Lijstje december (uitgerekend)

Nou, Machteld, ik heb een soortgelijke ervaring zo'n beetje!
Ik ben 5 december jl. gecuretteerd, met 6 weken een echo gehad maar groei leek achter te blijven (veel te klein, maar kan!)
een paar dagen later echter wel een kloppend hartje te zien en 't vruchtje was weer gegroeid. Dus weer helemaal blij!! Tot een week later rond 8 weken, het hartje gestopt was met kloppen en ook de groei was natuurlijk gestopt. Dus vandaar mijn angst, maarrrr.....

Het leek nu goed!!!!!!

We hebben  ons mini-babytje gezien wat qua grootte keurig volgens planning gaat (zelfs precies zoals mijn eigen berekening!) en.. jawel.. een druk bonzend hartje!!!!  Morgen ben ik 8 weken.
Ik hoop zo dat het goed blijft gaan!!! Maar ik heb weer wat hoop en ben voorzichtig blij natuurlijk.. al blijven de eerste weken altijd spannend. Ik mag met 11 weken weer komen, gezien de vorige mk.

Weet je waar ik nu wel steeds bang voor ben? Dat de kwaaltjes opeens ophouden, dat had ik dus de vorige keer. Ik vóelde dus echt dat het misging. Maar goed, dit is een veel betere eerste echo dus we houden moed!!!   Jij ook doen hoor!!

Hoi Happy!

Geweldig nieuws. Geniet er maar van. En van die zwangerschapskwaaltjes dan ook maar.

Vandaag mijn dochtertje naar de kleuter gebracht, ze kwam zo gelukkig de school weer uit stappen. Ze wilde s'middags weer! Morgen moet ze weer naar de peuter maar ik geloof dat ze daar niet zoveel zin meer in heeft. s'middags heeft ze samen met mij op de bank geslapen. Heerlijk zo'n hummeltje bovenop je. Dat was al tijden niet meer gebeurt.

Ik hoop dat ik donderdag ook met goed nieuws kom. Ik mag s'morgens om 20 voor 10.
Groetjes Machteld

Hee meiden!

Ik wil mezelf ook graag tussen het rijtje zetten, maar durf het niet zo goed... Ik heb een lieve dochter van bijna drie, maar daar zijn 4 miskramen aan vooraf gegaan. Ook na haar heb ik weer een miskraam gehad. Dit is dus mijn 7e zwangerschap. Pffff, heel erg onzeker en het liefst zou ik de eerste 3 maanden slapen en pas wakker worden als de risico ´s wat minder worden. Maar goed, proberen uit te gaan van het beste.

Ik ben 26 jaar en de 18e december uitgerekend van mijn 2e kindje.

Groetjes en iedereen veel succes de komende maanden!
Evelien

Lieve Evelien.

Er zijn er veel meer op dit forum die daar last van hebben. Ik zelf ook. Maar ik probeer nu van elke dag dat ik wel zwanger ben zoveel mogelijk te genieten. Ondanks de misselijkheid en de stress die door mijn keel giert zo nu en dan. Ik geef het kindje wat in me groeit zoveel mogelijk liefde en hoop en bidt dat ik het echt vast zal mogen houden deze keer. Dat gun ik jullie ook allemaal. Ik denk dat juist diegene die nu zo bang zijn dit forum nodig hebben om er door te komen. Ik ben wel heel voorzichtig geworden om het te vertellen aan alle vrienden. Mijn oudste zoon is 6 en is er zo vanaf geweest toen onze baby dood ging, daarom heb ik dit nodig om er over te kunnen praten.
Wel vind ik het een beetje sneu voor degene die gewoon lekker vrolijk zwanger willen zijn. Daarom hoop ik dat het decemberforum er snel komt. Dan kunnen we deze zware onderwerpen onder een aparte discussie voeren zodat je er zelf voor kunt kiezen om het wel of niet te lezen. Want ik durf gewoon niet te praten over positie kleding enzo.maar reken maar dat dat komt als ik 12 weken en een beetje ben.
Heel veel liefs en sterkte met alle uren waar we nog doorheen komen. Als we het een beetje samen doen komen we er vast wel.

groetjes MAchteld

Hallo,

Wat fijn voor je Happy. Als het zo goed gaat, dan moet het zo goed blijven gaan! Dat is ook eng om te denken omdat je jezelf voor een teleurstelling wilt behoeden, maar dat kan toch niet. Bovendien denk ik dat vertrouwen en rust alleen maar goed is, ook al is dat lang niet altijd op te brengen.

