Lien!!!!!

A

Anoniem

Guest
Hoi Lien,

Ik heb ff n vraagje... even iets anders dan zwanger worden.

Jij woont toch in Oostenrijk? Wij zijn al een hele tijd aan het bedenke waar we naar toe willen op vakantie. Oostenrijk en Zwitserland staan op onze lijst van eventuele bestemmingen. We willen graag naar een gebied met ruigere natuur en bergen. Kan jij advies geven?

Verder alles goed? NOD al bijna in zicht? Ik moet nog 5 dagen tot mn NOD. Spannend dus. Voel van alles, maar kan echt alle kanten op...

Liefs Anoek

Hey Anouk!

Zwitserland heeft over het algemeen hogere bergen dan Oostenrijk, het ziet er dus wat dat betreft iets 'ruiger' uit. Wel is het veel duurder dan Oostenrijk (en bij ons kun je gewoon in euro betalen) en ik vind de mensen hier wat 'zachter', gezelliger en vriendelijker. Willen jullie gaan kamperen? En ga je voor actie of wandelen of relaxen in een therme? Wij hebben onze huwelijksreis vorig jaar gewoon in Oostenrijk verbracht, en waren paardrijden, paragliden, zeilen, mountainbiken etc. Overnacht hebben we in een gezellig hotel midden in de bergen, met sauna en  zwembad.

Als je echt voor ruig gaat kan ik je Noorwegen ook nog aanbevelen. Ook bergen (niet zo hoog maar toch..) Maar ook weer duur.

Hopelijk heb ik je hiermee een beetje kunnen helpen!

Liefs Lien

Hoi Lien,

Ja Noorwegen voeltook helemaal aan de eisen, ha ha! Daar zijn we echter allebei al een keer geweest en het is best ver rijden als je niet met deboot wilt (dat is dúúr niet normaal meer). We hebben zeker de onderste helft van Noorwegen al gezien, dus dat is dan niet zo leuk meer. We gaan graag ergens naar toe waar wenog niet eerder geweest zijn.
Ik ben wel een keer eenlang weekend in Oostenrijk geweest in Zell am See om te skiën. Maar danligt er overal sneeuw, dus geen idee hoe die regio er nu uit ziet, ha ha!!

Klinkt wel goed hoe jullie je huwelijksreis hebben doorgebracht! We willen gaan kamperen. Voor het eerst sinds jaren. Welk gebied in Oostenrijk heeft de mooiste/ruigste bergen? En weet je het toevallig van Zwitserland ook?

Leuk trouwens dat je wilde reageren. Het is ook even wat anders dan steeds bezig zijn met zwanger worden en zo. Af en toe vind ik het ook wel even fijn om aan iets anders te denken, ha ha! En de vakantie is een fijn onderwerp!

Liefs Anoek

Ja je hebt gelijk, het is inderdaad ook wel eens lekker om niet over zwanger worden na te denken en te kletsen! Mijn man en ik willen volgend jaar heel graag naar Canada, familie bezoeken. We kunnen er heel goedkoop naartoe vliegen (vanwege mijn werk) en daar natuurlijk ook gratis overnachten. Als ik nu zwanger zou worden gaat het heel lang duren voordat we die mogelijkheid weer hebben. Begrijp me niet verkeerd, een klein hummeltje is nu echt prioriteit nr 1, maar een vakantie of een leuke reis in het vooruitzicht maakt het wat makkelijker als het niet in een keer lukt toch? :)

De mooiste bergen zijn in het zuiden van Tirol, dicht tegen de Italiaanse grens, en ook in Südtirol (maar dan zit je alweer in Italie, het lijkt alleen Oostenrijk en je hebt een grote kans op zonnig weer vanwege de ligging aan de andere kant van de bergen) Mijn schoonouders wonen in Karinthie, de zuidelijkste provincie van Oostenrijk. In Karinthie zijn behalve bergen ook ontzettend veel schitterende meren. Van Zwitserland weet ik dat je meer in het zuiden, zuidwesten moet zitten voor de hoge bergen.

