Mei 2009: voor het eerst zwanger

ook ik ben nu hier,

zal mij even voorstellen, laura 28 jaar en ben er maandag achter gekomen dat ik zwanger ben. hoe lang durf ik niet te zeggen, waarschijnlijk een week of 7.

mijn gebruikers naam verwijst naar mijn hondje, hij heeft quireste.

ik heb me vandaag aangemeld bij de verloskundige en ik ga binnenkort een afspraak maken.

tot op het forum en iedereen heel hartelijk gefeliciteerd.

groeten laura

vergeet er helemaal bij te zetten dat ik me ook echt zwanger voel, moe, weeig, kleine krampjes in   mijn buik, een opgezet gevoel en heb nergens zin in qua eten.

zet me er wel toe maar kost veel moeite. in de loop van de tijd zal dat wel beter worden denk ik zo en zal ik het wel in gaan halen.

o ja ik heb ook pijnlijke tepels, borsten voelen wel goed maar zijn voor mijn idee echt enorm.

ach ja nog een maand of wat.

gr laura

Hallo allemaal,

Wat een goed idee om de groep op te splitsen in kleine groepjes, ik kon het soms niet meer bijhouden met lezen.

Ik zal me nog even kort voorstellen ik ben 27 jaar en de tweede keer zwanger voor de eerste, ik heb in juni een mk gehad.
Ik ben nu 10 weken en 5 dagen en mag vanavond voor de tweede keer naar de vk.
Ik heb met 8,5 week al een echo gehad en alles zag er toen gelukkig goed uit, maar ik vind het toch wel heel spannend dat ik vanavond weer een echo heb. Ik herken het gevoel dan ook dat je bij ieder pijntje iets gaat denken en ik heb tot nu toe ook nog niet echt kunnen genieten.

Ook heb ik veel last van misslijkheid en moet soms overgeven, maar dat heb ik er allemaal voor over als het deze keer maar goed zal gaan.

Jullie allemaal heel veel succes,
Groetjes

Wat leuk zeg ! Wij zijn ruim 4 jaar bezig geweest om zwanger te raken, gelukt dmv pregnyl en puregon. Ben nu bijna 8 weken zwanger (erg pril allemaal, eng hoor) en 27 mei 2009 uitgerekend.

hahaha dit wordt alsnog gewoon een gezellig druk topic denk ik.

baby_mariska wat leuk om te lezen hoe verschillende het bij ons gegaan is en hoe herkenbaar toch de verhalen zijn. Bij ons heeft het heel lang geduurd en we hadden wat hulp nodig (IUI) om zwanger te raken, daardoor waren wij vol ongeloof toen het raak bleek te zijn. We hadden het bijna niet meer verwacht na zo'n lange tijd.

Indra waarom moet jij zo veel naar de verloskundige? Ik ben vandaag voor het eerst geweest (11 weken) en ik hoef pas over 4 weken weer.
Ik heb wel vandaag een echo gehad. Dat was echt geweldig! We zagen de kleine bewegen! echt super om te zien en het hartje zagen we kloppen!

Lisa heel veel succes morgen bij de echo! Dat wordt gewoon genieten meid! Wij vonden het veel te snel afgelopen, ik wilde nog wel een half uur blijven liggen daar hahaha

Laura welkom in ons clubje. Waarom weet je niet hoelang je zwanger bent? Heb je een onregelmatige cyclus? Je kwaaltje komen erg bekend voor. Ik ben bang dat ik binnenkort ook een grotere bh aan moet schaffen. Maar ook dat moe en lusteloos herken ik goed. Ik eet alleen nog wel goed. Ook al ben ik misselijk zodra ik iets eet gaat het meestal beter en ik kan ook gewoon alles eten wat ik normaal deed.

Mikkie je gaat verbaasd staan bij de echo hoeveel er is veranderd! Dat had ik wel tenminste. 3 weken terug was het meer een garnaaltje en nu was echt een klein mensje! met 2 armjes en 2 beentjes die bewogen!  

asora wat fijn dat het na al die tijd gelukt is! Wij hebben er zelf bijna 3 jaar over gedaan en ik ben zwanger geworden via IUI. Nu lekker genieten van je zwangerschap hoor je hebt er lang genoeg op gewacht.

