Man/vriend weinig zaadcellen en van minder kwaliteit!

Hee meiden,

Hier nog 1 met een partner die slecht zaad heeft.. Jammer genoeg heb ik ook nog eens PCOS dus dat samen is niet echt een goeie basis.

We blijven proberen. Helaas tot nu nog steeds tevergeegs. De 29e mag ik weer naar de gyn en dan maar 'ns bespreken hoe nu verder..

Liefs.

vlinder meis,

ik begrijp je helemaal hier is maar 19% goed en het is ook nog es maar ongeveer 5 miljoen per zaadlozing

de eerste IUI leverder 820 000 goede zaadjes op en de 2e maar 400 000

nu benieuwd wat het is met de 3e

succes meid en kom gerust op het forum kletsen we zitten allemaal in hetzelfde schuitje en hebben allemaal die gevoelens....

liefs suus

Hoi Joepie,

Ook mijn vriend heeft weinig en slechte zaadcellen. We hebben in oktober onze eerste icsi-behandeling gehad, want hij had in totaal maar 8000 zaadcellen. We dachten dat het nooit wat zou worden, maar alle eitjes waren bevrucht, waarvan 6 van topkwaliteit. Er is eentje teruggeplaatst en ik ben vandaag 15 weken en 5 dagen zwanger.

Dus zelfs met 8000 zaadcellen is er nog hoop!!

Ik hoop voor jullie dat het spontaan lukt, maar geef de hoop niet op!

Pink

Hoi meiden,

Ik heb zonet te horen gekregen dat mijn vriend ook niet al te best sperma heeft, zo'n 5 procent is maar actief of zoiets..
Kreeg ook te horen dat ik ooit een infectie heb gehad (chlamydia) maar dit hoeft niks te betekenen, kan zijn dat mijn eileiders nu beschadigd zijn.
Zo, dat was echt janken op weg naar huis, en nu nog...zo had ik het allemaal niet bedacht..ook wij moeten nog 1 keer sperma inleveren voor de zekerheid. Ligt het aan hem dan gaan we meteen beginnen met IUI zei de dokter..pffff, heb t helemaal gehad!
Dat het aan 1 iemand kan liggen oke, maar we zijn dus allebei niet echt "gezond" en daar baal ik zooo van. Wou ik ff kwijt.

Hallo,

Ook mijn man heeft niet genoeg en traag zaad! Daar komt ook nog bij dat mijn cyclus niet goed was. Maar met behulp van Clomid gaat dat nu gelukkig goed! Wij hebben de samenlevingstest al gehad. En die was ook niet goed! inmiddels eerste KI behandeling gehad! (de behandeling was al een twijfel vanwege het zaadkwaliteit van mijn man, maar de gyn zei;niet geschoten is altijd mis!)Helaas gister ongesteld geworden!Nu krijgen we nog 1x een KI behandeling, als het dan weer niet goed is gaan ze over op icsi!
Het is lichamelijk en geestelijk ook moeilijk! Vooral omdat iedereen om je heen zwanger wordt! Soms heb ik moeite om voor iemand blij te zijn, en dat vind ik soms heel erg!
Maar we moeten de moed erin houden, en blijven hopen!

Hallo,

Nou ik hop echt van topic naar topic. Ook mijn vriend heeft niet genoeg goed bewegende zaadjes.
Zo ging het:
Na een dik jaar zijn we naar de huisarts gegaan. Eerst was de uitslag van het zaad goed, en alle testen mij aangaande waren ook goed.
Dus naar de gyneacoloog. Daar inwendige echo's (vervelend), bloedprikken en weer een zaadonderzoek (het eerste hadden ze de vorm en beweegelijkheid niet onderzocht). Ik heb blijkbaar elke maand een eisprong en de laatste keer kon de gyn zien wanneer ik hem zou hebben.
Natuurlijk hebben we van die wetenschap dankbaar gebruik gemaakt,  ik meende vanalles te voelen en denken dat ik zwanger was (op een gegeven moment weet ik ook niet meer wat ik wel en niet moet voelen en  we willen ons ook  behoeden voor teleurstellingen).
Ik moest 1 dag voor mijn NOD weer naar de gyneacoloog. Daar kreeg ik te horen dat het sperma (na 2 x testen) echt niet goed is. Idd hetzelfde verhaal dat er maar 1 nodig is, maar het word moeilijk dus.
De volgende dag was ik nog niet ongesteld, een test gedaan, negatief! Klote allemaal hoor.
Maar nu zijn we doorverwezen naar de uroloog.
Op andere topics heeft niemand er ervaring mee. Wat gaat zo'n uroloog doen?
Mijn vriend en ik hebben afgsproken dat we dit samen doen en er niet over praten met onze vrienden en familie. We willen net als andere stellen straks iedereen kunnen verassen met goed nieuws...
Ik ben bang dat als mensen het weten dat ze dan anders tegen ons gaan doen en niet durven zeggen dat ze zwanger zijn enzo.
Ik denk dat wij uiteindelijk ook aangewezen zijn op IVF en ICSI. Maar ze doen nu eerst ipv 1 x IVF, 6 x IUI toch?

