hoe je wil bevallen? Mij lijkt een staande of op de knieën positie een betere houding dan liggend. Gewoon de zwaartekracht ook laten bijdragen hahaha. Geen idee of dat ook echt Chill is als je mega weeen hebt, maar we zullen zien! 

Ohh jullie hebben een huis, wat leuk! Gefeliciteerd! In september verhuizen is dan ook nog wel ca va, dan zijn de meeste nieuwe dingen met de kleine toch al wat gewoon geworden! Wij hebben een nieuwbouw gekocht, dus dat moet nog worden gebouwd haha. Hopelijk ergens tegen einde van volgend jaar verhuizen! 

Ik ga eens kijken naar die babyfoon. Die zal je toch wel een hele tijd gebruiken, dus beter investeren in een goede inderdaad! En die kleding van andere mensen krijgen is echt super! Heb je genoeg om uit te kiezen en je hoeft minder te wassen gaha!
Haha die spulletjes die je noemt heb ik ook op ons lijstje gezet! Alleen niet dat kussentje voor een plat achterhoofd. Wil eigenlijk zo min mogelijk in de wieg hebben liggen. Eigenlijk gewoon niets! Hoor zo af en toe over wiegendood en kindjes die zijn gestikt omdat ze in een knuffeltje lagen en nog niet konden draaien. Vind dat heel eng! Na een 6-tal maanden schijnt het risico op wiegendood  veel kleiner te zijn, dus zal vanaf dan nog wel kijken voor kussentjes ;) Heb je de little Dutch houten speelgoed dingen al gezien? En het badboekje? So cute! En tikiri bad toys zijn ook zo leuk! Ben echt mezelf aan het dwingen niet alles al te kopen haha! 

Doopsuiker hebben wij niet echt in NL. Wij doen beschuit met muisjes hahaha. Maar op pintrest staan ook leuk alternatieven met muisjes, zoals stroopwafels of lange vingers. Waarschijnlijk doen we dat soort dingetjes! En jullie? 

Vind je het ook niet heel spannend worden nu het zo dichtbij komt? Ahah. Hier is het nog een 4 tal weken en ik kijk er al naar uit, maar ga het zwanger zijn toch wel missen eerlijk gezegd ahah. Zo de baby voelen in de buik, en gewoon het zwanger zijn. 

Hier hebben we ook geen echos meer enkel nog een laatste over een tweetal weekjes en hoop dat men man voor de laatste keer tog wel mee mag. Hij heeft het al 2-3 keer moeten missen. Bij de laatste echo was de baby wel al ingedaald maar kijkt naar boven( hopen dat hij nog mag draaien!!). En ik heb nog geen bevallingsplan gekregen ( wat ook raar is ben al bijna zo ver hmm) maar ga er volgende keer zeker achter vragen. Ik denk dat ik wil proberen zonder pijnstilling, moest dat lukken natuurlijk ahah. En hoe zit dat bij jou?
De koop van het huis is jammer genoeg niet door gegaan, we waren niet de enige bieders en de anderen hebben dan tog hun voorrang gekregen jammer genoeg! Maar we blijven verder kijken in ieder geval! En jullie wel een dikke proficiat voor het huisje! Nieuwbouw is altijd fijn, als eerste in mogen wonen en alles naar wens. Zalig ahah!
Ja klopt wat je zegt met wiegendood en het kussentje enal! Ik had ook meer in gedachte voor als de baby wat groter is (3-6 maand) en hij overdag wat wakker is en " speelt" hem dan op zo een kussentje te laten liggen met zen hoofd, zodat hij geen plat hoofdje krijgt. Maar zeker niet om mee te slapen! 

Oh oke, dacht dat belgen en nederlanders beetje hetzelfde waren ahah. Ja hier hebben we wel al suikerboontjes besteld, maar ook maar enkel voor dichte familie en vrienden. 

Hoe hou je jezelf koel met dit warm weer ? En heb je ook last van vocht in voeten en handen?

Jaa het gaat echt razendsnel ineens hè! Zo een gek idee dat straks het kindje uit je buik en in je armen is! Voor jou komt het helemaal dichtbij al! Ik heb over twee weekjes verlof en dat vind ik ook al snel haha! 

Heb je inmiddels je bevallingsplan al gekregen? Ik heb morgen een afspraak bij de verloskundige en met de kraamzorg, dus ik ben erg benieuwd! Ik zou ook zonder medicatie willen proberen, maar als het te veel pijn doet of te lang doet sluit ik het niet uit ;) Denk dan eerder een epinephrine pompje dan een epidurale, maar we zullen zien! 

Gisteren ineens verrast met een babyshower. Zoo lief! Had het echt niet verwacht! Heel grappig ook, want een vriendin had een bord gemaakt met 'raad de uitgerekende datum/geslacht'. Het is zo ongeveer 50-50 verdeeld (jongetje had 1 stem meer haha). En dat terwijl ik me eigenlijk al wel een paar keer had versproken haha! En wat heel toevallig is: ik heb zo een kussentje tegen een plat hoofd gekregen waar jij het over had! Toevallig ook gehad van mijn Vlaamse bestie! Ze zei nog dat onder het hoeslakentje te leggen en Idd bij een oudere leeftijd van een aantal maandjes. Verder met een luiertaart en heeel veel leuke, handige dingetjes verwend! 

ahh wat jammer van dat huis zeg! Hoorde van die Vlaamse vriendin dat het in België ook chaos is op de woningmarkt. Zij zou ook graag willen kopen maar door de hoge eigen inleg wordt het wel echt lastig! Hebben jullie al wat nieuws op het oog? 

