Hallo,
Nou ik hop echt van topic naar topic. Ook mijn vriend heeft niet genoeg goed bewegende zaadjes.
Zo ging het:
Na een dik jaar zijn we naar de huisarts gegaan. Eerst was de uitslag van het zaad goed, en alle testen mij aangaande waren ook goed.
Dus naar de gyneacoloog. Daar inwendige echo's (vervelend), bloedprikken en weer een zaadonderzoek (het eerste hadden ze de vorm en beweegelijkheid niet onderzocht). Ik heb blijkbaar elke maand een eisprong en de laatste keer kon de gyn zien wanneer ik hem zou hebben.
Natuurlijk hebben we van die wetenschap dankbaar gebruik gemaakt, ik meende vanalles te voelen en denken dat ik zwanger was (op een gegeven moment weet ik ook niet meer wat ik wel en niet moet voelen en we willen ons ook behoeden voor teleurstellingen).
Ik moest 1 dag voor mijn NOD weer naar de gyneacoloog. Daar kreeg ik te horen dat het sperma (na 2 x testen) echt niet goed is. Idd hetzelfde verhaal dat er maar 1 nodig is, maar het word moeilijk dus.
De volgende dag was ik nog niet ongesteld, een test gedaan, negatief! Klote allemaal hoor.
Maar nu zijn we doorverwezen naar de uroloog.
Op andere topics heeft niemand er ervaring mee. Wat gaat zo'n uroloog doen?
Mijn vriend en ik hebben afgsproken dat we dit samen doen en er niet over praten met onze vrienden en familie. We willen net als andere stellen straks iedereen kunnen verassen met goed nieuws...
Ik ben bang dat als mensen het weten dat ze dan anders tegen ons gaan doen en niet durven zeggen dat ze zwanger zijn enzo.
Ik denk dat wij uiteindelijk ook aangewezen zijn op IVF en ICSI. Maar ze doen nu eerst ipv 1 x IVF, 6 x IUI toch?
Rezatess