Mama's april 2016!

Dankjewel :);Ik probeer iid niet teveel achter elkaar te proberen. Ik hoop dat de rust snel terugkeerd. Zolang slecht slapen doet ons niet zoveel goeds. Maar het klinkt alsof het bij julliie nu wel handelbaar is? Hopelijk gaat het beter als ze de 3 maanden ruim is gepasseerd dat schijnt in veel gevallen een soort magische grens te zijn.

Ik heb bij mijn ene baan 2 dagen, de ander heb ik ook nog vakantie achter geplakt daar begin ik eind juli voor 1 dag. Ze gaat 2 dagen naar het KDV, vind het helemaal niks met al die zorgen. Zal het wel goed gaan, zullen ze haar niet te veel laten huilen.. waar gaat Milou heen straks?

Hoi mama's,

Welkom eye! Natuurlijk mag jij je erbij voegen! Zo te lezen heb je al veel steun aan enjoy ;) ik kan helaas niet mee praten over de reflux. Ik ben er wel bekend mee tav van mijn werk. Maar gelukkig heeft mijn zoon hier verder geen last van.

We krijgen 15 augustus de sleutels sandra! Ik kan niet wachten! Eindelijk een tuin!

En natuurlijk mag er hier geklaagd worden. Een baby is heel hard werken! En uiteraard geeft dit soms frustraties. Helemaal de eerste keer mama zijn is een hele klus! Ook ik voel me af en toe radeloos! En ook dat mag. Gisteren nog bijvoorbeeld!

Ten eerste baalde ik ontzettend van mijn lijf. Ik wil graag een beetje in conditie komen en gisteren dus ook een rondje hei gaan joggen.. althans dat was de bedoeling! Ik had verwacht dat het pittig zou zijn! Maar zo pittig? Jeetje..  ik uiteraard een goede stevige sportbh aan. Gezorgd dat de kleine man net gegeten had en hup daar gingen we dan met zijn 3tjes. Mojn vriend mee, de kleine man in de maxicosi op de wandelwagen en daar gingen we. Na 2km kon ik niet meer! Ik vroeg me echt af waar mijn buikspieren in hemelsnaam gebleven waren! Wat deed dat zeer zeg! Kromp helemaal in een en heb ne dus na 2 km om gedraaid.  Terug naar de auto! We hebben het maar wandelend af gemaakt. Ik heb nog  ( zo eigenwijs als ik dan ben he ) een poging gewaagd tot opnieuw joggen maar was niet te doen. Ik heb zo gebaald dat ik in tranen uit barste. Mijn vriend pikte het gelukkig goed op. En hoezeer het zo niet bevredigend was dat ik me niet na mijn idee in het zweet heb kunnen werken, heb ik wel 1 uur beweging gehad en met de kleine man mooi buiten gewandeld.

Alles leek goed te gaan tot ik thuis in de douche stond. De kleine ram overstuur. Geen idee wat er kon zijn. Dus ik wilde hem direct uit de douche aanleggen aan de borst. Hij was gewoon niet te kalmeren en krijste onverminderd door. 20 helse minuten voor hij enigzins gekalmeerd was! En toen wilde hij wel drinken. Snikkend en al.. maar dat waren de 20 langste minuten ooit. Wellicht toch te vewk indrukken gehad? Ik heb geen idee.

Deze week ook maar alvast bij de opvang geoefend. Dit is prima gegaan en krijg iedere keer een mooie foto op de app gestuurd. Heel erg fijn! Een hele geruststelling dat het goedgoed gaat die paar uurtjes. ( jonah gaat trouwens naar een gastouder )

Morgen gaan we voor het eerst een nachtje weg! En niet onbelangrijk de eerste date voor papa en mama en wel naar coldplay te verstaan! Oma amsterdam past dan op en ze verheugd zich enorm om haar kleinzoon te zien. Voor mama weer lastig om hem achter te laten. Heel stom.. maar ik voel het nou eenmaal zo

En van deze site wordt ik af en toe niet goed! Weer niet mijn hele bericht gepost :(

Maandag begint voor mij ook weer de werkweek. Jonah is dan 14 weken.

