Ha meiden,
Ik loop hier al een tijdje mee, maar dan op het forum zwanger worden.
Wij zijn in februari gestopt met de pil en al die tijd heb ik het rottige gevoel gehad dat het bij ons niet zomaar ging lukken. Hoe langer het ging duren, hoe onzekerder ik werd.
Ik vond het klussen en het hele gedoe rond het zwanger proberen te worden helemaal niet leuk meer. Ik had er geen plezier meer in.
Ik had wel een hele regelmatige cyclus en tempte ook. Ik kon goed aan mijn temp zien wanneer ik mijn eisprong had. En werd ook netjes na 14 dagen na mijn eisprong ongesteld.
Had met vriendje afgesproken dat we, mocht ronde 8 niet lukken, naar de ha zouden gaan. Mocht alles zo in eerste instantie goed lijken (bloed en zaadonderzoek) dan zouden we het gewoon nog even verder proberen. Mocht er toch wat uitkomen, dan waren we mooi op tijd en konden we wel wat hulp gebruiken.
Mijn vriendje heeft 29 oktober zijn eerste zaadonderzoek gehad en er bleken weinig zaadcellen te zijn. Ook waren er wat met een afwijking of ze maakten antistoffen aan. Na bewerking bleven er 2.1 miljoen goede zaadcellen over...De ha zei dat het beter was dat we een afspraak zouden maken met de gyn. Dit hebben we gedaan en 18 december zaten we er voor het eerst...een aardige man.
We gaan deze ronde de hele boel in kaart brengen...ben de 29ste ongesteld geworden (ga dus nu naar ronde 12) heb de 31e bloed geprikt.
a.s woensdag heb ik mijn eerst folikelmeting. Aan de hand daarvan moet ik vast nog een keer terug komen en dan krijgen vriendje en ik een samenlevingstest.
de 21e krijgt vriendje een nieuw zaadonderzoek. We weten niet of het helpt, maar hij gestopt met roken en slikt extra vitamines...eind januari hebben we een nieuwe afspraak met de gyn en dan gaan we alles in kaart brengen en bekijken wat we gaan doen. Ik ben benieuwd.
Ik ben op zoek naar meiden waarvan de vriend/man ook 'slecht' zaad heeft...Misschien kunnen we dan samen duimen, hopen en afwachten op goed nieuws...en natuurlijk ervaringen delen, want het blijft toch allemaal spannend.
Ik hoop van jullie te horen!
Liefs Joepie