Man/vriend weinig zaadcellen en van minder kwaliteit!

quote: Kaatjeknuffel reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('22-02-2009 07:12:38'));

Bij ons helpt dreigen met een medische ingreep denk ik. Bij onze eerste dochter stond de behandeling al klaar. En nu hebben we voor aanstaande woensdag een afspraak staan om te horen hoe de kwaliteit van het zaad was en wat het vervolgtraject zou zijn.

Maar dat is niet meer nodig. Ik ben zwanger. Erg onwerkelijk.

GEFELICITEERD OOK VAN MIJ!
Ik zou willen dat het ook zo bij mij zou werken!!!

Heeee...
Het is hier rustig..
Mijn vriend en ik moeten dinsdag naar de uroloog. Ben heel benieuwd wat daar zal gebeuren.
Ondertussen heb ik vandaag mijn eisprong (denk ik). Je weet maar nooit!

Rezatess

Hey Meiden,

Een aantal maanden geleden was ik regelmatig te vinden hier. Helaas lukte het bij ons ook maar niet om zwanger te raken. Na onderzoek bleek het aantal en de kwalitiet van de zaadcellen niet goed te zijn. Wat 15 miljoen moest zijn was bij ons max 1,2 miljoen.
En daarbij waren ze ook nog eens heel erg traag.
Dus het IUI traject werd gestart.
Na 4 keer een mislukte IUI besloten we even te stoppen en te gaan genieten van onze vakantie en op rust te komen en na te denken hoe verder.
Ondertussen hadden we vanalles gelezen over wat je kunt doen tegen slechte zwemmers. Mijn man rookt niet, drinkt niet en is verder helemaal gezond.
Ergens lazen we dat lycopeen schijnt te helpen. Dit zijn oa in tomaten en rode meloen.
Dus werden er hier heeeeel veel tomaten en meloen door mijn man gegeten en heb ik lycopeen tabletten voor hem gekocht. Evenals vitaminentabletten voor de man, visolie en via het internet proxeed poeders. Een hele apotheek dus maar alles is op natuurbasis.
De  eerste rustmaand hebben we niet geklust tijdens mijn eisprong; ik had eventjes geen zin in gericht klussen. De tweede maand hebben we dit wel gedaan.
2 weken later heb ik een positieve test in handen en inmiddels ben ik ruim 30 weken zwanger !!!
Of alle poeders en pillen hebben geholpen.....dat blijft de vraag, maar op een gegeven moment grepen we alles aan.
Maar vorige week las ik op een ander forum een soort gelijk verhaal van een meisje; ook daar was er  veel tomaten en meloen gegeten en ook zij was na een paar maanden spontaan zwanger terwijl dit eigenlijk was uitgesloten, net zoals bij ons.

Al met al wil ik mijn verhaal gewoon graag delen met stellen die hetzelfde doormaken als wat wij hebben doorgemaakt........wie weet helpt het bij meer koppels; dat zou super zijn !!!

Ik wens jullie allemaal ongelofelijk veel sterkte, moed, kracht en doorzettingsvermogen en hoop uit de grond van mijn hart dat het jullie ook gegund is !!!

Heel erg veel liefs, Silvia

Hallo allemaal,

Afgelopen dinsdag zijn mijn vriend en ik naar de uroloog geweest. Kort gesprekje en mijn vriend moest meteen bloed prikken en urine inleveren. Dinsdag moet hij weer komen voor meer onderzoeken (vervelende onderzoeken) om te kijken of alles in orde is (oa. prostaat).
Ik ben benieuwd wat er uit komt..
Vind het zo vervelend voor mijn vriend.. Al die rot onderzoeken!

Rezatess

Wij zijn afgelopen woensdag naar een voorlichtingsavond geweest over ivf/icsi. Op zich had ik natuurlijk al veel opgezocht (via internet), maar het heeft zeker ook informatie opgebracht voor ons. En ik vond het behoorlijk druk. Ik denk wel zeker 20 stellen. En z''n bijeenkomst doen ze maandelijks!

Morgen moeten we weer naar het ziekenhuis! Vind dat heel spannend.  Eerst krijg ik een echo (vind ik ook heel spannend en eng, want heb nooit zoiets gehad).  Dan krijgen we de uitslag van zaadonderzoek, echo en bloedonderzoek.

Het voelt toch nog wel steeds onwerkelijk, dat wij binnenkort waarschijnlijk (ik hoop het) aan IVF/ICSI gaan beginnen. Dat had ik vantevoren nooit gedacht.

Misschien moet mijn man ook nog wel naar de uroloog. Geen idee! Maar de oorzaak ligt waarschijnlijk bij het feit dat hij toen hij een klein jongetje geopereerd is aan niet ingedaalde balletjes.

Ik hoop nu dat het bij mij allemaal goed zit!

Renatess: wel vervelend voor je man ja, dat zijn geen fijne onderzoeken. Mijn man vindt dat zaadonderzoek ook al heel vervelend (maarja dan heb je nog een beetje privacy).

Wat ik heb gehoord afgelopen woensdag als we voor IVF/ICSI gaan dan staat mij ook nog heel wat te wachten. Maarja, ik moet wat voor een kindje over hebben..........

Succes bij de uroloog!

Gister naar de uroloog geweest.
Het blijkt dat mijn vriend een ontsteking bij de prostaat heeft.
Dit kan wel eens heel goed  de reden zijn van de slechte kwaliteit van het zaad.
Dus een kuur en medicijnen voor de prostaat...
Het kan dus zijn dat het zaad na 2 weken beter is!
Nu ben ik ongesteld dus over 2 weken ongeveer weer een eisprong!
Het zou toch wat zijn als het nu wel lukt.
We gaan er natuurlijk niet van uit, maar dit is wel weer spannend.
Ik was er eigenlijk helemaal vanuit gegaan dat we in de IVF/ICSI molen zouden komen, maar wie weet!!!
Over 3 mnd weer zaad onderzoek en dan een week later een gesprek met de uroloog. (stiekum hopen we dat dit gesprek niet meer nodig zal zijn). Maar ik hou er wel rekening mee dat dit ook wel eens niet kan helpen... Maar toch blijven we positief!

Beppie: ik hoop voor jullie dat IVF/ICSI snel zal volgen. Het kan allemaal heel snel gaan als je eenmaal zo ver bent....  
Ik las van  Marieke Bos (bezoekt dit forum ook veel volgens mij) dat je in Dusseldorf ook heel goed terecht kunt. Alles gaat heel snel en de resultaten zijn  goed...

Rezatess  

Terug
Bovenaan