Maat 50 echt nodig?

Anders koop je toch 1 pakje maat 50? Ik heb ook t meeste gewoon opgerold, zo zonde als t niet lang aan kan. Je hebt snel genoeg online wat bijbesteld als je een klein kindje krijgt. Maar als je met 41 weken bevalt van een kindje van 55 cm baal je dat je al die kleding in maat 50 hebt gekocht.. 

Het ligt denk ik heel erg aan de lengte en gewicht van je kindje. De onze is met 40 weken geboren maar best klein. Ze heeft best lang maat 50 gehad en omslaan zou echt niet comfortabel zijn geweest. Maar inderdaad zo besteld indien nodig! Je zou ook 1 pakje kunnen kopen, voor de zekerheid. Geeft misschien relaxter gevoel nu en hoef je er niet meer over na te denken! 

Ik heb gemiddelde kindjes gekregen, rond de 3500 gram en 50 cm en geen 50 gehad. Sommige merken vallen wat kleiner, Noppies bijvoorbeeld of petit bateau. H&M valt wat groter. 

Onze dochter heeft vrij lang maat 50 aangehad. In t begin was zelfs dat te groot en moesten we het omslaan. Heb toen erg getwijfeld om nog maatje 44 te halen (uiteindelijk niet gedaan). Vond het wel jammer dat dr kleertjes zo te groot waren. Heb je na al die maanden eindelijk je kleine in je armen, dan wil je haar/hem ook leuk aangekleed hebben zonder dat alles veel te groot is. Ik ben met 39,2 bevallen en tijdens de groeiecho werd ze geschat op 50cm/3000-3500gram. Ze werd geboren met een gewicht van 2865 en 48cm. Zo’n groeiecho zegt dus niet altijd alles ;-)

Ik had zelf maat 44 nodig voor onze meid die nog te groot waren voor haar. Zelf toen alleen 56 gekocht op advies van iemand anders, kon mijn man dag erna meteen naar de winkel sturen voor maat 44. (ze kwam 4 weken te vroeg). Ze Is nu 6 maanden en zit in maat 62/68 pas. Ik zou voor de zekerheid 2 goedkope setjes maat 50 halen. Passende kleertjes zijn makkelijker , fijner en staat beter op de eerste foto's van je kleintje.

Mijn man is ook na geboorte naar winkel moeten gaan voor maat 50. We zijn alletwee groot, maar beide kinderen niet extreem groot. Je kan ook gewoon snel iets via internet bestellen als 56 te groot is. Als je zekerheid wil kan je altijd 1 setje kopen dan heb je die alvast. Veel geluk!

Ik werd 2 weken voor de bevalling ook onzeker en heb maat 50 gehaald . Had niet gehoeven binnen een week paste me zoon het niet meer. 

Terug
Bovenaan