Mei 2009: voor het eerst zwanger

oei Mariska, terwijl ik dit lange bericht aan het schrijven was heb ik natuurlijk gemist dat jij je nu pas echt slecht begint te voelen... Rot voor je!! Veel sterkte ermee, bij mij heeft het uiteindelijk een week of 3 geduurd (ik was al heel vroeg slachtoffer) maar nu lijkt het iets te minderen....

Mikkie ben je echt al 5,5 kilo aangekomen
Dat is wel heel veel of niet?
Ik ben nog geen kilo aangekomen.
Pas je wel een beetje op je gewicht? want het zal er straks ook allemaal weer af moeten.

Indra bedankt voor je uitleg. Leuk om te zien dat het in Belgie net weer anders is geregeld dan in Nederland. Bekijken ze bij een triple test ook nog wat vlokken of vruchtwater? Ik zit te twijfelen of we test moeten laten uitvoeren. Ik ben bijna 35 dus net niet in de risicogroep. ERgens wil ik graag weten of alles goed is met de kleine. Aan de andere kant heb ik het gevoel dat het goed zit dus waarom mezelf druk gaan maken om een test.
Bij mij is de derde maand in elk geval wat maklkelijker dan de tweede maand. Al ben ik s avonds nog steeds vaak misselijk en erg moe.

Mariska wat vervelend dat je aan het overgeven ben. Help het een beetje als je wat eet voordat je opstaat? Ik hoop dat het voor jou ook binnenkort beter gaat worden. Bij mij waren week  7 en  8 het ergst, daarna werd het minder.
Wij krijgen de volgende keer bij de verloskundige het hartje luisteren. Dat wordt dan voor het eerst. Lijkt me echt geweldig.

Moontje  fijn om te horen dat alles goed gaat. Ik kan me voorstellen dat je extra in de gaten wordt gehouden. Kan je wel gewoon bevallen of weet je dat nog niet?

Bij ons weet iedereen nu wel dat ik zwanger ben. Mijn collega's vonden het erg leuk, ik kreeg meteen de vraag of ze augurken moesten halen. hahaha ik zei nog: met slagroom graag. hahaha Ik werk met bijna alleen maar mannen dus die reageren toch anders op een zwangerschap dan vrouwen. En eerlijk gezegd ben ik daar erg blij mee. Ik blijf daar gewoon mezelf en zal niet snel anders behandeld worden omdat ik nu zwanger ben.

Ik hoorde gisteren van een vriendin van me (ze is nu 23 weken) dat zij in de eerste 3 maanden 7 kilo was bijgekomen en daar was ze ook niet echt vrolijk over... Ik heb in mijn zwangerschapsboek gelezen dat alles tussen afvallen en tot zo'n 4 kilo aankomen normaal zou zijn... Maar idd, het moet er nadien ook weer af :-/
Ik heb zelf geluk, ik sta voorlopig op -1,5! Niet van het overgeven, want dat heb ik gelukkig nog niet moeten doen, maar ik heb een enorme drang naar gezond eten :-D Ik ben echt niet weg te slaan bij het water, fruit en yoghurt. Vind ik zelf eigenlijk wel heel grappig!

Over de triple-test dan. Die zou uit 3 dingen bestaan: een bloedstaal tijdens de 10de week, een echo in de 12de week (met bepaalde metingen) en een aantal medische vragen voor mij en mijn vriend.... Dan doen ze een kansberekening en pas nadien kan je dan weer kiezen voor eventueel een vlokkentest of vruchtwaterpunctie, maar die twee zeggen me vooropig niet zoveel gezien er daarbij toch een kans op een miskraam bestaat...

Verder begin ik heel ongeduldig te worden om het nieuws van de daken te schreeuwen... Maar mijn vriend wil graag wachten op de echo en dus heb ik het enkel mensen uit mijn directe omgeving verteld en niemand die we samen kennen... Nog 2,5 week aftellen!

Nou, ik wens jullie allemaal een heel ontspannen en (voorzover mogelijk) een misselijkheidsvrij weekend!

Hallo allemaal,

Wat fijn dat er al meer mensen een goede echo hebben gehad.

Moontje welkom en gefeliciteerd met je zwangerschap. Ik las dat je in limburg woont daar woon ik ook.

Ja ik ben inderdaad al 5,5 kilo bijgekomen, ik heb vandaag 3 positiebroeken gekocht want ik kreeg mijn eigen broeken echt niet meer dicht.
Ik eet normaal, niet meer dan anders 's avonds snoep ik bijna nooit.
Maar de vk vertelde dat het vrij normaal was, omdat ik in Juli een mk heb gehad  1 keer ongi ben geworden en weer zwanger was. Ze vertelde dat het ook door de hormonen kan komen. Mijn schoonzusje is ook bij dezelde vk geweest en die kreeg al snel te horen dat ze op haar gewicht moest letten. Ik ben al blij dat ze dit nog niet tegen mij heeft gezegd.

Ik heb aan huis kleinschalige kinderopvang en wilde eerst nog niks tegen de ouders vertellen maar ik ben altijd heel smal geweest en het begint nu dus duidelijk op te vallen, kreeg dus ook al te horen dat je het duidelijk kunt zien.  Van mij mag nu ook iedereen het weten.

