Man/vriend weinig zaadcellen en van minder kwaliteit!

Hee Beppie,

Das idd niet leuk om te horen, maar jullie gaan wel meteen aan de slag. Als je op die info avond bent geweest, laat je dan ff weten hoe het was?
Ik ben bang dat als wij (4 maart) bij de uroloog komen, we dan misschien gewoon het nieuws krijgen dat wij ook door gaan naar IVF/ICSI (ben bang voor tijdverspilling). Ik heb geen idee hoor, maar dat denk ik. Ik ken niemand die ervaring heeft met de uroloog.
Maar ik hoop voor jullie dat het allemaal wat snel zal gaan. Zijn er geen wachtlijsten voor IVF/ICSI? Welk ziekenhuis ga je?
Succes

Rezatess

Rezatess;

Mijn man is ook doorverwezen naar de uroloog in november 2008.
Daar hebben ze zijn bloed geprikt om zijn hormonen te testen en hebben ze een echo gemaakt van zijn testikels. Uit dit onderzoek konden ze vertellen dat hij zo goed als onvruchtbaar is geworden van een ontsteking in 2006 aan zijn testikels.
Ze konden ook uitsluiten dat hij een ernstige ziekte heeft.
Ook vertelden ze ons dat hij niet te opereren valt en dat dit gegeven niet is te herstellen.
Blijkbaar is het mogelijk dat sommige mannen na een operatie weer vruchtbaarder worden.

Mijn man had net geen miljoen zaadjes en wij zouden op het randje zitten van IVF of ICSI. Bij ons hebben ze IUI overgeslagen.
Zoals ik al eerder heb geschreven hebben wij gekozen voor een behandeling in Duitsland, daar zijn geen wachtlijsten en de resultaten zijn erg goed.
Voor ons is het heel goed verlopen;

12 januari intake waarbij werd gekozen voor ICSI.
14 januari ongesteld
16 januari begonnen met hormonen spuiten
29 januari een punctie onder volledige narcose
31 januari een terugplaatsing van 2 embryo's
13 februari een positieve zwangerschapstest.

Groetjes Marieke

Hee Marieke,

Zo wat een goed verhaal om te horen. Al is het natuurlijk allemaal niet leuk dat het niet gewoon lukt. Maar ik zou het fijn vinden wanneer het bij ons ook zo snel zou gaan. Aan jou reactie heb ik echt heel veel. Maar heb nog wel een paar vraagjes:

Zijn er overal in nederland wachtlijsten?

Heb je dan ook een duits sprekende arts?

En in het buitenland moet je zelf een gedeelte betalen toch (wat ik echt geen probleem vind). Ik ben 27 maar mijn vriend is bijna 36 dus het zou leuk zijn dat hij voor zijn 37e vader zou worden. Daar hebben we heel wat voor over.... 2 kindjes zou toch wel heeeeel leuk zijn.

Rezatess

Hee Rezatess;

Of er overal in Nederland wachtlijsten zijn weet ik niet.
Ik heb toen geïnformeerd bij mijn zorgverzekeraar of ze konden bemiddelen naar een ander ziekenhuis in Nederland zonder wachtlijsten. Volgens onze gyn hier in het ziekenhuis hebben nederlandse artsen snel de neiging om onderzoeken opnieuw te gaan uitvoeren en hiermee wordt een traject onnodig vertraagd.

In Dusseldorf hebben we een nederlandse arts die al jaren in Dusseldorf werkt.
Alle communicatie gaat in het nederlands (gelukkig).

Afhankelijk van je verzekering moet je een gedeelte zelf betalen van de behandeling.
Wij betalen 1500 euro per behandeling zelf maar hebben het er graag voor over.

Maar hoe staat het er nu voor bij jullie?
Je man gaat in maart naar de uroloog heb ik gelezen?
Heb jij al onderzoeken gehad?

Groetjes Marieke

Hee,

Ik heb een uitgebreide SOA test gehad, dat was goed.
Een paar x bloedprikken, ik heb wel elke maand een eisprong.
Met de inwendige echo's kon de gyn zien dat het er allemaal goed uit zag.
En de zuurtegraad was ook OK.
Dat was het geloof ik wel. Heb jij dat ook allemaal gehad?

Ik weet niet of er een wachtlijst is in het Catharina Ziekenhuis in Eindhoven? Daar heeft ze niks van verteld. Dat horen we denk ik ook 4 of 10 maart.

Bij mijn man zijn z'n balletjes toen hij klein was niet ingedaald (beide kanten). Daaraan is hij toen hij ongeveer 7 was aan geopereerd. Waarschijnlijk is dat de oorzaak.

Wij hebben vorige week alle twee een bloedonderzoek gehad (test op virussen zoals HIV, Hepatitus B etc). Dat had te maken dat de reageerbuisjes van verschillende mensen bij elkaar in de vriezer komt, en dat die anders elkaar kunnen besmetten???

Heel fijn om zo'n positief verhaal van Marieke te lezen!

Ik ben nu ook heel benieuwd hoe het verder gaat, welke onderzoeken krijgen we nog, hoe gaat het verder, heb je last van die hormonen, hoe gaat die eicelpunctie etc etc

Ik ben ook een nog wat bang dat we te horen krijgen dat IVF/ICSI niet eens meer kan door te weinig zaadcellen.

We hebben het tegen onze ouders, zussen en naaste vrienden verteld. Ik moet het gewoon kwijt. Ik kan het echt niet voor me houden.

Terug
Bovenaan