Maart 2022.

Hoi allemaal, hoe gaat het hier met iedereen. Ik ben sinds vandaag met verlof en was er echt aan toe ?. Ik merk nu echt dat het steeds zwaarder wordt, zeker met een rondrennende peuterpuber hier in huis. De kleine in mijn buik is ook ontzettend beweeglijk, dit herken ik niet van mijn eerste zwangerschap. Het is nu zo erg dat, als hij dus wakker is, ik de hele tijd gespannen zit omdat hij zo erg met zijn hoofd tegen mijn bekkenbodem aan zit te duwen. Het gevolg is steken in mijn vagina en continue druk op mijn plasbuis zeg maar. Moet echt steeds op tijd even plat om de druk er maar enigszins vanaf te halen. Lijkt soms net alsof hij er met zijn hoofd al uit wil komen, zo laag voelt het. Heb zo’n vermoeden dat ik het niet ga redden tot 2 maart ??. Iemand die dit herkend? Schrik er iedere keer zo van, zo naar voelt het

Oef dat lijkt me lastig! Zelf herken ik dat nog niet. Ik ben 20 maart uitgerekend. Wel een heel beweeglijke baby. Soms flinke bewegingen richting m’n blaas. En af en toe steken in vagina. Verder heb ik er niet veel hinder van. Wel vaak ontzettend last van maagzuur. En als ik een tijdje lig of zit dan is m’n bekken heel stijf. Flinke stukken wandelen lukt ook niet meer.

Hopen dat het zo blijft bij jou Bibiwa ☺️ Jij verder al helemaal klaar met de voorbereidingen? Ik vind het nu wel weer spannend worden, ben 2 maart uitgerekend, maar kans bestaat dat ik weer een keizersnede krijg dus zal hoogst waarschijnlijk eerder worden. Wel weer zin om dit kereltje te ontmoeten ?

Voor jou is het ook alweer een stukje dichterbij natuurlijk ? waarom een keizersnee?
Het meeste heb ik voorbereid. Nog even nagaan of ik iets mis qua kleding. Volgens mij heb ik vrij weinig in maat 50. De kamer is verder klaar. Straks in m’n verlof gaan we dingen in elkaar zetten die nu in de weg zouden staan, zoals de box en het wiegje. Dus nog wat puntjes op de i te doen. En jij?

Eerste bevalling in een keizersnede geëindigd, beetje afhankelijk van hoe de baby nu ligt hoe ik kan bevallen.
Voor ons ook nog in elkaar zetten van de box en de co-sleeper, de kleine gaat straks op de huidige kamer van mijn oudste en die schuift dan weer een kamer door. En zal binnenkort ook de vluchttas maar eens klaarzetten haha. En kleertjes wassen, maxi cosi klaarzetten, etc.

Hoe gaat het nu met iedereen? Ik merk zelf dat ik echt in een andere fase terecht ben gekomen. Lopen gaat echt een heel stuk lastiger (met name wandelen wat langer). In de avond nog wat meer ongemak. En ik heb regelmatig tussen de middag een dutje nodig omdat ik anders in de avond te moe ben.

Hi, ik merk nu ook wel dat ik richting het einde ga. Elke keer als ik opsta doen m'n heupen pijn, ik lig zelf ook geregeld op de bank en alles kost wat meer moeite. Daarbij ook nog dat ik geregeld in en uit het ziekenhuis loop voor extra controles, er is altijd wel weer iets wat niet helemaal volgens de norm is, al lijkt er tot op heden gelukkig nog niks mis te zijn met de kleine. Maar dit maakt het allemaal ook wel wat zwaar. Ik hou mezelf maar voor dat we er bijna zijn ?. Al moet dan het ergste misschien nog wel beginnen ?, haha. Hoe gaat t bij jou verder, Bibiwa? En bij de rest?

Heel herkenbaar: als ik een tijdje zit of lig is het ook even lastig om in beweging te komen. Een stijfheid in bekkengebied ofzo. Wat vervelend dat je regelmatig naar het ziekenhuis moet. Zelf heb ik buiten de reguliere zwangerschapskwalen geen gekkigheden gelukkig. ? en de baby gaat helemaal goed!

Terug
Bovenaan