Lijstje december (uitgerekend)

quote: mamatorist reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('31-03-2009 10:45:52'));

Hoi "Happy" !!! Hier log ik speciaal voor in hoor. Ik had namelijk de eer om als eerste te horen dat je zwanger bent en moest zo lachen toen ik las dat je nogmaals een test gedaan hebt en nog meer testen op voorraad hebt liggen. Geweldig!!

Ik weet dat dit een enorme wens van jullie is die in vervulling gaat en zat dan ook met tranen in mijn ogen toen ik dit goede nieuws van jou te horen kreeg. Nou ja te lezen dan!!!

Je weet dat ik het jou enorm gun. Probeer te ontspannen en geniet. Die hartige trek van jou is toch een teken dat er echt wat gebeurt. En dat is beter dan dat je elke dag met je hoofd in het toilet hangt.

Meis, het is moeilijk maar geniet!! En als je nog een keer (of honderd keer) wilt juichen, blij zijn, over kwalen wilt klagen of over alles wat je dwars zit weet je mijn msn te vinden!!!

Ik juich nog even volop met je mee hoor!!!

Een hele dikke knuffel van Marloes en Stijn!!!

Hoi Mamatorist, ik herken me wel in jouw reactie!
Het was van mij ook een hele grote wens, en heb veel tegenslag gehad, en ja: ik heb ook een voorraadje tests!  Destijds een 9-pak besteld bij L10, en die zijn nu allemaal op. Voor alle zekerheid (de laatste test gaf een wat vage 2e streep), heb ik zelfs nog een digitale test gekocht, waarvoor ik nu dus nog 2 staafjes heb liggen...
Groetjes, Roeie Klied

Hoi dames,

Wie weet hoe het in zijn werk gaat bij moeders voor moeders?
Ik heb me ingeschreven en morgen komt er al iemand om uitleg te geven. Ik vind het eigenlijk wel spannend. Ik had nog niet verwacht dat ze nu al contact op zouden nemen.
Zijn er al meer dames die zich opgegeven hebben?

Groetjes Bello

Beste Bello,

Ik heb me ook al opgegeven. Bovendien heb ik met mijn twee dochter ook meegedaan. Bij de eerste wist ik niet v.h. bestaan.
Ze komen langs om jouw vragen te beantwoorden en algemeen uitleg te geven en afspraken te maken. Verder moet je een potje met urine leveren omdat ze dan kunnen testen of er voldoende hcg in zit.
Uiteindelijk krijg je kratten met flescontainers. Die stinken van binnen omdat er een goedje in zit voor de houdbaarheid. Dit mag je luchten, maar zorg dat er geen rotzooi in valt (beestjes of zo als je dat buiten doet).
Verder komt eens per week een chauffeur om de gebruikte containers op te halen. Volgens mij hebben ze zelf een voorkeur, omdat de chauffeur (ook vrijwilliger) ook maar moet kunnen. Als je er zelf niet bent, kun je het krat of de kratten buiten zetten met eventueel meegeleverde plastic zak. Als je wil dat het allemaal niet zichtbaar is voor buren of zo, dan kun je daar ook afspraken over maken (in achtertuin zetten bijvoorbeeld).
Je hoeft niet 'één container helemaal vol te doen, voordat je aan een andere container begint.
Verder krijg je gratis een soort maatbeker om urine in op te vangen en over te schenken in de containers. Als je twee WC's hebt dan raad ik je aan om gelijk om 2 kannetjes te vragen. Hoef je niet heen en weer te lopen.

Verder komen ze zo vroeg omdat ze urine van week 6 tot en met 16 kunnen gebruiken. Je krijgt er een cadeautje voor en dat kun je kiezen. Moet je maar kijken op die website.
Als je 10 weken meedoet (ook als je een weekje tussendoor met vakantie bent of zo) krijg je ook nog een fotolijstje.
Alles wat je opvangt is mooi meegenomen.

Hartstikke goed dat je meedoet. De vorige keer was ik het na week 16 ook wel zat, maar als je ook maar één vrouw helpt vruchtbaar worden of één jongetje helpt zijn balletjes te laten indalen, dan heb je een enorme dienst bewezen.

Succes.