Als je van een beetje action houdt en sportief bent, is Oostenrijk de ideale vakantiebestemming. Als je gaat kamperen, zou ik of Karinthie aanraden of net over de grens Italie, vanwege de grotere kans op droog weer. (wel ideaal om te klussen natuurlijk zo'n tentje!! :)

Wanneer willen jullie gaan?

Liefs Lien

We willen in augustus gaan. Voor ons is supermooi weer niet het allerbelangrijkste. We willen nu een bestemming met een mooie natuur. Strandvakantie's hebben we genoeg gedaan. Zou op zich wel weer willen gaan duiken, maar met een mogelijke zwangerschap is dat niet aan te raden, ha ha!
Wat bedoel je met action? Ik ben niet een echte bergbeklimmer of zo. Wandelen vind ik wel leuk, maar heb niet de meest geweldige conditie. Ik raak wel meer overtuigd na jouw verhalen! Mn man wil heel graag naar Zwitserland en/ of Oostenrijk, maar ik wist het nog niet. Ik houd ook niet echt van die hele toeristische toestanden en wil graag rondtrekken. Paar dagen op de ene plek en dan weer door. Dus wil liever ook niet campings reserveren en zo...

Canada?!!! Lijkt me ook een geweldig mooi land. Ja ruigere natuur hé?!! Ik snap heel goed wat je bedoelt hoor. Dat je dat nog graag zou willen doen, maar dat je ook graag een kindje wilt. Ik heb het ook hoor.... Ik wil graag nog een keer terug naar Azië, maar niet met een klein kindje, dus dat gaat ook nog jaren duren....

Hoe lang woon jij nu in Oostenrijk? Kan je daar een beetje wennen?

Waar ben jij allemaal op vakantie geweest?

Liefs Anoek

Hey Anouk,

Ben je wel eens in Zweden geweest? Ook een ontzettend mooi land, en ideaaaaaal om rond te trekken! Hebben wij een aantal jaren ook gedaan, met tentje, auto en kano. Geweldig. Geen ruige natuur, maar wel ontzettend schoon en mooi!! En de dagen zijn in de zomer superlang!

Woon nu sinds 5 jaar in Wenen, en het bevalt me nog steeds erg goed. Ben wel van plan ooit weer terug te gaan naar Nederland, maar wanneer precies weet ik nog niet. Mijn man kan al redelijk goed nederlands, dus dat scheelt ook.

We hebben 1,5 jaar geleden een rondreis gemaakt door Peru, een geweldige ervaring. Daarvoor waren we ook eens in Maleisie en Singapore. Met mijn vader was ik in China en New York. Heb een vriendin in Zuid-Afrika en daar was ik een aantal jaren geleden. En mijn ouders hebben een caravan dus we hebben ook al best veel van Europa gezien. Vandaar dat ik ook wel goed kon wennen hier, we waren vroeger vaak in Oostenrijk omdat mijn ouders weer vrienden in Tirol hebben.

Tja het heeft wel wat dat reizen, en inderdaad, als je kinderen hebt moet je het in de eerste jaren wat rustiger aandoen. Alhoewel ik ook wel eens berichten gelezen heb van jonge stellen die met hun baby rond gingen reizen door heel Azie ofzo! Heb ik wel bewondering voor. Maar ja,... het geld groeit nou ook weer niet op de rug.

Wat je ook zou kunnen doen is een combinatie van Zwitserland en Oostenrijk! Je gaat toch met de auto? Dan kun je er ook nog een paar dagen Italie bijaanplakken als het echt rotweer is. Je schreef wel dat het weer je niet zoveel uitmaakt, maar als het in de bergen eenmaal regent blijft het vaak een paar dagen hangen. En  het is niet echt prettig in  een zeiknatte tent en klamme slaapzak en kleren.

Mijn man en ik hebben deze zomer geen vakantie opgenomen, maar pas in oktober weer. Dan willen we met het vliegtuig naar Portugal, daar een auto huren en een beetje rondtrekken. Er is daar een leuke horsefarm die tochten van meerdere dagen organiseren te paard. Lijkt me leuk!

Heb al de hele ochtend menstruatiepijntjes, ben benieuwd wanneer het door gaat zetten. De  zullen wel komen vandaag.... Hoe zit het met jou?

