Man/vriend weinig zaadcellen en van minder kwaliteit!

Ha meiden,

Ik loop hier al een tijdje mee, maar dan op het forum zwanger worden.
Wij zijn in februari gestopt met de pil en al die tijd heb ik het rottige gevoel gehad dat het bij ons niet zomaar ging lukken. Hoe langer het ging duren, hoe onzekerder ik werd.
Ik vond het klussen en het hele gedoe rond het zwanger proberen te worden helemaal niet leuk meer. Ik had er geen plezier meer in.
Ik had wel een hele regelmatige cyclus en tempte ook. Ik kon goed aan mijn temp zien wanneer ik mijn eisprong had. En werd ook netjes na 14 dagen na mijn eisprong ongesteld.
Had met vriendje afgesproken dat we, mocht ronde 8 niet lukken, naar de ha zouden gaan. Mocht alles zo in eerste instantie goed lijken (bloed en zaadonderzoek) dan zouden we het gewoon nog even verder proberen. Mocht er toch wat uitkomen, dan waren we mooi op tijd en konden we wel wat hulp gebruiken.

Mijn vriendje heeft 29 oktober zijn eerste zaadonderzoek gehad en er bleken weinig zaadcellen te zijn. Ook waren er wat met een afwijking of ze maakten antistoffen aan. Na bewerking bleven er 2.1 miljoen goede zaadcellen over...De ha zei dat het beter was dat we een afspraak zouden maken met de gyn. Dit hebben we gedaan en 18 december zaten we er voor het eerst...een aardige man.
We gaan deze ronde de hele boel in kaart brengen...ben de 29ste ongesteld geworden (ga dus nu naar ronde 12) heb de 31e bloed geprikt.
a.s woensdag heb ik mijn eerst folikelmeting. Aan de hand daarvan moet ik vast nog een keer terug komen en dan krijgen vriendje en ik een samenlevingstest.
de 21e krijgt vriendje een nieuw zaadonderzoek. We weten niet of het helpt, maar hij gestopt met roken en slikt extra vitamines...eind januari hebben we een nieuwe afspraak met de gyn en dan gaan we alles in kaart brengen en bekijken wat we gaan doen. Ik ben benieuwd.

Ik ben op zoek naar meiden waarvan de vriend/man ook 'slecht' zaad heeft...Misschien kunnen we dan samen duimen, hopen en afwachten op goed nieuws...en natuurlijk ervaringen delen, want het blijft toch allemaal spannend.

Ik hoop van jullie te horen!

Liefs Joepie

Dag joepie,

Ik kan helaas niet met je meepraten,maar wil wel even reageren op je forum.
Mijn vriend en ik zijn ook al meer dan anderhalf jaar bezig om zwanger te worden.
Inmiddels alle onderzoeken gehad en alles was tot nu toe goed. Dus ja waarom het niet lukt weten we niet.
Mijn vriend moest ook stoppen van gyn met roken.Zijn zaad was getest voordat hij was gestopt met roken en een half jaar later. Nou er zat helemaal geen verschil in.
Natuurlijk is het altijd beter om te stoppen met roken,maar of het nu daadwerkelijk verschil maakt met zaad dat weet ik niet. Bij mijn vriend ieg niet. Het was beide goed genoeg om zwanger te kunnen raken.

Ik heb ook alle onderzoeken achter de rug zoals tempen,bloedonderzoek hsg.Dus mocht je vragen hebben wil ik ze altijd beantwoorden hoor.
Ik wens je heel veel succes en ik hoop dat jij en je partner zwanger kunnen worden.Er zijn tegenwoordig genoeg mogelijkheden en ook in de wetenschap zijn ze aardig ver.
Dus houdt de moed erin en praat er vooral met mensen over of op dit forum.
Dat doet mij ieg altijd erg goed.

x susie

joepie,

zoals je weet heeft mijn man ook slecht zaad we hebben de 2e iui gehad en ik dacht gisteren dat het was mislukt maar had gisteren alleen smorgens en begin van de middag beetje bruinioge afscheiding daarna was het weg.....

dus morgen gaan we t ziekenhuis bellen om te overleggen wat we mu gaan doen.

succes   meid

Hey meiden,

Susie, balen dat het niks geholpen hebt van je mannetje. Ik weet ook wel dat het niet een garantie is hoor, dat het zaad dan beter wordt, maar ik ben van mening dat je alles moet doen wat je kan doen en heb ook stiekem wel zoiets van, ik moet al zoveel ondergaan en hij kan zo weinig doen, dan is dit iets wat hij er voor over moet hebben.
Gelukkig heeft hij dat ook echt en doet hij er ook heel veel aan. Had hem een poos terug gezegd dat zonder boxershort slapen ook kon helpen, zodat het zaad niet zo warm werd. Hij mopperde eerst een beetje van...je gelooft toch niet alles enz enz...
maar eergister deed hij ineens zijn boxershort uit...hij zei eerst dat hij dat lekkerder sliep, maar later gaf hij wel toe dat hij het deed omdat het misschien toch beter was...vond dat zo lief...hij is geen prater, dus moet alles een beetje uit hem trekken.
Je zei dat je helaas niet mee kon praten, maar wees er blij van hoor! hihi...
Maar jij weet jammer genoeg ook dat zwanger worden niet iets is wat je gebeurt...tenminste bij de meeste niet. Ik weet nog dat ik helemaal in paniek was als ik in het begin van onze relatie een keer de pil vergat. Dacht gelijk dat ik zwanger was...en nu willen we het...ppfff...
Ik hoop voor je dag 2009 een vruchtbaar jaar wordt!