28uur werk ik normaal, maar had nog zoveel vakantiedagen over dat ik 1 dag per week extra vrij ben. Erg prettig! Dus dan werk ik 21 uur ongeveer nog per week met wisselende diensten wel te verstaan.

Xx

Wat doe je voor werk als ik vragen mag Lynnkenuts dat je bekend bent met reflux?

Jammer dat je niet zo ver kon hardlopen, vind het al wel heel bikkel dat je het geprobeert hebt. Ik vind wandelen soms al pittig. Ik voel echt m'n onderbuik trekken en zeuren soms. En iedereen zegt niet voor niets rustig aan doen maar ik heb ook het gevoel dat ik wel weer de oude ben...niet dus.

Hoe was Coldplay? En hoe ging het bij oma? :)

Nog even een post van mij, wat was gister een vreselijke dag. Super warm en benauwd en ons moppie had er geen zin in. Was erg moe maar in slaap vallen en blijven slapen was een hel. Heb wel eens gelezen dat kindjes meer last hebben van maagzuur als het zo warm is, nou dat kan wel kloppen. Ondertussen krijg ik zoveel gebroken slaap dat ik niet te genieten ben...oeps.

Plus, hebben jullie al es voor de grap de horoscoop van Ram baby's opgezocht...nou, het is soms een hoop blabla maar hij klopt in ons geval wel haha. Als ze iets wil, nou dan zal je het horen! En even alleen in de box? Nou je krijgt 5 min. als je mazzel hebt daarna wil ik weer aandacht! Het is natuurlijk ook nog maar een klein weerloos wondertje maar andere baby's zijn soms veel makkelijker.

Vandaag zou ook weer zo'n dag worden. Vanochtend werd ze vroeg wakker (luier vol!) weten te rekken tot bijna etenstijd en daarna in bed leggen toen ze aan het gapen was en in haar ogen 'wreef'. Dat was een half uurtje slaap en blèren. Geprobeert haar even te laten jengelen maar toen het echt huilen werd haar er maar uitgehaald want troosten gaat dan echt niet. Me er maar aan over gegeven en madam sliep heerlijk bij me op schoot na wat moeite en speentje wel/niet/wel/niet. Maar mama's hebben ook behoeftes en plichten (honger, doorbloeding benen, huis toch echt eens stofzuigen met 3 katten in de rui!). Hoe ga ik dit nog volhouden? Dus net maar even op haar zij in de box gelegd en ze slaapt zowaar na een beetje huilen (krampen door nieuwe voeding). Zou die zijslaper dan toch voor ons moppie ook iets zijn Enjoy?

Welk kussen gebruik jij hiervoor? Ik vind het een beetje eng aangezien ik overal bang gemaakt word voor wiegedood. Maar in het begin heb ik haar ook wel eens op haar zij gelegd in de box maar ben daar mee gestopt toen ik haar in haar reiswieg en bedje in leggen. Nu jij dat zo zei toch maar eens geprobeert en ze slaapt nu erg rustig voor haar doen. Vaak 'schrikt' ze of rekt ze zich uit en maakt ze zichzelf wakker. Gebruik jij het kussen bij ieder slaapje? Ook in bed als je er niet 100% van de tijd zicht op hebt of als jullie zelf bv slapen?

Wat balen dat jullie kleintjes zoveel huilen en dat je niet meer weet wat er is.

Sam is gelukkig super tevreden en makkelijk. Slaapt nu van half 12 tot half 8 en wordt dan 1 keer wakker. Even troosten en als ze wil wat water en weer naar bed. Overdag nu met de warmte wel wat meer huilen maar dat is dan nog niks met de verhalen die ik hoor van jullie.

