Ligt jullie baby al met hoofd naar beneden?

hoi,

mijn dokter heeft nog niet gekeken hoe het ligt, maar volgens mij draait het ook nog alle kanten op. MIjn dochter lag de hele zwangerschap verkeerd om en is pas goed gedraaid in week 36 dus het kan nog!

Groetjes Alberdien

Dit kleintje lag met 28wkn al met haar hoofd naar beneden. ook ik heb begrepen dat ze echter nog heen en weer kan draaien.

Mijn oudste dochtertje lag al met 27wkn goed en is nooit meer terug gedraaid...dus tja...wie zal het zeggen.

Als de bevalling straks maar goed gaat.

hilal
30wln

Nou, dan hoop ik op jouw verhaal Alberdien!!!
Met 36 weken nog draaien, dat wordt duimen dus!!!
Heb as dinsdag weer een afspraak, ben benieuwd wat ze dan zeggen. Maar ja, dan ben ik pas 33 weken.

wendy

hoi!

begin zelf ook wel heel nieuwsgierig te worden hoe deze baby ligt, volgende week ook weer een afspraak bij de dokter dus ga er toch maar eens naar vragen!

Groetjes Alberdien

ze is alweer omgedraaid: hoofd omhoog, billen omlaag en benen gestrekt:  
volgende week woensdag de volgende controle en 11/6 een groeiecho dus we zien het wel weer.

Ja, eindelijk... na drie weken overdwars was meneertje de dag voor de groei-echo aan het verbouwen geslagen (zo voelde het tenminste;-) en ligt nu met zijn hoofdje keurig in het bekken. Ben benieuwd of dat ook zo blijft.
Mijn eerste lag al sinds week 30 vast...

Nou, mijn angsten zijn uitgekomen: hij ligt nog in een stuit!!!!!!!
En door de vorm van mijn baarmoeder (wandje erin) heeft hij geen ruimte om te draaien en van buitenaf draaien heeft ook nauwelijks zin. Bij mijn vorm baarmoeder komt een stuit vaker voor. Dit hoorde ik allemaal gister, met de info dat ik over 2 weken terug moet komen zodat ik een echo krijg en alle factoren zoals lengte, ligging enz worden bekeken. Daarna heb ik een gesprek met de gynaecoloog en bespreken we wat we doen. AAAAAAAHHHHH!!!!!!
Gelukkig zei hij dat bij een stuitbevalling de moeder en de gynaecoloog er allebei volledig achter moeten staan, anders heeft het geen zin. Nou, geef mij maar een keizersnede, want voetjes of billen eerst en dan het risico voor de baby, daar heb ik geen zin in!
Ik vind het wel behoorlijk heftig allemaal, dit had ik ondanks mijn angsten niet echt verwacht! Gelukkig begin ik er langzamerhand steeds meer aan te wennen.
Het kan dus zijn dat als de keizersnede doorgaat, ik wel 1 of 2 weken eerder beval! Want ik hoorde dat ze dat vaak eerder plannen.

wendy
33 weken en 4 dagen zwanger

Terug
Bovenaan