Hallo allemaal,

Ik ben net terug van de vk en de echo was gelukkig weer goed, het vruchtje was precies 2 weken gegroeid en inderdaad Deedee het was een heel verschil al met 2 weken geleden. We zagen het hartje kloppen maar ook de armen en beentjes beweegde volop.
Ik kon er geen genoeg van krijgen. Ben zo opgelucht de vk vertelde dat het bijna nooit meer mis gaat al je het kindje er zo goed uitziet en al volop beweegd. Gelukkig wel een hele geruststelling.

Deedee en Asora  wat fijn dat het na zo'n lange tijd eindelijk gelukt is, nu kunnen jullie er lekker van genieten.

Lisa veel succes morgen en geniet ervan, ik herken je gevoel wel ik zat tot nu toe ook echt niet op een roze wolk ik vond het veel te spannend. Ook begin ik al een buikje te krijgen. Ik ben al 5,5 kg bijgekomen en kan mijn broeken niet meer dicht krijgen.

Laura gefeliciteerd!

Fruts tanden poetsen is voor mij ook echt een ramp sta dan altijd te kokhalzen.

Mariska Ik ben ook de hele tijd zo moe ik heb nu wel het idee dat het iets minder begint te worden. Dus ik hoop voor jou dat het bij jou ook over een paar weekjes minder zal zijn.

Groetjes

Hallo allemaal,

Als  het mag zou ik graag erbij komen. Ik zal me even voorstellen. Ik ben Corien 24 jaar en 9 wk en 1 dag zwanger van de eerste. ik ben erg moe en ben ook 's ochtends en later op de avond misselijk. al heb ik het idee dat het iets minder word! Hopen maar...
Ik heb afgelopen dinsdag mijn eerste echo gehad!! alles was gelukkig in orde!! Ik heb namelijk een bloeding gehad. As dinsdag mag voor de intake! ik heb nog even een vraag, weet iemand of je neusspray mag gebruiken tijdens de zwangerschap? ben namelijk behoorlijk verkouden aan het worden. Succes iedereen die een echo heeft!!

groetjes Corien

Hallo allemaal,

Hoe is het met jullie? Last van de bekende kwaaltjes. Heb er vandaag zelf minder last van las gister. Gister echt heel erg misselijk en overgeven. heb zelf het idee dat dit kwam, omdat ik de nacht erg slecht had geslapen en daardoor erg moe was.
Vannacht goed geslapen en gelijk een stuk minder misselijk....weeïge gevoel blijft wel de hele dag aanwezig.
Maar heb gemerkt dat als ik elke 1-2 uur een klein beetje eet, het minder aanwezig is.

Lisa
Hoe was het bij de vlk vandaag..hoe was de echo?
Ik herken ke onzekerheid wel. Ik heb ook dagen dat ik heel onzeker ben en bij elk "gevoel" in mijn lijf denk dat het niet goed is.
Gelukkig heeft de vlk mij daarin vandaag wel enigszins gerust kunnen stellen.

Mikkie
Wat fijn voor je dat de echo zo goed was. Lijkt me toch een heerlijk gevoel dat je weet dat het allemaal goed zit daarbinnen.

Asora
Ben volgens de berekeningen op dezelfde datum als jou uitgeteld...27 mei 2009!
Allebei dus 8 weken en 1 dag

Corien
Welkom en gefeliciteerd met je zwangerschap
Je vraagt of je neusspray mag gebruiken? Ik heb ergens gelezen dat dit niet mag omdat het slijmverdunnend zou werken??
Zou het voor de zekerheid gewoon even bij de huisarts of apotheek navragen.

Deedee
Onze verhalen zij idd wel heel verschillend. Voor mij wel een eye-opener, dat ik dan toch wel heel blij mag zijn dat het zo snel gelukt is.
ben wel blij voor jullie dat, jullie na 3 jaar alsnog zwanger zijn geraakt.

Terug
Bovenaan