Mei 2009: voor het eerst zwanger

quote: DeeDee1973 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('15-10-2008 17:26:30'));

hahaha dit wordt alsnog gewoon een gezellig druk topic denk ik.

Laura welkom in ons clubje. Waarom weet je niet hoelang je zwanger bent? Heb je een onregelmatige cyclus? Je kwaaltje komen erg bekend voor. Ik ben bang dat ik binnenkort ook een grotere bh aan moet schaffen. Maar ook dat moe en lusteloos herken ik goed. Ik eet alleen nog wel goed. Ook al ben ik misselijk zodra ik iets eet gaat het meestal beter en ik kan ook gewoon alles eten wat ik normaal deed.

dat komt omdat ik eigenlijk hier helemaal nog niet op gerekend had! beetje naief misschien maar had nooit gedacht dat het zo snel zou gaan. kreeg vorige week een aantal kwaaltjes die ik niet eerder had gehad als ik ongesteld werd. heb dus maandag pas getest en heb terug zitten denken en rekenen en ben dus waarschijnlijk al 8 weken onderweg.

volgende week woensdag krijg ik een termijnecho en dan zal er meer duidelijkheid komen. die week erna mag ik bij de verloskundige zijn.

ik hoop dat er een en ander nu een beetje duidelijker is.

gr laura

quote: quireste reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('16-10-2008 15:49:27'));

quote: DeeDee1973 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('15-10-2008 17:26:30'));

hahaha dit wordt alsnog gewoon een gezellig druk topic denk ik.

Laura welkom in ons clubje. Waarom weet je niet hoelang je zwanger bent? Heb je een onregelmatige cyclus? Je kwaaltje komen erg bekend voor. Ik ben bang dat ik binnenkort ook een grotere bh aan moet schaffen. Maar ook dat moe en lusteloos herken ik goed. Ik eet alleen nog wel goed. Ook al ben ik misselijk zodra ik iets eet gaat het meestal beter en ik kan ook gewoon alles eten wat ik normaal deed.

dat komt omdat ik eigenlijk hier helemaal nog niet op gerekend had! beetje naief misschien maar had nooit gedacht dat het zo snel zou gaan. kreeg vorige week een aantal kwaaltjes die ik niet eerder had gehad als ik ongesteld werd. heb dus maandag pas getest en heb terug zitten denken en rekenen en ben dus waarschijnlijk al 8 weken onderweg.

volgende week woensdag krijg ik een termijnecho en dan zal er meer duidelijkheid komen. die week erna mag ik bij de verloskundige zijn.

ik hoop dat er een en ander nu een beetje duidelijker is.

gr laura

even geedit: ik weet niet hoelang omdat ik niet zeker ben dat ik in september ongesteld geweest ben. waarschijnlijk niet maar zeker weten doe ik het niet. ( ik ben niet zo punctueel met opschrijven en zo en daarbij had ik geen idee dat ik zo snel zwanger zou zijn, zie boven)
heb ook al erge last van vergeetachtigheid! volgens mij een familiekwaal ofzo. ik moet echt alles opschrijven anders vergeet ik het!

Wat fijn heh al die mooie echo's...Zo spannend en dan zo mooi als je alles ziet bewegen en dan het hartje tekeer ziet gaan..
Het is nu gewoon echt!! en  ik ben echt zoo ontzettend blij..
Was ook blij met Mikkie dr woorden over het bewegen...Die van ons zwaaide gewoon gelijk om te laten weten dat het goed zit hihi.
Ik weet nu ook hoe anderen zich voelen na het zien hiervan..Ik ben dus ook heel blij voor jullie die dit hebben mogen meemaken!

Ben wel ipv 12 weken, eigenlijk 10 weken...Nu mag ik over 2 weekjes nog een keer naar ons wondertje kijken..En dan kunnen ze het hopelijk wel gewoon via een echo zien en niet door intern te kijken.
Dan weet ik ook hoe snel het groeit..

Heb ook gehoord dat de misselijkheid van de moeheid kan komen, dus inderdaad. Goede rust helpt.

Allen, een fijne avond gewenst..
Groetjes

oooohhhh!!!
Ik had net een heel bericht getypt,   schiet m'n netwerkkabel uit de laptop grrr, alles kwijt.
Dus even geen reactie per persoon, maar even een berichtje naar jullie allemaal.