Wat balen lynnkenuts dat het lopen zo tegenviel. Ik ben nu 8 keer wezen lopen maar wel echt op nul begonnen en dat terwijl ik met gemak 10 km kon lopen toen ik net zwanger was. Valt zo tegen en loop nog bij de fysiotherapeut. Vorige week dinsdag erg veel last gehad dus even een stop gehad en vandaag weer begonnen...Wel weer een week terug in mijn programma.

Misschien kun je eens proberen via evy? Als je jezelf aanmeld voor de vsm nieuwsbrief krijg je een code en daarmee krijg je 300 punten gratis. Maar ik had hem al gekocht en daarna nog 300 punten dus kan even vooruit als ik de 5 rond heb.

Ik zou dat wel doen want twee km is al echt heftig! Ik loop echt rustig aan en dan nu max 4 min

Succes dames met jullie kleintjes, idd de drie maanden in zicht of al bereikt en dan is het huilen bijna altijd veel minder en hebben ze de nodige regendagen en sprongetjes al gehad

Hey,

Lynkenuts, wat naar! Ik denk ook inderdaad dat je écht rustig aan moet beginnen. Een bevalling vraagt blijkbaar veel meer van je lichaam dan je had gedacht. Ik wandel heel veel en ben dat ook langzamerhand gaan uitbreiden. Nu kan ik wel een uur achter elkaar actief wandelen. Gisteren heb ik weer voor het eerst gezwommen en dat viel mij ook aardig tegen. Normaal zwem ik in een half uur 1000 meter en nu maar 600. Ik heb me erbij neer gelegd. We hebben een hele prestatie geleverd hoor ik vaak en blijkbaar is dat ook zo. Het is niet wat je gewend bent van jezelf, maar het komt echt wel weer. Dat je het al oppakt is al super goed. Er zijn genoeg mensen die nooit sporten. Kop op, je komt er wel weer!

@ Eye: Ik weet echt precies hoe je je voelt. Wij hebben deze dagen ook gehad. Ze wilde dan alleen maar bij één van ons slapen. Ik overdrijf niet: wij hebben 's avonds en 's nachts gewoon wisseldiensten gedraaid. Ik ging slapen van 20.00 - 23.00 en dan had mijn man haar vast. Evengoed ook nog veel huilen waardoor ik niet veel slaap kon pakken. Door te liggen pakte ik wel zoveel mogelijk mijn rust en soms kon ik wel een uurtje slapen. Daarna nam ik haar weer over voor 3 uurtjes en zo gingen we door tot de volgende ochtend. Echt.. Als ik er nu aan terug denk, dan denk ik: wat waren wij bikkels zeg!! Wat hebben wij veel mee gemaakt al in die 3 maanden tijd. En zomaar ineens... Was het op een dag zo goed als over. Heel soms heeft ze nog een avondje (laat zeggen 1 keer per week) dat ze nog veel huilt en wij een hele avond zoet zijn. Geloof me... het gaat écht over!

Wij hebben de Babyjem zijslaap kussen via Bol.com gekocht. Deze is 17.98 euro en sinds wij hem hebben gebruiken wij hem bij elk slaapje, Inderdaad ook in de nacht. Sinds wij die gebruiken slaapt ze echt veel beter. Ze wilde gewoon echt niet op haar rug liggen. Als je erover nadenkt is dit best te begrijpen. Er komt steeds melk omhoog, of het nu alleen in de slokdarm is of ook in de mond.. En dan lig je op je rug en je kan het 'niet kwijt'. Dat is voor baby's denk ik heel vervelend.