Tamar

He dames, zit n beetje in de rats.
K ga morgen naar de huisarts voor een gesprekje en als ik eerlijk ben, ik doe het bijna in m'n broek. De vorige x voelde ik me ook zo goed en toen bleek op de 10 weken echo dat het kindje met 8 weken was ophouden te groeien.
Nu denken jullie vast...nou toch hartstikke mooi dat je je zo ok voelt....ja is ook zo, maar bij mijn 1ste zwangerschap ben ik 9 mnd kots beroerd geweest en ik ga er nog steeds vanuit dat dat bij een volgende zwangerschap ook wel het geval zal wezen.
Toen dit de vorige x uit bleef dacht ik een super goede zwangerschap te krijgen.....niet dus...heeft m'n eigen lichaam me mooi beduveld....pats in 1x je hele mooie geweldige droom uit elkaar. En hoe meer ik erover nadenk hoe meer het me beangstigt dat dit ook weer niet goed is. K heb het vanavond aan m'n moeder verteld en ik voelde me helemaal verdrietig worden en heb dan ook erg gehuild aan de telefoon. Ik vind het een rot gevoel dat ik me zo goed voel, ik wil elke ochtend kotsend boven het toilet hangen......dan weet ik zeker dat het er zit. Verklaar me maar voor gek, maar zo ervaar ik het echt.

Ilona

quote: Loon81 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('15-04-2009 21:01:03'));

He dames, zit n beetje in de rats.
K ga morgen naar de huisarts voor een gesprekje en als ik eerlijk ben, ik doe het bijna in m'n broek. De vorige x voelde ik me ook zo goed en toen bleek op de 10 weken echo dat het kindje met 8 weken was ophouden te groeien.
Nu denken jullie vast...nou toch hartstikke mooi dat je je zo ok voelt....ja is ook zo, maar bij mijn 1ste zwangerschap ben ik 9 mnd kots beroerd geweest en ik ga er nog steeds vanuit dat dat bij een volgende zwangerschap ook wel het geval zal wezen.
Toen dit de vorige x uit bleef dacht ik een super goede zwangerschap te krijgen.....niet dus...heeft m'n eigen lichaam me mooi beduveld....pats in 1x je hele mooie geweldige droom uit elkaar. En hoe meer ik erover nadenk hoe meer het me beangstigt dat dit ook weer niet goed is. K heb het vanavond aan m'n moeder verteld en ik voelde me helemaal verdrietig worden en heb dan ook erg gehuild aan de telefoon. Ik vind het een rot gevoel dat ik me zo goed voel, ik wil elke ochtend kotsend boven het toilet hangen......dan weet ik zeker dat het er zit. Verklaar me maar voor gek, maar zo ervaar ik het echt.

Ilona

Oh ja wie wil mij even bij lijst opzetten....ben zo'n kluns met zulke dingen :)

Hallo Illona

Herken wel wat je beschrijft. Bij mij komt de misselijkheid en het boeren nu een beetje opzetten. Weet je het blijft spannend vooral als je al een miskraam gehad hebt. Bij mij is het kindje gestopt met groeien toen het 11 weken en 4 dagen was. Ik voelde me zo zwanger als wat toen ik voor de eerste keer alleen voor de echo (derde echo) ging in de 13 week.. Die klap was zo verschrikkelijk hard dat het nog naklinkt in mijn wezen. Soms kan ik de uren niet voorbij kijken. Maar we moeten er toch doorheen. Ik ben zelf een heel extravert figuur. Ik kan bijna niets voor me houden. Maar we moeten de zwangerschap echt stilhouden. Mijn zoontje van 6 heeft het zo moeilijk gevonden dat de baby dood was. Hij kan niet te lang met die spanning omgaan. Dus alleen mijn moeder en mijn zus in Tsechie weten het. Mijn man loopt met heel andere kopzorgen rond, dus daar kan ik het niet te vaak over hebben. Dus ik snap het best dat je zo nu en dan zin het om een potje te janken. Heb ik ook. Dus heb ik vandaag in de bieb allemaal ouders van nu gehaald om te kunnen lezen. Daar gaat het allemaal al over bevallingen en dan doe ik net alsof die periode waar ik nu in zit al voorbij is. Werkt trouwens maar heel even. Tja tot zover dit.

Ik lees over MvM. Ik mag niet meedoen omdat ik in het verleden bloedtransfusies heb ondergaan. Ik snap trouwens niet dat het dan niet meer mag.. Na twee jaar mag je wel zelf weer bloed afstaan. Ik vind het heel jammer dat ik niet mee mag doen. Ik had het graag gedaan. maar ja.
Ps. Heeft iemand nog een tip tegen boeren of heeft iemand anders er ook last van?
Is er trouwens nog iemand die deze week een echo heeft?

Iloona ik wens je heel veel succes bij de huisarts morgen. Meestal zijn die niet zo  meelevend na een miskraam  als verloskundigen. Dus als jij het echt niet uithoud en een echo wilt, is het misschien handig om dat op te schrijven zodat je niet na 10 minuten buiten de deur staat en het gevoel hebt dat je een bal met hormonen bent die het maar over zich heen moet laten komen. Of misschien iemand meenemen? Ik heb bij de eerste een verloskundige gehad en bij de tweede een huisarts. Niet iedere huisarts zal trouwens hetzelfde zijn.
Groetjes Machpaars

Terug
Bovenaan