Mei 2009: voor het eerst zwanger

Hoi Mirjam,

Wat fijn dat de 20 weken echo zo goed was, leuk om te horen hoe enthousiast je bent.
Het lijkt me echt een fijn gevoel om te weten dat alles goed is.

Groetjes

Hey iedereen!

Leuk om lezen dat bijna iedereen nu al wat gevoeld heeft en dat zelfs de eerste 20 weken echo al geweest is! Toch echt fijn om allemaal een beetje gelijk op te gaan he!

Hier vandaag 17w1d en 2,5 kg bij. De misselijkheid lag al een stuk achter ons, maar ik werd wel misselijk van de prenatale vitaminen die ik nam, daar ben ik dus zo'n 4 weken geleden mee gestopt, met als gevolg nu een ijzertekort... Ook niet zo leuk. Dus toch maar weer aan de vitaminen en hopen dat ik ze ondertussen beter kan verdragen. We zitten nu op dag 2 en voorlopig geen probleem, fingers crossed dus!
Verder niet echt nieuws, alleen loop ik sinds maandag heel trots rond met mijn nieuwe buikband (van www.buikbanden.com) met opdruk "little drummer inside". Ben er echt verliefd op!!! (en als je weet dat mijn man ook gewoon drumt als job is het extra grappig)

Vannacht droomde ik over de baby en het was heel duidelijk een meisje! Nu ben ik dus nog benieuwder naar de echo... Nog 9 daagjes...

Nog veel succes iedereen!
Indra

Hi meiden, ff paar dagen niet hier wezen neuzen. Maar wat kei leuk om al die 20 weken echo verhalen te lezen zeg. Lijkt me idd heel bijzonder allemaal. Wij mogen maandag.

Ik heb ook het idee dat ik niet echt gegroeid ben. Mijn ouders zijden vandaag zelfs dat ze vonden dat ik afgevallen was. Nou krijg nu wat, hahah. Ik vind mijn buik zelf niet echt dik voor 20 weken. Had dat anders verwacht denk ik. Maar ach zal allemaal wel komen. Ben benieuwd of de kleine wel goed gegroeid is enzo. Over ruim 1,5 week weer naar de vk, dan zal ik weten of ik idd gegroeid ben of niet. In tijd van 17 weken 1 kg. En dan ben ik 21 weken, dus ben benieuwd.

Liefs Nathalie

Hallo allemaal,

Eindelijks mochten we vrijdag voor een echo,ik ben nu 19weken zwanger, ze hebben alles na gekeken en alles ziet er super goed uit en het kindje groeit als kool en ligt netjes in de groeiwijzer.

Ons mormeltje is nu 19cm groot en erg druk, ik kom alleen nog niet zo snel aan en mijn buik is relatief klein nog, dit komt denk ik zelf omdat ik groot ben en er dan meer ruimte is voor het kindje.

Ook weten we nu wat het gaat worden, dit wouden we beide graag weten vanwege de babykamer die we hier graag op aan willen passen.

Ik voel ondertussen regelmatig plopjes en rare dingetjes gebeuren in me buik dit gebeurd meestal s,avonds omdat ik overdag altijd druk in de weer ben en het dan niet eens in de gaten heb.

Ik heb van de week ook een kadobon gekregen voor kerst van me werk hiermee ben ik na de drogist gegaan en heb ik een lekker switsal pakket gekocht heerlijk hebben we dat maar vast in huis.

Ik kan niet goed omschrijven hoe ik me voel, de echo is een hele opluchting en tegelijk een ontlading van alle dingen die er onbewust toch in je hoofd omspoken, ja ik kan nu echt zeggen   "Ik ben gelukkig en voel me goed".

Als de rest van de zwangerschap net zo verloopt als de andere helft mag ik echt in me handjes knijpen, ik vindt het heerlijk om zwanger te zijn :)

Dag allemaal!
Hoe gaat het nu?
Ik ben gisteren voor een geslachtsbepaling naar Purmerend geweest.
Ik ga liggen, apparaat erop, baby ligt gewoon met de benen wijd en er hangt wat tussen!
Was erg duidelijk, ik krijg een...exhibitionist!

Het was toch vooral ook erg fijn om nog even een kijkje te kunnen nemen,
de vorige echo was voor mijn gevoel al zo lang geleden.
En het is luxe natuurlijk, "vroeger hadden we dat niet".
Maar nu wel en daar ben ik blij om.

Ik ben blij dat ik niet meer misselijk ben, maar heb enorme druk op mijn blaas en ook nog  jeuk aan mijn onderbenen en soms op andere plaatsen. Wat ik daar nou weer mee moet.
Nou ja, als dat alles is.
Woensdag weer naar de vk, 5 januari de 20-weken-echo.

Let the shopping begin!

Groetjes!

Natalie

Hallo allemaal,

Ook ik ben een van de gelukkigen die in Mei 2009 is uitgerekend. En wel op he randje....op 31 mei
Ik zal me even snel voorstellen. Ik ben Deborah en ben 25 jaar. Vandaag precies 16 weken zwanger.
Op 9 Januari onze 20 weken echo....dus ben erg benieuwd!!

Groetjessss

hallo allemaal

Ik zal me even voorstellen
ik ben samantha en ben 18 jaar
ik ben nu voor het eerst zwanger en ben op 9 mei 2009 uitgerekend
hoop hier leuk te kunnen kletsen over de zwangerschap

Groetjessss

hallo dames!
ben weer even terug van weggegeweest. was een paar daagjes romantisch op vakantie met manlief. helaas was ik de eerste paar dagen snot en snotverkouden, hoofdpijn, spierpijn, hoesten. met veel pijn en moeite had ik 2 paracetamolletjes ingenomen. nu gaat het gelukkig weer de goede kant op. heb mezelf ook meteen verwend met enkele degelijke zwangerschapsbroeken. wat een uitvinding!!! ze zitten zo lekker! ik had ze al veel eerder moeten kopen..... Mijn buik is nu enorm aan het groeien (of ik heb hele uitgezette darmen). Vreemden vragen me nu of ik zwanger ben. Weet niet of ik daar blij mee mag zijn bij 20 weken.... (dan zie je meestal toch maar weinig???). Verder gaat het prima. De poeperij is dankzij enkele goede tips redelijk op gang gekomen. En heb ik de afgelopen dagen (misschien) het kindje gevoeld. Verder heb ik me vandaag online ingeschreven voor de zwangerschapsgym en heb eindelijk een overzichtje gemaakt met kinderdagverblijven bij mij in de buurt. Nu nog inschrijven. Ja, ja, weet dat ik veel te laat ben, maar vind het een raar idee dat ik nu al een kind moet inschrijven die ik maar 2 keer heb gezien op een echo!!! Het wennen gaat allemaal een beetje traag bij mij. Ik heb niet echt een roze wolk gevoel. Ben natuurlijk heel erg blij dat ik zwanger ben, maar verder merk ik er (nog niet) veel van. Het leven van slapen, werken etc. gaat gewoon door. Vorige week zei iemand tegen mij dat het anders wordt als je het kindje voelt. Ik wacht het geduldig af :) 19/12 20 weken echo!!!!

Fijne week dames

Liefs
Chook

Terug
Bovenaan