Evelien, welkom. Natuurlijk is het hartstikke spannend. Zeker voor jou zal gelden dat die spanning niet makkelijk los te laten is. Zijn mk's binnen 13 weken geweest?
Ik zelf heb er weinig ervaring mee. Mijn allereerste zwangerschap (in 1x raak) heeft nog geen 5 weken (of in het echt dan 3 weken) geduurd. Het voelde voor mij als 5 dagen over tijd, maar wel ook zeker een teleurstelling. Daarna was het zeker niet in 1x raak en was mijn lichaam ook even van slag.
Wel hebben wij vrienden, die hebben 3 mk's gehad en toen een gezond meisje dat inmiddels - net als onze oudste - bijna 2,5 jaar is. Toen dachten ze dat het wel goed zou gaan, maar vorig jaar april weer een mk. Ze zijn beiden onderzocht en medisch gezien geen bijzondere reden. Inmiddels zijn zij sinds september weer in verwachting en dus uitgerekend begin juni.
Volgens mij is het hartstikke moeilijk als je niemand in je omgeving kent die dat ook meemaakt, ook al zullen mensen het nog zo hard proberen te begrijpen. Daarom is zo'n forum juist goed.
Voor mij geldt nu ook: ik heb altijd keuze om verhalen te lezen. Deel vooral jouw verhaal. Dat bewijst maar weer dat zwangerschap en een gezond kindje absoluut niet vanzelfsprekend zijn.
Hoe dichter mijn echo komt, hoe spannender ik het ook vind worden.

Beste Machteld, ik duim heel erg voor je dat het goed gaat. Zeker nu het minder loopt met de zaak. Financieel kom je er uiteindelijk wel uit. Een nieuw leven kan juist relativerend zijn.

Groeten, Tamar

quote: happy75 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('20-04-2009 08:14:52'));

naam                  
leeftijd
kindje
uitgerekend
afspraak vk/gyn
echo                

Happy 75
 33
 2e
1 dec.
20 apr.
20 apr.

Dessie
32
3e
1 dec.        

1 apr.

bijtje25
27
2e
1  dec.
...
...

kerstwondertje        
24        
2e
3 dec
...
...

pauline        
25
2e
3 dec
...
...

Arianne
28        
2e
4 dec
21 april

Jacq
2e
5 dec

Uitje
27
1e
6 dec
6 mei

?

Irene
26
1e
6 dec
27 apr

Snoopy80
28
2e
6 dec
--

Machteld    
33
3e
7 dec.
23 april
23 april

Lievielienie
30
1e
7 dec.
23 april
23 april

Janneke24
26
3e
8 dec
----

Gienie

Ilona
29

28
3e

2e
8 dec.

11 dec.

27  april            

Tamar

33

3e

15 dec

4 mei

12 mei

Bello  

31

1e

15 dec

29 april

29 april

Alysse                                         27
2e
16 dec.
----

Jansske

28

2e

18 dec

13 mei

13 mei

Hoi allemaal.

Ik zie dat Arianne vandaag een echo heeft gehad,
als je dit leest: hoe ging het?? Laat maar even weten als je kans ziet.

Ja en Evelien: het is ook superspannend en doodeng.
Net als Machteld ben ik ook nog absoluut niet bezig met positiekleding zoeken, babykleertjes kijken of dat soort dingen. Dat was bij mijn eerste wel anders!!! Weet nog dat we toen in het begin een weekendje weg waren (was ik ook iets van 8 of 9 weken) en we allerlei babykleertjes hebben gekocht, wat een heerlijk gevoel was dat.. maar nu.. ik ben veeeel voorzichtiger en terughoudender.
Ik zou wel willen, maar durf niet.
Ook met het rondvertellen is dat een stuk anders.
Nu weten alleen onze ouders het, verder nog niemand...
Morgenavond komt er een mevrouw van Moeders voor Moeders, ik wil daar wel graag aan mee doen maar heb wel gevraagd of ze geen stickers op haar auto heeft enzo omdat ik het nog even geheim wil houden, dat begreep ze en ze had geen stickers!

Trouwens, hoe zit het met jullie? werken jullie en zo ja, hoeveel?
Ik werk 2 dagen per week en bevalt me altijd erg goed.
Ben van plan dat straks als de 2e er is, ook te blijven doen, als het kan en lukt natuurlijk.   Ik ben wel benieuwd naar jullie....

Groetjes en fijne avond (wéér een dag verder in de zwangerschap!!!)

Terug
Bovenaan