Hey Anouk,
Ben je wel eens in Zweden geweest? Ook een ontzettend mooi land, en ideaaaaaal om rond te trekken! Hebben wij een aantal jaren ook gedaan, met tentje, auto en kano. Geweldig. Geen ruige natuur, maar wel ontzettend schoon en mooi!! En de dagen zijn in de zomer superlang!
Woon nu sinds 5 jaar in Wenen, en het bevalt me nog steeds erg goed. Ben wel van plan ooit weer terug te gaan naar Nederland, maar wanneer precies weet ik nog niet. Mijn man kan al redelijk goed nederlands, dus dat scheelt ook.
We hebben 1,5 jaar geleden een rondreis gemaakt door Peru, een geweldige ervaring. Daarvoor waren we ook eens in Maleisie en Singapore. Met mijn vader was ik in China en New York. Heb een vriendin in Zuid-Afrika en daar was ik een aantal jaren geleden. En mijn ouders hebben een caravan dus we hebben ook al best veel van Europa gezien. Vandaar dat ik ook wel goed kon wennen hier, we waren vroeger vaak in Oostenrijk omdat mijn ouders weer vrienden in Tirol hebben.
Tja het heeft wel wat dat reizen, en inderdaad, als je kinderen hebt moet je het in de eerste jaren wat rustiger aandoen. Alhoewel ik ook wel eens berichten gelezen heb van jonge stellen die met hun baby rond gingen reizen door heel Azie ofzo! Heb ik wel bewondering voor. Maar ja,... het geld groeit nou ook weer niet op de rug.
Wat je ook zou kunnen doen is een combinatie van Zwitserland en Oostenrijk! Je gaat toch met de auto? Dan kun je er ook nog een paar dagen Italie bijaanplakken als het echt rotweer is. Je schreef wel dat het weer je niet zoveel uitmaakt, maar als het in de bergen eenmaal regent blijft het vaak een paar dagen hangen. En het is niet echt prettig in een zeiknatte tent en klamme slaapzak en kleren.
Mijn man en ik hebben deze zomer geen vakantie opgenomen, maar pas in oktober weer. Dan willen we met het vliegtuig naar Portugal, daar een auto huren en een beetje rondtrekken. Er is daar een leuke horsefarm die tochten van meerdere dagen organiseren te paard. Lijkt me leuk!
Heb al de hele ochtend menstruatiepijntjes, ben benieuwd wanneer het door gaat zetten. De zullen wel komen vandaag.... Hoe zit het met jou?
Liefs Lien