Maat 50 echt nodig?

[quote quote=10191756]Grappig ik ook deze week met 39 weken. Spannend hè? Ik denk dat je het wel redt qua kleding. Mouwtjes en pijpjes gewoon omslaan desnoods.[/quote]
Ja dat wilde wij ook doen inderdaad. De mouwtjes omrollen.

Mijn zoontje is nu 2 maanden en zit nog altijd in 50 (56 begint nu te passen). Tja, het is per kindje verschillend.. mijn man en ik zijn beide normaal van grootte (1.73) maar Ezra is een maandje te vroeg geboren. Hij was bij zn geboorte 2.7 kilo en 49 cm. Heeft zelfs nog best een tijdje in 44 gezeten.. 
qua mouwtjes oprollen ja het kan zeker, maar ik vind dat zeker bij een rompertje wel een beetje sneu staan, het was al zo’n klein garnaaltje, in te grote kleertjes toont dat helemaal zo ? maar dat is natuurlijk persoonlijk

[quote quote=10191761]Mijn zoontje is nu 2 maanden en zit nog altijd in 50 (56 begint nu te passen). Tja, het is per kindje verschillend.. mijn man en ik zijn beide normaal van grootte (1.73) maar Ezra is een maandje te vroeg geboren. Hij was bij zn geboorte 2.7 kilo en 49 cm. Heeft zelfs nog best een tijdje in 44 gezeten.. qua mouwtjes oprollen ja het kan zeker, maar ik vind dat zeker bij een rompertje wel een beetje sneu staan, het was al zo’n klein garnaaltje, in te grote kleertjes toont dat helemaal zo ? maar dat is natuurlijk persoonlijk[/quote]
Haha de rompers heb ik wel een aantal 50/56. Maar echt de setjes kleertjes alleen in 56.

Ik heb nog pakjes maat 50 bijgekocht. Ook met 38 weken bevallen van een baby van 3500 gram en ze heeft toch 4 weken maat 50 gehad. Ik zou toch anders nog een paar bokspakjes kopen bij de Hema ofzo. Als maat 56 toch gewoon past en je de maatjes 50 nog niet wast en de kaartjes eraan laat kun je ze altijd nog terug brengen. Je kunt t maar beter achter de hand hebben denk ik...

Ik heb ook geen idee. Heb maar een paar kleertjes in maat 50.. en die zijn vooral 2e hands gekocht. 
Ik verwacht geen kleine baby omdat ze nu al aan de grote kant is en wij ook groot zijn. 
Maar voor het geval ze te vroeg geboren wordt..?

Het verschilt ook echt per merk, ik vond de 50/56 toch vaak aan de grote kant, ook al was mijn zoontje 3350 gram bij de geboorte. Heb vlak voor de geboorte nog een truitje bij Zeeman gehaald, die was qua maat (50) ruim, maar niet dat het belachelijk groot leek;) Ook wel wat kleine maatjes nog gekregen, waar ik toch erg blij mee was. Maat 50 van de Hema heeft geen zin, die valt echt heel groot. Qua rompertjes heb ik alleen 50/56 gekocht en die past hij nu na 2 maanden nog steeds. De eerste truitjes maat 50 heb ik na 1,5 maand opgeborgen (en mijn zoontje groeit als kool). Dus ze kunnen het best even aan. Succes! 

Terug
Bovenaan