Suus!!! ECHT!!?? Dus er is nog steeds niks!??!?!? Wat spannend voor je meis!! Gaan ze dan een bloedtest doen in het ziekenhuis ofzo?
oh meis, ik hoop het zooooooooooo voor je!! Hou me op de hoogte!

Liefs Joepie

Dag joepie,

Ik ben ook zeker van mening dat je alle kansen moet grijpen en daar duidt ik dan mee met stoppen met roken.Is altijd beter voor je gezondheid ook toch.Slik nu sinds kort ook aan de tarwekiemcapsules. Schijnen ook een gunstige invloed te hebben op je baarmoeder/innesteling. Baadt het niet dan schaadt het niet toch?
En wat jij zegt wij moeten alle onderzoeken ook ondergaan. Bij de man kan er maar 1 onderzoek gedaan worden en dat is de kwaliteit van de zaadcellen achterhalen.
Wij moeten alle andere onderzoeken ondergaan.
Ahhh wel lief dan van je vriend dat hij je raad over boxershorts heeft opgevolgd. Lijkt mij overigens niet zo lekker liggen voor een man hahaha.

Over dat niet mee kunnen praten. Ik kan helaas wel meepraten over moeilijk zwanger worden. En het vervelende eraan vind ik dat er bij ons geen oorzaak is. Bij jullie weten ze nu wat eraan de hand is en dan kan je daarmee verder kijken.Op welke manieren het dan wel mogelijk is. Tegenwoordig zijn ze zover. En de onderzoeken die jij nu hebt ondergaan heb ik ook allemaal moeten doorstaan.
Maar bij ons geen oorzaak dus dat vind ik ook zo eng en om moeilijk om mee te leven. Het is gewoon onverklaarbaar.

Nou en wat jij zegt. Vroeger was ik bang als ik overtijd was dat ik niet zwanger was en hoopte ik dat ik ongesteld werd en nu het tegenovergestelde. Ik wil niet dat het komt. Denk nu waarom heb ik jaren die pil geslikt die troep.

Hoop voor jouw ook dat nieuwe jaar een vruchtbaar jaar wordt.
Sterkte met de onderzoeken.

x susan

Hallo allemaal,

Wij zitten in ongeveer hetzelfde schuitje. Ik ben wel één keer spontaan zwanger geraakt. Toen waren we er eigenlijk helemaal niet mee bezig. Omdat het ons leuk leek om er zo snel mogelijk een tweede bij te krijgen zijn we eigenlijk meteen doorgegaan. Dit wilde echter helemaal niet lukken, en we zijn toen na twee jaar toch maar eens naar de huisarts gegaan. Die heeft ons doorgestuurd naar het ziekenhuis en al snel bleek dat ze ons bij ons in de buurt niet konden helpen. We zijn toen doorverwezen naar Groningen en daar hebben we uitgebreide onderzoeken gehad en daar bleek dus dat mijn man ook een slechte kwaliteit zaad had. Onze enige kans was dan nog IVF ICSI, en zelf daarvoor was het op het randje. Uiteindelijk heeft het ons niks opgeleverd. Maar halverwege dit jaar zijn we verhuisd en voor de verhuizing hebben we bijna alle babyspulletjes die we nog hadden verkocht omdat we dat toch niet meer nodig waren. Twee maanden later kom ik erachter dat ik toch nog spontaan zwanger ben. Onze zoon die is in december 7 geworden en die vindt het geweldig dat hij nu een grote broer wordt. 30 Maart ben ik uitgerekend. Zo zie je maar dat het toch niet altijd wat zegt en dat je het nooit op moet geven! Ook al is de kwaliteit dan slecht, onze gyneacoloog zei: er hoeft er maar eentje door te zwemmen!

Heel veel succes allemaal

Liefs Natas

Hoi meiden,

Tja ook ik zit in dezelfde situatie, wij hebben vorige week tehoren gekregen dat het zaad van mijn man van zer slechter kwaliteit is, 8 op de 100 zaadjes leven en dat is niet veel!!!
In maart moet hij opnieuw zijn zaad brengen en opnieuw zullen ze kijken naar de kwaliteit,
daarna ( na de uitslag ) krijgen we tehoren wat het vervolg plan is, ik vind dit zo erg!!!!!!   de arts begon al meteen over ivf, dat dat de beste oplossing was voor ons, maar.... het lijkt me zo zwaar, iedereen om me heen... word zwanger, en ik zit met een groot verdriet, ook mijn man is erg overstuur.

ik vind het fijn dat er ook dit stukje is in het forum, ik heb me verplaatst van gewoon zwanger worden naar dit forum, ik was al een poosje niet geweest, ik kon het niet aan en nu .... nu kom ik maar hier

Terug
Bovenaan