Ligt jullie baby al met hoofd naar beneden?

Hoi,
Mijn baby ligt volgens mij nog steeds met z'n hoofd boven en billen beneden!
Ik begin zo bang te worden voor een stuitbevalling ineens! Morgen ga ik langs de gynaecoloog, ben benieuwd wat hij zegt. In principe is het pas belangrijk rond de 35 weken, want dan dalen ze in. Maar bij een 2e is dat later, en dit is mijn 2e. Maar ik heb een wandje in m'n baarmoeder zodat hij minder ruimte heeft om te draaien. Iemand misschien ervaring met een stuitbevalling? En hoe liggen jullie baby's nu?

Wendy
31 weken en 2 dagen zwanger van de 2e

Hoi Wendy,

Die van mij lag de laatste keer al met zijn hoofdje naar beneden. Ik moet straks weer naar de vk, dus zullen we kijken of dat nog steeds zo is. Ik ben bijna 34 weken. Ook voor ons is het het tweede kindje. Ik hoop dat hij of zij goed blijft liggen.

groetjes Nynke

Onze frummel ligt al weken met zijn koppie naar beneden maar nog niet vast in het bekken. De vorige zwangerschap lag de kleine al wel met 32 weken vast in het bekken wat ook geen pretje was omdat ik bijna niet meer kon zitten daardoor. Ik ga er niet van uit dat frummel niet meer gaat draaien aangezien het een grote baby is en de ruimte dus al aardig beperkt is.

Groetjes Anja

Hoi!

Onze kleine ligt inderdaad met het hoofdje naar beneden. Hij is nog niet ingedaald, dit is ook mijn 2e.

De 1e was met 29 weken al ingedaald, niet prettig inderdaad. Wat dat betreft is het ergens wel weer lekker dat 'ie nog wel wat hoger zit. Ik hoop verder dat hij geen aanstalten meer maakt om zich te draaien.

Ik zou me niet teveel zorgen maken m.b.t. tot een stuitligging. Het is niet ideaal, maar ze kunnen wellicht nog proberen te draaien. En je kunt wellicht nog steeds op de natuurlijke manier bevallen, mijn moeder en zus hadden hun eerste in een stuit en die zijn keurig ter wereld gekomen zonder  extra moeite.

Ik heb ooit de tip gehoord om op je knieen te gaan zitten en je hoofd neer te leggen. (waarschijnlijk het meest comfortabel op  je bed). Dan zit je dus met je billen omhoog. Door de zwaartekracht zou je je kindje dan kunnen stimuleren om te draaien.

Groetjes, Marisa

Hallo,

Ik hoor eigenlijk bij het augustus forum, want ik ben 8-8 uitgerekend. Maar ik denk dat het kleintje in juli komt en ik lees dus ook met jullie mee.

Bij mijn eerste zwangerschap lag de kleine met 30 weken al met het hoofdje naar beneden. En toen de verloskundige met 35 weken voelde, vertelde ze mij, dat het kindje ook al bijna helemaal was ingedaald en dat het nu niet meer zou draaien. Want dan kon het gelijk het cirrcus in, zei ze. Nou ik heb de circusschool al gebeld, want de week erna, lag meneertje weer met zijn hoofdje boven. De week daarna, dus met 37 weken, lag het weer met het hoofdje beneden en was ook helemaal ingedaald.

Je hebt echt nog wel tijd hoor..

Groetjes

Hoi,
bedankt alvast voor de reacties, het stelt me weer een beetje gerust. Ik ga zeker even een paar keer die positie van op de knieen en hoofd nr beneden uitproberen, want je weet maar nooit! Ook goed dat je dus wel hoort dat baby's gewoon een paar keer draaien.
Volgens mijn gyn ligt ie nog steeds dus in een stuit, maar omdat ie veel beweegt en trapt kan ie zich daardoor afzetten en nog draaien. Ik moet zeggen dat ik niet denk dat ie dat gaat doen, want hij ligt al sinds het allerbegin zo!
Ik houd jullie op de hoogte.....

wendy

ik heb geen idee hoe het kindje ligt.
eerst dacht ze met hoofdje beneden daarna dacht ze dat hij het hoofdje rechts boven had. dus ja geen idee. ik zie het zaterdag wel op de echo hoe hij ligt.
ze zeggen dat ze nog op het laatste moment kunnen draaien als het je tweede is.
ik zie het wel.
groeten petra

Hallo,

Afgelopen dinsdag bij de verloskundige geweest en ze vermoed dat  het kindje met het hoofd naar beneden ligt, en dan rechts de romp en kontje boven en beentjes ergens meer links.  Om er helemaal zeker van te zijn heb ik over  twee weken een liggingsecho, dan weten we het dus zeker. Ook wel weer leuk een echo want na de 20 weken echo heb ik geen echo meer gehad omdat alles goed gaat. Ik hoop heel erg dat  het kindje  netjes met  het hoofdje naar beneden blijft liggen want ik wil graag thuis bevallen. Verder ligt het kindje vrij diep al in mijn bekken, dat was al een paar weken geleden zo en is niet veranderd.  Soms drukt dat wel erg op mijn blaas.. De bewegingen zijn soms zo krachtig, vanmiddag haalde de baby fel uit dat het me gewoon pijn deed! De laatste dagen  is het ook heel actief, bijna continue voel ik wel een beweging. Op zich wel een  fijn gevoel hoor, wat leven in de brouwerij!

Groetjes,
Elise  

Terug
Bovenaan