Iedereen een heel fijn weekend.
Groetjes

Hallo allemaal,

ff een tijdje niet geweest en zag dat ik mocht veranderen van topic.
Leuk om te lezen dat bij de meeste meiden het goed  gaat.
Net mijn eerste echo gehad en ook mijn kleintje lag heerlijk te zwaaien met zijn beentjes en armpjes. De misselijkheid is helaas nog niet  over, maar krijg gelukkig wel wat meer energie. Ook ik ben al 4 kilo aangekomen en kan mijn  broeken echt niet meer dicht krijgen, maar lang  leven de  elastiekjes om de bovenste knoop.
Binnenkort toch maar kijken voor positiebroeken.    
Over 2 weekjes (31 okt) weer een echo, kan niet wachten

Gr Geeke

Hoi meiden,

Weer terug van een heerlijk weekje vakantie in Italie. Erg lekker, maar wel met een + aan kilo's. Had mijn vriendin me al voor gewaarschuwd: "Als je lekker een weekje rust hebt, dan ga je groeien...."   Dat klopt dus. Ik kon mijn lagere broeken nog aan, maar 's avonds zaten ze niet lekker meer, nu weet ik niet meer of ik ze nog dicht krijg. Morgenochtend maar eens kijken. Ben nu dus wel zo'n 4 kg al aangekomen. En ik eet wel wat meer gedurende de gehele dag (anders misselijk), maar wel alleen maar gezond en bij het avondeten kan ik juist minder eten. Daarentegen moet ik 's avonds voor het slapen echt wat eten (meestal dus maar een bakje yoghurt of i.d.) omdat ik anders 's nachts wakker wordt en misselijk ben of wordt van mijn lege maag. Zucht. Hoop dat dat toch wel minder wordt, want ik ben klein (lees 1.63m) en wil dus niet rond worden.

Maar het eerste buikje is leuk, vooral omdat het alleen aan de voorkant zit op dit moment, dus het ziet er uit uit als een beetje zwanger en niet 'is ze aangekomen'?

DeeDee, fijn dat je echo ook goed was. En inderdaad we zijn nog steeds op dezelfde dag uitgerekend (5-5-09). Is wel grappig, want dan is mijn vriend jarig, maar gelukkig worden de meeste baby's niet op de uitgerekende datum geboren, hihi.

Nu nog maar eens op zoek naar andere topics die zijn opgestart afgelopen week, even bij lezen.

En o ja, ik heb het inmiddels al aan mijn collega's verteld en de familie (na de echo). Iedereen ontzettend lief, enthousiast en hele leuke reacties, dus eigenlijk prima. Alleen een collegaatje die zelf net de tweede heeft gekregen vond dat ik het vroeg vertelde (bij 10 weken). Nou ja, zij is 41 en misschien daarom voor haar anders.

Groetjes Miranda

p.s. heb zelfs nog kunnen klimmen afgelopen week (klimmie...), mocht alleen niet meer voorklimmen van mijn vriend, was ook wel verstandig eigenlijk.

hallo meiden,

met mij gaat het prima, voel me na 1,5 week misselijkheid nu weer veel beter. waarschijnlijk gewoon de griep gehad, ik maar denken dat ik zo mijn 9 maanden vol zou moeten maken. weeig en kokhalzend.

nou bij toeval ouders van beide kanten op bezoek gehad en het verteld. Ze vonden het fantastisch. mijn beste vriendin was er ook nou die vond het nog veeeeeel leuker.
de broers en zussen ook maar meteen ingelicht verder houden we het nog even stil.
morgenmiddag voor de echo en dan zien we wel weer.
ik heb zelf zo'n idee dat ik minder ver ben dan ik zelf denk. ben volgens de berekening nu 11w +3 dagen. maar heb pas eind week 5 positief getest. nou ja ik zie wel.

nog even een vraagje moet ik nu morgen wel of niet met een volle blaas komen, voor de echo??

groet fruts

Holaaa!
Ik ben terug van mijn huwelijksreis!
Het trouwfeest was geweldig, daarna in een hotel in Haarlem gezeten in een dikke suite.
Op maandag hoorden we dat we naar Mexico zouden gaan en zijn we naar Cancun gevlogen.
Wat een hel...
Ik ga nooit meer vliegen in het begin van een zwangerschap.
Maar ja, toen er geboekt werd was ik nog niet zwanger...

We zijn naar een Iberostarresort geweest, All Inclusive, alles erop en eraan.
Het was aan de ene kant heerlijk ( overdag) maar iedere avond was een redelijk drama.
Ik ben 's avonds misselijk en niet zo'n klein beetje ook.
Ik kon niet tegen de geuren van het eten en als je niet zo lekker bent wil je "gewoon" iets eten, niet al die dingen die anders smaken dan je gewend bent.Kaas was anders, ham was anders, brood was natuurlijk anders, heel lastig.
We hebben maar twee keer buiten de deur kunnen eten.
Gelukkig was er de roomservice, voor mijn vriend dan...Oh nee, mijn man, haha!

Vandaag teruggevlogen.
Ik heb twee uur lang zitten huilen en spugen, ik werd helemaal gek, wat een eind is dat dan zeg...
Nu ben ik net weer opgestaan na kokhalzen, ik ben echt iedere avond een paar uur ziek.

Heeft iemand misschien een middel dat werkt en dat ik kan gebruiken?
Ik weet dat het normaal is dat je misselijk bent, maar ik word gewoon compleet uitgeschakeld de hele avond, nu al een week of twee, met wat goede dagen tussendoor.
Ik zit inmiddels in de 10e week, het schiet al een beetje op gelukkig.

Nou, ik ga weer even verder met rillen van de kou, temperatuurverschil is erg groot.
Ben toch wel een beetje blij dat ik weer terug ben in Nederland, wat erg eigenlijk.
Ik weet dat ik normaal gesproken zo had genoten van deze superdeluxe vakantie, nu was ik daar bijna niet toe in staat...
Even doorbijten dan maar...

Succes dames, tot gauw!

Natalie

Terug
Bovenaan