Ligt jullie baby al met hoofd naar beneden?

Hee Wendy!

spannend zeg, de datum al geprikt!!! wow! Stuitbevalling mag hier helemaal niet, tenminste doen ze niet in het ziekenhuis hier waar ik ga bevallen (wij wonen in canada) dus ook dan hier geen keus. En omdat mijn dochter zo vroeg was (38,2 week geboren) ben ik bang dat ik binnen 2 week al een keizersnee heb als deze zich niet meer draait.
Baal er echt van, heb eigenlijk ook nog wel het idee dat ie zat kan draaien maar ja ze moeten hem/haar wel de tijd geven natuurlijk!
Ach ja, eerst de echo volgende week maar afwachten en de dokter wou ook wel een draaipoging proberen dus we zullen zien.

Groetjes Alberdien (vandaag 36 week)

De mijne was 3 weken geleden (week 32) al gedraaid volgens de VK. Maar daarvoor zat ik er ook erg mee. Heel toevallig kwam die vraag tijdens de puf-gym en die lerares had ons een goeie tip gegeven. Het leek alsof het bij mij geholpen had.

Ga op je handen en knieeen zitten en kruip lekker rond als een klein kind. Of ga op de handen en knieeen zitten en wiebelt een beetje met je heupen. Houd het 2 x 20 minuten vol en de zwaartekracht gaat je ook een beetje helpen. Wel blijven adem halen hè!

Klinkt zwaarder dan het is hoor. Maar die puf-gym juf had het inderdaad tijdens een congres dat gehoord en bij haar stond het ook ergens in haar handboek.

Succes!

(Ben benieuwd of de kleine al ingedaald is. MOrgen weer naar de VD. Deze week is week 35)

@snoopy: dat helpt bij mij niet door m'n baarmoeder die apart van vorm is helaas. Heb het standje al uitgeprobeerd een paar weken geleden! Ook zou acupunctuur goed kunnen helpen of moxatherapie. maar bij mij kleine kans.
@Alberdien: Ik hoop voor je dat ie deze week toch stiekem goed gedraaid is!

Het is nu nog maar 3 weken, maar ben benieuwd of hij niet eerder komt...
Ben er wel klaaar mee zeg maar!

@Wendy: vervelend zeg. maar ga je of je VD/Gym dan toch wel proberen om het kindje te draaien dan? Of laten jullie het zo en dan voor een keizersnee gaan?

VD zei dat ons kleine al goed ingezakt is met d'r hoofdje. Kan nog wel om de lengte as draaien. En dat voel je! Nou, nog 4,5 week voor mij.

Hoi!

Wat een gedoe zeg... madam heeft sinds week 27 met haar hoofd keurig netjes naar beneden gelegen.. Zit ik gistermiddag op de bank.. voel ik me daar opeens een aardverschuiving in mijn buik... niet normaal... Ik had het idee dat ze in stuit gedraaid was.. vandaag moest ik toch voor controle naar de VK, en ja hoor, madam is gedraaid.. Heel fijn, niet dus! Gelukkig ben ik lang en is ze nog niet ingedaald, volgens de VK dus nog ruimte genoeg om ook weer om te draaien.... Ik ga volgende week bij mijn bekkenfysio langs (heb ook nog last van mijn bekken) en die kan door middel van voetreflexzone massage wat extra ruimte in mijn buik creeren waardoor ze weer terug kan draaien.. Iemand trouwens ervaring met acupunctuur en moxa therapie?? Dat lijkt me namelijk ook wel wat om te proberen. Volgende week donderdag een liggingsecho (dan ben ik 36 weken)... Dus die kleine dame in mijn buik heeft nog even om uit zichzelf te draaien.. maar hopen dat ze dat doet ook... anders denk ik eraan om een versie poging te proberen. Ik weet het, de ervaringen zijn erg verschillend daarbij, maar goed, het is het proberen waard als ze niet vanzelf wil terug draaien...

Groeten,

Eghosa

Hee hoi!

Goed nieuws! onze baby ligt nu met zijn   hoofdje naar beneden!!! Had zelf ook al het idee   dat ie anders lag dan   vorige week en het is ook nog zo! Ben helemaal blij!

En Eghosa, weet niet of je het al doet maar op je handen en knieen zitten schijnt echt te werken.... heb van de week wel een paar keer met mijn dochter gespeeld op de grond en toen op handen en knieen gezeten dus wie weet!

Groetjes Alberdien

dag dames,

ons kindje is al vanaf week 31 ingedaald met zijn hoofdje naar beneden.
Afgelopen week is hij vast gaan liggen dus draaien zit er niet meer in voor hem :D
Deze mama is wel blij dus!

Liefs Saskia 35,2 wk

Terug
Bovenaan