Ligt jullie baby al met hoofd naar beneden?

hallo,

nou 3 weken geleden lag de kleine goed. Kopje onder, billen boven en voetjes trapte vrolijk in zijn zij/ribben. Ik was toen 30 weken zwanger.

Nu heb ik mijn twijfels. Het rommeld van alle kanten en ik krijg trappen op plaatsten die niet veel goed voorspellen.
Ik moet maandag naar de verloskundige. Kijken wat zij zegt hoe de kleine ligt.

Ik ben een klein beetje bang. Ik moet er niet aan denken om de kleine te draaien of erger nog een keizersnee. Hopelijk ligt de kleine goed en blijft hij liggen.

Groetjes Jeanine

Gisteren controle gehad bij de gync en onze frummel ligt met zijn koppie naar beneden en vast in het bekken. Die zal dus niet meer zo snel omdraaien denk  ik. Het is ook een flinkert dus als hij draait dan zal ik dat zeker voelen. Dat frummel ingedaald is merk ik vooral dat ik nu nog meer moet plassen en dat ik meer last heb van mijn bekken, wat dat betreft had ie daar nog best even mee mogen wachten

Groetjes Anja

Hee hoi,

vandaag controle gehad bij de dokter en alles was gelukkig weer goed. Hij dacht dat de baby ook wel met het hoofd naar beneden lag maar was niet helemaal zeker. En aangezien mijn dochter zo laat nog (36 week) nog gedraaid is vond hij het nu niet nodig om uitgebreid te kijken. Met 2 week moet ik toch weer komen en dan ben ik 36 weken. Voel de baby ook nog alle kanten op bewegen dus we zullen wel zien!

Groetjes Alberdien

Hoi Alberdien,

Wat super dat ie van jou is gedraaid zeg! Dat scheelt weer! Hopelijk blijft ie inderdaad zo nu.
Volgens mij ben ik nu de enige met een stuit. Heb me enorm ingelezen over de keizersnede omdat die wrs gepland wordt nu. as di echo en gesprek. Ben zo benieuwd wat hij zegt!

wendy

Hey,

Van de week bij de gyn geweest en ja onze kleine ligt met het hoofdje naar beneden maar nog niet helemaal vast... maar al wel in het bekken gezakt voor een stukje.

Maar toen zei de gyn nog zo heel leuk, dat er nog steeds een kans bestaat dat de kleine helemaal omdraaid!!! dat gebeurt dan maar bij 2% maar toch.... ik had zoiets van oh nee toch ik hoop niet dat het bij gebeurt.

Ik hoop voor iedereen dat alle kleintjes zich aan de goede richting houden en met het koppie naar beneden gaan liggen.

Succes allemaal alvast met de bevalling.

groetjes Snoopy

Hee hoi Wendy,

ik weet nog niet hoe deze ligt hoor, mijn dochtertje (nu bijna 2) is pas heel laat gedraaid en daarom heeft de dokter nu zo iets van we kijken bij 36 week wel hoe deze ligt...
Denk trouwens wel dat ie goed ligt, voelt heel anders dan mijn vorige zwangerschap, maar we zullen zien, volgende week woensdag weer controle!

Groetjes en hopelijk draait die van jou nog!

Alberdien

Dusss.... vandaag mijn 36 week check up.... en de baby ligt nu dwars  ......
volgende week een echo op dinsdag en dan donderdags weer een afspraak..... ben wel heel benieuwd, mijn dochter was destijds ook heel laat met goed liggen maar lag nu toch al wel goed..
Nou ja, we zullen wel zien heb alleen geen zin in een keizersnede!

en Wendy hoe ligt die van jou?

Groetjes Alberdien

Nou Alberdien:
Hij ligt nog steeds in een stuit met z'n voeten omhoog; de keizersnede is gepland
op maandag 13 juli!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ik mocht wel kiezen tussen stuitbevalling en keizersnede, maar na vele mensen gesproken te hebben en artikelen te hebben gelezen ga ik toch voor the safe side. Voor de baby! Ik zie zoiezo een stuitbevalling niet zitten. Maar ben ook niet echt blij met een keizersneden, je
kan zo weinig zelf doen de 1e tijd! Dat wordt moeilijk.
Dus tenzij hij niet eerder komt, wordt mijn jongen geboren maandag 13 juli, gek he! Dan ben ik 39 weken en 2 dagen. Ben benieuwd, want mijn 1e kwam met 39
weken precies...
Ik zal voor je duimen alberdien dat jouw baby wel weer normaal komt te liggen! Want dwars is sowieso een keizersnede!

wendy
35 weken zwanger en 5 dagen

Terug
Bovenaan