Haha, ja, wij Nederlanders zijn echt van de beschuit met muisjes met kraambezoek. Standaard traditie! Ik denk dat ik wel iets leuks van bedankjes ga maken, maar moet nog bedenken wat het gaat worden ;) misschien zoek ik nog even leuke doosjes van de aliexpress op. Denk dat het kraamfeest pas gaat zijn als de baby 1 maand is, dus dan is er nog tijd! 

Hoe gaat het verder met jou? Houd je de laatste loodjes nog een beetje vol? 

Heyy, hier wat nieuws. Ik ben bevallen hihi sinds een klein weekje, en had het zooo druk. ( had al ontsluiting 1 cm op 36 weken en men vliezen waren uiteindelijk gebroken op 37+6) Wat ben in de gelukkigste vrouw op aarde maar ook echt moe ahah. Zo onwerkelijk om de kleine in handen te hebben en had het me nooit zo mooi voorgesteld!
We stellen het gelukkig goed ❤️ 
ben je van plan borstvoeding te geven? Want amai ik ben daar echt kapot van.. het put je zo uitt en is echt intensief. Maar we bijten door !

Ohhh wat een fantastisch nieuws, gefeliciteerd! 

lijkt me heerlijk om je kleine mannetje in je armen te hebben! En super fijn dat jullie het allemaal goed maken!
Hoe was de bevalling? Duurde het lang? Hoe ben je bevallen? Nog tips? (Hihi nieuwsgierig) En de eerste week met de baby? 
Ik wil inderdaad borstvoeding gaan geven, maar had al gehoord dat het een hele dagtaak is. Hopelijk na een tijdje afkolven en dan de papa ook lekker flesjes laten geven? 

Heel veel succes met de borstvoeding en de vermoeide dagen. Je bent een powervrouw: you can do it! 

Het ging dus zo ahah: het was 1u snachts toen ik ontdekte dat ik men slijmpropje verloor. Maar ik voelde al langere tijd aan dat ik eerder zou bevallen. Ik moest vaker naar Wc ( ze zeggen dat je lichaam zich voorbereid en zuivert) en ik was een avond " verkouden" wat dus ook een teken is van dat je bevalling er bijna is. Om 5u smorgens is men water gebroken en zijn we naar het ziekenhuis gegaan, wel zonder weeen. Ik heb tot 17u geen weeen gehad dus hebben ze me ingeleid. Pas tegen 10 u savonds begon de medicatie te werken en uiteindelijk om 5u smorgens bevallen. Ik zat daar eigenlijk 24 u, je kan wel geloven dat ik kapot was ahah. Maar Ik had een super goeie vlotte bevalling, wel met epuderale. Ik heb volgehouden tot 6-7 cm maar uiteindelijk toch besloten om er ene te nemen omdat ik al zo lang wakker was en nog energie nodig had voor de bevalling zelf. 
De eerste paar dagen in het ziekenhuis vond ik persoonlijk beetje moeilijk omdat men borstvoeding  nog niet goed op gang was en ik me zorgen maakte dat hij wel genoeg binnen kreeg. Uiteindelijk hebben ze wel flesjes bij gegeven. En dat is wat ik nu nog doe. Ik zet hem soms aan de borst, soms kolf ik flesjes af en geef snachts flesjesvoeding. Het is echt wel niet gemakelijk en je moet er non stop mee bezig zijn, en dat wist ik totaal niet.. dus heb me er niet zo op voorbereid. Verder zou ik zeggen geniettttt zoveel mogelijk van die momenten want hij is alweer een stukje veranderd en groter geworden en ohh wat gaat dat snel :(
Misschien zal je ook zoals mij last hebben van baby blues ahah. Soms wat huilbuien gehad omdat ik onzeker ben of was, en denk het niet goed te doen. Maar steun van partner en familie doet zoveel! En neem voldoende rust. Nu ook, probeer zo goed mogelijk te rusten voor je bevalt. En wat de vluchtkoffer betreft. Neem voldoende kleertjes ook mee voor jezelf om lekker comfy te zitten. 
Er is echt wel niets mooiers dan de baby bij jou te hebben. Hij is gelukkig een rustig tevreden babytje. Hoe gek, in de buik was hij zooo actief ahah. 
En ohja! Wat kraambezoek betreft, zeker met borstvoeding, laat ze vooral niet met te veel ineen keer komen. En niet te lang. Ik had daar zo veel last van, en de baby voelde de drukte ook wel. Je moet op schema blijven en dat is lastig dan. Maar ik denk dat ik ga overschakelen naar flesjesvoeding, en max 2 keer per dag afkolf om tog nog moedermelk te geven. 
als ik wat vergeten ben te zeggen, vraag gerust maar ahah !

Terug
Bovenaan