Rezatess

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op het forum. Afgelopen woensdag hebben wij ook ontzettend slecht nieuws gehad. Bij de huisarts hadden we twee zaadonderzoeken gehad en een bloedonderzoek (chlamydia). Bloedonderzoek was goed. Afgelopen woensdag hadden we ons eerste afspraak in het ziekenhuis! We hadden de eerste uitslag van het zaadonderzoek al gehad. Wat ik toen begreep van de huisarts (het zijn er minder maar wel beweegelijk) was nog niet zo slecht. De tweede uitslag kregen we te horen in het ziekenhuis: het waren er gewoon veel te weinig om in de uitslag op te nemen. Er stond gewoon nul!
Heel snel zij de arts ook dat de oorzaak dus waarschijnlijk al gevonden was en dat we in aanmerking komen voor IVF en zeer waarschijnlijk ICSI!
We schrokken ons rot! Dit hadden we niet verwacht. Het voelt al meteen aan als het laatste redmiddel! Het is nog steeds zo onwerkelijk!
Ik wilde graag een gezinnetje met drie kinderen. Maar dat moet ik dan maar misschien bijstellen. Maar één kind heb ik ook nooit gewild, dat vind ik zo zielig voor het kind. En als het nu niet lukt.....
En wat gaat heel het proces betekenen? Wat voor impact heeft het voor ons?
4 maart moet mijn man zijn zaad inleveren bij het IVF-lab. Dan is er ook een voorlichtingsavond. 10 maart krijg ik een inwendige echo. En op die dag krijgen we de uitslag! Ik hoop maar dat we nog wel iets kunnen (gaat dan door mijn hoofd).

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op het forum. Afgelopen woensdag hebben wij ook ontzettend slecht nieuws gehad. Bij de huisarts hadden we twee zaadonderzoeken gehad en een bloedonderzoek (chlamydia). Bloedonderzoek was goed. Afgelopen woensdag hadden we ons eerste afspraak in het ziekenhuis! We hadden de eerste uitslag van het zaadonderzoek al gehad. Wat ik toen begreep van de huisarts (het zijn er minder maar wel beweegelijk) was nog niet zo slecht. De tweede uitslag kregen we te horen in het ziekenhuis: het waren er gewoon veel te weinig om in de uitslag op te nemen. Er stond gewoon nul!
Heel snel zij de arts ook dat de oorzaak dus waarschijnlijk al gevonden was en dat we in aanmerking komen voor IVF en zeer waarschijnlijk ICSI!
We schrokken ons rot! Dit hadden we niet verwacht. Het voelt al meteen aan als het laatste redmiddel! Het is nog steeds zo onwerkelijk!
Ik wilde graag een gezinnetje met drie kinderen. Maar dat moet ik dan maar misschien bijstellen. Maar één kind heb ik ook nooit gewild, dat vind ik zo zielig voor het kind. En als het nu niet lukt.....
En wat gaat heel het proces betekenen? Wat voor impact heeft het voor ons?
4 maart moet mijn man zijn zaad inleveren bij het IVF-lab. Dan is er ook een voorlichtingsavond. 10 maart krijg ik een inwendige echo. En op die dag krijgen we de uitslag! Ik hoop maar dat we nog wel iets kunnen (gaat dan door mijn hoofd).

Terug
Bovenaan