In het begin heb ik onze slaapkamerdeuren open gelaten en de babyfoon zelfs aan zodat ik haar écht kon horen. Ik vond het ook super spannend om dit voor het eerst te doen. Ik heb zelfs meerdere keren bij haar gekeken die nacht om te kijken of het echt wel goed ging, maar ze sliep gewoon. Langzamerhand ben ik die controle gaan afbouwen. Eerst alleen haar deur dicht, daarna ook onze deur dicht, daarna babyfoon wat zachter en daarna pas uit. Ik vertrouw er nu op dat het goed gaat. Ze is alweer 14 weken oud vandaag.

Nu vindt ze op haar rug liggen trouwens helemaal niet erg meer in de wandelwagen en in de box. In haar wieg ligt ze nog wel het liefste op haar zij, maar soms vinden we haar ook op haar rug als ze 's ochtends wakker wordt. Je mag het helemaal zelf weten. Ik zou zeggen: volg je gevoel. Als je het te spannend vindt, dan lig jij ook niet rustig en dat is ook niet goed voor jou en je kindje. Als je denkt: ik wil het proberen en ik denk dat het wel kan, probeer het dan bijvoorbeeld eerst overdag in de wandelwagen. Dan ben je erbij en kun je haar in de gaten houden. Wie weet wil je het dan ook voor de nacht proberen. Doe waar je je goed bij voelt. Ik ben heel blij dat wij het hebben aangeschaft, omdat ik echt verbetering zie. Ik denk dat het echt met de reflux te maken heeft.

En ik heb geen idee of het komt doordat we de 3 maanden gepasseerd zijn, maar sinds ongeveer een week is Milou rustig in de avond en slaapt ze vooral. Nu ligt ze ook in bed.. Om 19.00 uur een voeding gehad en rond 20.00 uur in bed gelegd en ze vindt het helemaal okee. Ze ging liggen, deed meteen haar oogjes dicht en ze slaapt nog steeds zonder gemopper. Ik heb haar ook een knuffel gegeven, deze heeft ze sinds 2 weken bij haar en ze legt hem steeds OP haar hoofd hahah. Ze ligt dan helemaal onder die knuffel en dan slaapt ze heerlijk. Zodra ik haar nu die knuffel geef of aan haar laat zien, begint ze meteen te lachen. Ik leg hem bij haar neer en ze is in dromenland. Misschien ook nog een tip? Iets waar ze zich aan kan hechten / die hij haar is als ze slaapt.
Succes en houd vol! Het wordt echt beter.

@ Irma: wat lekker dat Sam zo makkelijk en tevreden is. Het is je gegund hoor :D Lekker genieten!! Ik doe dat ook steeds meer en ik voel denk ik nu wat anderen voelen haha!

Groetjes!

Bedankt Enjoy! Ik ga er zeker iets mee doen. Ze ligt nu weer lekker op haar zij te slapen in de box. Ik denk dat ik het wel wil proberen met zo'n kussen, nog even met vriendlief overleggen hoe hij zich er bij voelt. Ik heb haar sinds een week in een ledikant liggen, ze maaide zo met haar handjes tegen de spijlen van het bed. Maar ik heb beide naast het bed/gehad (hele volksverhuizing maar het ledikant past nu ook haha), dus ik hoef maar m'n ogen open te doen om haar even te controleren. De zijkant heb ik eruit gehaald, wat nou dure co-sleeper? Ze heeft wel echt een voorkeur, in bed kijkt ze nu naar ons (gelukkig eerst wilde ze alleen maar links) en in de box kijkt ze links want daar hangt een heel interessante ventilator aan het plafond. Op haar andere zij leggen werkte niet dan draait ze toch helemaal terug. Maar dan kan ik haar de ene helft van de dag gewoon de ene zij doen en daarna de andere zij en met zo'n kussen kan ik altijd nog proberen of ze het wat meer af wilt wisselen. Vind haar achterhoofdje toch best plat door die rugligging...

Maar wat zijn jullie allemaal gezond actief zeg, ik vind het heerlijk om te wandelen maar daar houd het wel bij op. You go mommy's! Op aangepast niveau natuurlijk ;)

Terug
Bovenaan