Wat leuk dat de meeste een goede echo hebben. Leuk om te horen dat we niet de enige zijn met een zwaaiende baby hahaha

hoi meiden

als eerste wil ik iederen feliciteren met jullie zwangerschap.

ik zou het leuk vinden om met jullie mee te schrijven.zal me even voorstellen: ben 30 jaar woon in limburg en ben vandaag precies 11 weken zwanger van mijn eerste kindje.
ben 1 oktober al bij de verloskundige geweest en mijn eerste echo gehad die zag er heel goed uit en heb het hartje zien kloppen.
alleen moet ik onder behandeling bij de gyn omdat ik zelf 3 nieren heb en geboren ben met een gaatje in mijn hart .
daar mag ik 23 oktober naar toe en dan krijg ik weer een echo.
verder voel ik me heel moe maar het wordt al minder.

groetjes moontje

Moontje
Welkom, en natuurlijk jij ook van harte gefeliciteerd met je zwangerschap.
Fijn dat je al een goede echo hebt gehad en het hartje hebt zien kloppen. Ben gisteren voor het 1st bij de vlk geweest...alleen intake   gehad. Echo komt pas rond de 11e of 12e week. En het was nog te vroeg om het hartje uitwendig te kunnen horen. (Ben vandaag 8w en 2 dgn)

Fijn dat je onder begeleiding komt van de gyn...worden jij en de baby goed in de gaten gehouden. Bestaat er de kans dat de dingen die jij hebt gehad erfelijk zijn?

En goed om bij je te lezen dat de vermoeidheid minder wordt...hoop dat dat bij mij tegen die tijd ook zal zijn. Op dit moment nog steeds hondsmoe!
Heb totaal geen energie..en das niet handig als je eigenlijk heel veel zou moeten doen. Ben nl. bezig met afstuderen en heb nog veel werk liggen.
Maar op dit moment komt er niks uit mijn handen...en ook is de concentratie op het moment erg ver te zoeken.

Groetjes Mariska

Ladies,

Dacht dat ik er nog redelijk afkwam met alleen maar een weeïg gevoel gedurende de dag. Nou sinds een dag of 3 neemt de misselijkheid alleen maar toe en ben ik ook al 3 ochtenden aan het overgeven.
Mijn mannetje maar goed instueren over het brengen van ontbijtjes op bed
Hoop wel dat het snel weer wat minder wordt, want voel me er helemaal niet goed bij.

Groetjes Mariska

Hey iedereen!

Welkom Moontje!

Voor de rest: ik lees eigenlijk bij quasi iedereen dat de ergste misselijkheid begint te minderen. Ik ben vandaag precies 9 weken en moet zeggen dat het ook bij mij wat beter begint te gaan. Blijkbaar zou de 2de maand ook echt de ergste zijn en die is vandaag officiëel voorbij :) Nu de derde maand nog doorspartelen met z'n allen en dan maar hopen dat we die befaamde energieshot krijgen!!!

Ik wou ook nog even op DeeDee reageren, jij vroeg me waarom ik zo vaak naar de vk ging? Wel, de eerste keer was op bijna 7 weken en was eigenlijk zelfs nog geen intake. In België is het immers niet de gewoonte om bij de vk voor controle te gaan. Iedereen gaat hier eigenlijk naar de gynaecoloog en daarom was de eerste sessie eigenlijk meer informatief. Mijn eerste echte afspraak is nu dinsdag en dan wordt er ook bloed getrokken omdat ik de triple-test laat uitvoeren. Mijn vriend is nl. 50 en dus hebben we een iets verhoogd risico op een kind met het syndroom van Down. Ik weet wel nog niet goed of we verdere onderzoeken zouden laten doen als de uitslag niet zo positief is, maar dat zien we van daar dan weer wel. Voorlopig heb ik er eigenlijk nogal een goed gevoel bij. Ik lees heel vaak dat de schrik voor een miskraam er goed inzit bij sommigen, daar heb ik zelf niet zoveel last van. Gezien de gevorderde leeftijd van de papa in spé had ik erop gerekend dat het wel even zou kunnen duren, maar het was al bij de 2de poging raak en op de een of andere manier geeft dat me wel vertrouwen dat het verder goed zit. Bovendien heb ik me al zooo beroerd gevoeld, dat kan alleen maar goed lopen in mijn buik, denk ik dan :)

Verder begin ik wel nerveus te worden voor de echo. Velen onder jullie hebben die al gehad, wij moeten nog 3 weken wachten... En hoewel ik dus relatief gerust ben is er toch ook een klein stemmetje dat zegt dat er wel eens iets zou kunnen mis zijn... Je weet het toch pas echt zeker met zo'n echo he...

Nou meiden, nog veel succes met de kwaaltjes!!!

Terug
Bovenaan