Maart 2021 ❤️

Welkom JulieD! Goed dat je na de miskraam zo goed naar je lichaam luisterde, extra spannend deze keer. Heb je al gebeld voor een (wellicht een vroege) echo?
Ik ben uitgerekend op 23 maart :) dus we lopen aardig gelijk!  
Heb je al 'klachten'? 

[quote quote=10342659]Welkom JulieD! Goed dat je na de miskraam zo goed naar je lichaam luisterde, extra spannend deze keer. Heb je al gebeld voor een (wellicht een vroege) echo? Ik ben uitgerekend op 23 maart ? dus we lopen aardig gelijk! Heb je al ‘klachten’?[/quote]

Ik wil me vanavond gaan aanmelden bij de verloskundige praktijk. Hoop dat ze mij dan morgen terugbellen. Moet zeggen begin nu al wel ook wat spanning te voelen. De miskraam was uiteindelijk redelijk traumatisch (met spoed naar het ziekenhuis uiteindelijk).
Wat leuk dat we aardig gelijk lopen. Ik heb zeker wel wat klachten. Vermoeidheid en pijnlijke borsten vooral. Vaag wat misselijkheid ook. En jij?

Hi aanstaande mama's, ?
Ik had afgelopen maandag de positieve test is handen. Een 1,5 uur voordat we met vrienden een midweekje weg op vakantie gingen. De ouderwetse "ik heb blaasontsteking en antibiotica" namen ze voor lief maar met vraagtekens ?! 

gelukkig is de week voorbij en kan ik op mijn roze wolk stappen ? uitgerekend einde maart volgens eigen tellen.. lieve groet.

Welkom voor de dames die op de valreep nog net in maart vallen! 
Wat vervelend van je miskraam Julie. Knap van je dat je daarna zo goed naar je lichaam en vooral je gevoel hebt kunnen luisteren. Nu heel hard duimen dat het goed blijft gaan.
Ik had sinds gisteravond opeens wat bruin bij het afvegen na het plassen. Nu hebben mijn vriend en ik een paar dagen geleden seks gehad en had ik daarna ook wat bloed maar daar maakte ik me geen zorgen over omdat ik weet dat dat kan gebeuren na seks. Dat was ook enkel dat en toen was het weer gestopt. Maar voor me gevoel nu dus opeens weer wat bruin afvegen en daar schrok ik wel een beetje van. Dus ik heb vanochtend de verloskundige gebeld maar omdat het bruin is maakt ze zich niet direct zorgen. Ik weet ook wel dat bruin oud bloed is en het ook niet zoveel was, maarja al die tijd geen bloed gezien dus dan is het eventjes eng. Nu dus elke keer met naar de wc gaan maar hopen dat het weg is of in ieder geval niet roder wordt maar dan komt het wel goed. Morgen ben ik 6 weken en moet dus nog ruim anderhalve week wachten op de eerste echo.
Ook zijn vanmorgen de spulletjes van moeders voor moeders gebracht en ga ik daar morgen mee beginnen. Ben benieuwd hoe dat gaat bevallen.

Hallo @FlowerRose,
Gefeliciteerd! Ik ben zwanger van ons 2e kindje en heb de huisarts ingelicht en bij de verloskundige een afspraak gemaakt voor een echo! Net als bij de 1e heb ik rond de 7,5 a 8 weken de eerst echo. Maar vind het weer net zo spannend en onzeker. Heb 5aug. de echo.

Klopt, je hoeft niet perse eerst de huisarts te bellen, je kunt meteen de verloskundige bellen voor een eerste afspraak. Ik heb mijn eerste afspraak ook 5 augustus, ben dan 7 weken en 4 dagen. Ik heb wel vervolgens de assistente van de huisarts gebeld zodat ze het in mijn dossier konden zetten zodat er qua eventuele medicatie ook rekening mee gehouden kan worden. Bloedtest is niet nodig als er verder niks aan de hand is. 

https://www.vrouwopeigenbenen.nl/nagellak-de-stille-hormoonverstoorder/ 
Hierin is info over goede nagellakjes tijdens zwangerschap te vinden. Ik vroeg me af wat wel de goede merken zijn just 2 be safe. Misschien kennen jullie nog actuelere info. Let me know. 

Gefeliciteerd! 
ik heb vd week mijn eerste echo gehad! Met kloppend hartje! We zijn helemaal in love.
dit wordt ons eerste kindje! Uitgerekend op 12maart(volgende echo zal de exacte datum geven!) 
x sophie

Terug
Bovenaan