Maart 2022.

Hier ook alles goed mylwen. Ook last van m’n bekken. Het wandelen gaat wel stukken beter met een hele stevige buikband. Een verademing op de pijnlijke momenten waarop ik toch de hond moet uitlaten.

En ook druk met het aanschaffen van van alles en nog wat haha. We hebben al veel gekregen maar je moet voor een eerste kindje ook echt veel kopen. Ik vind het wel heel leuk die voorbereidingen!! Over twee weken helpen twee vriendinnen me om de kinderkamer te behangen. Dan kan het inrichten en klaar maken echt beginnen! Veel zin in!

Ik voel ons meisje al sinds 17 weken en 4 dagen elke dag. Eerst echt heeeel subtiel. En dat wordt steeds duidelijker. Vandaag 20 weken en 2 dagen zwanger. Ik had van te voren trouwens geen enkel voorgevoel qua geslacht en ook geen voorkeur.

Hier gaat ook alles goed! Gisteren een mooie 20 weken echo gehad ? mijn buik groeit mega hard op het moment en ik voel de baby af en toe al goed. Bij de eerste was dat veel later pas.

@mylwen wij krijgen er weer een jongen bij ?

Gebruiker681, welkom! Ik ben ook 29 maart uitgerekend ?.

Bibiwa, fijn dat de buikband werkt! Ik heb er toevallig laatst ook eentje gekregen van iemand, die ga ik ook maar eens proberen dan!

Mirtjemirtje, wat leuk dat je het weet! Ik hoop morgen het geslacht te horen! Ik hoefde het zelf niet per se te weten, maar mijn vriend wil het graag. Nu ben ik toch wel eeg nieuwsgierig ?.

Ik denk de kleine ook al een paar weken te voelen, maar ik weet het nog niet 100% zeker of het de kleine is. Het lijken plopjes/dreuntjes in mijn darmen, maar het zit wat lager en is echt plaatselijk en voelt net wat anders, dus daarom dat ik denk dat het de kleine is. Mijn verloskundig noemde het gisteren L+ dubieus ?.

Inmiddels ben ik 23 weken zwanger en m’n buik is erg gespannen/strak. Ervaren jullie dat ook? Als ik druk ben heb ik daar meer last van.

Bibiwa, zijn het geen harde buiken toevallig? Hier heb ik vorige week maandag ook veel last van gehad en toen ik rustiger ging doen, op aanraden van de verloskundige, werd het minder. Ik heb nog steeds wel last van gespannen gevoel, maar nu alleen mijn onderbuik en niet de hele buik, waarvan de verloskundige dacht aan bandenpijn. Mijn buik is namelijk oon wel gegroeid afgelopen week, is dat mss aan de hand?

Dat zou kunnen? Het voelt dan erg oncomfortabel…. Wat bedoelt de vk met rustiger aan doen? Dingen in het huishouden en dat soort zaken?

Ja, ik vond die harde buiken idd geen prettig gevoel, maar ze doen geen pijn. Op dat moment dat ik ze zo vaak had, moest ik me idd meteen een oaar dagen ziek melden op het werk en voornamelijk op de bank zitten, tv kijken ofzo. Ik mocht wel gewoon opstaan om eten te pakken, naar de wc te gaan, maar niet gaan stofzuigen of poetsen. Ook geen dingen doen die mentaal voor druk zorgen (vandaar ziekmelden op t werk, ik heb een kantoorbaan). Toen ik dit een paar dagen gedaan had, werd het wel duidelijk minder. Dus ik doe nu alles op een rustiger tempo en laat mijn vriend wat meer dingen in het huishouden doen (en dat is moeilijk). Ook probeer ik niet teveel dingen op een dag te plannen en dat gaat eigenlijk prima nu.

Terug
Bovenaan