Liefs Lien

Hoi Lien,

Zweden ben ik inderdaad ook geweest. Wel nog met mn ouders en niet met mn man. Heb zo goed als heel scandinavië gezien. Vaak in Denemarken geweest, maar ook Noorwegen, Zweden en paar jaar geleden Fins Lapland in de winter! Dat was echt supergaaf!
We zijn de laatste keer naar Egypte geweest om te duiken. Dat was ook helemaal het einde, maar niet het soort vakantie die je wilt als je mogelijk zwanger bent. Van Europa hebben we ook al het nodige gezien. We zijn niet de types voor Zuid-frankrijk of Spanje.
We hebben net een nieuwe auto, dus een verre reis zit er dit jaar niet in. Zijn in Thailand geweest en dat vond ik echt zo'n ervaring. Wil dus graag ooit nog een keer terug naar Azië.

Zoals jij ook al opperde, Zwitserland én Oostenrijk, daar hebben we het gisteravond ook over gehad. Dus grote kans dat het dat wel gaat worden! Weer eens wat anders dan we gedaan hebben.

Jij woont dus in Wenen! Moet een enorm mooie stad zijn. Lijkt me ook wel wat! Was vroeger helemaal gek van Sissi en nu interesseert het echt verhaal me nog steeds. In Wenen zit toch ook die beroemde rijschool? Ik lees in jouw berichten dat je paardrijden wel leuk vindt of niet? Ik heb zelf ook een paar jaar gereden. Ben er nu ruim een half jaar mee gestopt. Ik reed bij een manege waar ik les had, maar kon het met mijn werk niet echt lekker meer combineren. heb namelijk een reistijd van 75 min enkele reis. Kon de les vaak niet halen. Sinds jan dit jaar heb ik ook een nieuwe baan, waar ik nog meer verantwoordelijkheid heb. Mn dagen zijn niet altijd standaard 8 uur. Dus vandaar gestopt. Wel ooit wel weer beginnen, maar nu eerst maar eens zwanger worden!
Portugal is trouwens wel erg mooi, zeker als   je het binnenland intrekt!

Balen dat je ongi-krampen hebt. Ik heb nog steeds met vlagen een raar gevoel in mn onderbuik, maar het lijkt niet op ongi-krampen. Vanochtend misselijk geweest tot de lunch en nu begint het ook weer. Nu ben ik vrij snel misselijk, dus ik zoek daar niet teveel achter. Donderdag is mn NOD en ik hoop dat de RD's wegblijven. Als ik vrijdagochtend nog niet ongi ben, ga ik de gok wagen en testen. Ik ben dan vrij dus dat is wel zo prettig, ongeacht wat de uitslag ook is.

Leuk trouwens zo "babbelen". Vind het ook wel fijn om naast het hele zwanger worden ook nog over iets anders te 'praten'.
Ik duim voor je dat je RD's wegblijven!

Liefs Anoek

Hey Anouk,

Tja, je hebt het misschien al wel gelezen. Ik heb vanochtend een test gedaan omdat ik gisteren niet ongesteld ben geworden. Twee streepjes dus positief! Heb nog steeds steekjes in mijn baarmoeder, maar misschien hoort dat er nu wel bij? Ik hoop zo voor jou dat het ook raak is!! Ga heel hard voor je duimen vrijdag, dan ga je toch testen?

Dus jij hebt ook al veel van scandinavie gezien haha! Ik ook met mijn broers en ouders. Mijn vader en moeder zijn echt van die scandinavie freaks...

Heb vroeger ook jarenlang op paardrijles gezeten, totdat ik na de havo naar het mbo ging en er echt geen tijd meer voor had. Mijn schoonzus heeft wel een paard, dus daar mag ik altijd even op rijden als ik in Nederland ben. Het kost wel ongelooflijk veel geld, een eigen paard! Maar ja, als je eenmaal paardengek bent....:)

Thailand lijkt me ook heel bijzonder, nooit geweest. Als je Azie mooi vindt kan ik je China ook heel erg aanraden. Is het klimaat ook niet zo vochtig.

Werk ze vandaag!

Liefs Lien

Terug
Bovenaan