hallo,
ook ik wil even reageren. In januari/februari 2006 zijn wij ook begonnen met het proberen zwanger te worden.
Ik had een erg onregelmatige cyclus en was al vrij snel (augustus 2006) bij de huisarts hiervoor. Zij gaf toen aan twee cycli te tempen, om te kijken of ik wel een goede eisprong had. Na de 2 cycli mochten we terugkomen als we nog niet zwanger waren. Dit was dus het geval en in december hebben we allebei onze urine laten onderzoeken en mijn vriend zijn zaad. Dit was van slechte kwaliteit, weinig zaadcellen en wat er was was niet goed van kwaliteit. Begin januari 2007 naar de gyn. Ook daar nog een aantal testen, ik heb een lichte vorm van PCO en mijn vriend slecht zaad. Ook had ik antistoffen tegen chlamydia in mijn bloed zitten, waardoor mijn eileiders weleens verstopt zouden kunnen zitten. De kans om spontaan zwanger te raken was erg klein.
Het behandelplan zou zijn; na mijn ongesteld zijn zou ik een HSG (baarmoederfoto) krijgen en de volgende ronde zouden we starten met IUI met hormonen.
Een week na dit gesprek was ik nog niet ongesteld en voelde ik me anders, was te vaak teleurgesteld en durfde niet te testen, maar uiteindelijk toch gedaan en Zwanger!. De zaadcellen durfden niet door een rietje naar binnengebracht te worden. Echt een wondertje.
Na de bevalling van onze dochter in oktober 2007 ben ik niet meer aan de pil gegaan en hebben we alleen nog maar onveilig gevreeen. Een tweede kindje wilden we graag snel hebben. We hebben ons de tijd gegeven tot november 2008 om het zelf te proberen, wat helaas niet is gelukt. In december zijn we naar de gyn geweest en ben ik weer onderzocht. Mijn cyclus is nu ieets beter.
Vriendlief was op dat moment ziek (koorts) en mocht daarom pas in februari 2009 zijkn zaad laten testen. Dit is nu gebeurd en aanstaande woensdag krijgen we de uitslag en wordt het behandelplan besproken.
Maar nu had ik eingelijk gisteren ongesteld moeten worden en ben het nog steeds niet. Voel me raar, beetje last van mijn rug, heb ik altijd als ik ongi wordt.
Doordat ik mijn eisprong nu goed voel weet ik ook wanneer ik ongi moet worden.
Als ik vandaag nog niet ongi word, gaan we morgen testen.
Mocht ik zwanger zijn dan is dat wel heel bijzonder, tot 2 keer toe staat de behandleing klaar en ben je zonder kunstmatig ingrijpen weer zwanger.
Liefs Kaatjeknuffel